  • 51. Data: 2023-11-19 15:15:28
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I co to ma wspólnego z postrzeleniem rolnika?

    Nic - po prostu pokazuje ile warta jest woja wiedza...

    > Wiesz, że na pewno nie pisałem o czymś takim? Ale to byś musiał rozumieć
    > słowo pisane.

    Tak wiem;) Zawsze piszesz tego czego nie piszesz - kwwwwwiaaaaaatekkk -
    bierz kulsona;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 52. Data: 2023-11-19 15:28:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 15:14, Shrek pisze:

    > Drugi raz wyszedłeś na idiotę w tematyce w której mało kto podejrzewał
    > cie o idiotyzm (no może kwiatek w ciebie wierzył) i brniesz dalej.
    > Gratulacjie - przekroczyłeś nawet moje oczekiwania;)

    Wyszedłem na idiotę, bo Ty nie zrozumiałeś. Ciekawe wnioskowanie. Był
    kiedyś taki plakat w pewnym miejscu, gdzie były różne wzorce.
    Poprawności, to był wizerunek jednej osoby - wątpię, by był tu ktoś, kto
    wie o co chodzi, ale jak tak, to będzie śmiesznie. Czy mógłbyś
    opublikować gdzieś swój wizerunek, byśmy mogli podobny stworzyć? Tam był
    "wzorzec poprawności", a tu będzie "wzorzec nieidiotyzmu".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-11-19 15:30:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 15:15, Shrek pisze:

    > Nic - po prostu pokazuje ile warta jest woja wiedza...

    Sądzisz, ze kogokolwiek to interesuje? No nie zrozumiałeś. Nikt mi nie
    płaci za edukowanie Cię. Zwłaszcza, że i tak to przekręcisz za kilka
    tygodni.

    > Tak wiem;) Zawsze piszesz tego czego nie piszesz - kwwwwwiaaaaaatekkk -
    > bierz kulsona;)

    To już sam nie dajesz biedaku rady?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-11-19 15:37:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyszedłem na idiotę, bo Ty nie zrozumiałeś.

    Mistrzu - napisałeś że pociski karabinowe latają na 10 km i uznałeś że
    to ja mam szukać źródełka że nie latają... Zachowujesz się jak idiota.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 55. Data: 2023-11-19 15:38:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To już sam nie dajesz biedaku rady?

    Dam tylko mi się nie chce. I tak powiesz że nie napisałeś tego co napisałeś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2023-11-19 17:24:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 15:37, Shrek pisze:
    > Mistrzu - napisałeś że pociski karabinowe latają na 10 km i uznałeś że
    > to ja mam szukać źródełka że nie latają... Zachowujesz się jak idiota.

    Bo latają. Nawet nie przychodzi mi do głowy powód, czemu by nie miały
    tam dolecieć. Z tej oczywistości wynika to, że nikt normalny o tym nie
    pisze jakiś pracy naukowych. Co się niby z nimi dzieje? Chłopie! Weź się
    ogarnij i sobie policz.

    Do oszacowania tego nie trzeba żadnych tablic. Ani rozważań o kalibrach.
    Wszystko, co wystrzelisz z prędkością początkową ponad 100 m/s doleci
    teoretycznie na 10 kilometrów. Karabiny strzelają z prędkościami o rząd
    większymi. Dla dużych początkowych prędkości strata prędkości jest duża
    (bo mamy przepływ turbulentny), ale potem, to już mamy laminarny to
    niewiele spada dokąd pocisk zachowuje stabilizację. Jak traci, to znowu
    opór się zwiększa, bo on koziołkuje i przekrój się zwiększa oraz
    turbulencje zwiększają.

    Pracę wykonywaną przez lecący pocisk można szacować z tablic
    balistycznych. To, że nikt ich nie robi na tysiące metrów dla karabinu,
    to nie dowód znikania pocisków tylko świadomości, że na takich
    dystansach te obliczenia są już bardzo mocno teoretyczne. Pomyśl trochę.

    Biorę pierwszą wyszukaną tabelę - akurat ta jest dla 5,56 x 45 mm.
    Pocisk wylatuje z prędkością 3116 ft/s, a na 800 metrów ma 981 ft/s. Czy
    to oznacza, ze dalej nie leci? Nie. Komuś się dalej nie chciało liczyć.
    Ale są kalkulatory balistyczne. Tam możesz sobie do symulacji włożyć
    dowolną prędkość wylotową. Czemu? Bo broń miewa różne długości lufy, a
    co za tym idzie różne prędkości wylotowe. Czasem z różnych powodów broń
    się przerabia skracając lufę, by spowolnić pocisk. Do prędkości
    poddźwiękowych, by tłumik założyć - przykładowo.

    No to poszukaj kalkulator i zrób sobie wykres 0~4000 metrów (znane mi
    dalej nie liczą, ale może znajdziesz lepszy), a potem podobny, ale z
    prędkością wylotową taką, jak Ci się na tych 4000 metrów skończyło.
    Wykres zrobisz nawet na 10 kilometrów w ten sposób. Na ile to będzie
    miało odzwierciedlenie w praktyce? Nie potrafię ocenić. Jaki to ma sens?
    Żaden. Żaden argument idioty nie przekona.

    Po prostu szkoda mi czasu na potrzeby dyskusji z idiotą tego robić. I
    tak znajdziesz milion powodów, że to niewłaściwe obliczenia - ja mogę
    dołożyć kilka innych, o których Ty nawet nie słyszałeś. I tak zapomnisz
    za chwilę i będziesz pajacował.

    Ale przyszedł mi do głowy inny - może bardziej przekonujący - Cię
    argument. https://pl.wikipedia.org/wiki/122_mm_haubica_wz._193
    8_(M-30).
    Pocisk wylatuje 3 razy wolniej niż z karabinu. Opór powietrza bez
    wątpienia większy, bo średnica większa jakieś 15 razy, więc pole 225
    razy większe. A oni złośliwie ogień celowany prowadzą na ponad 10
    kilometrów. Jak to możliwe? Że te pociski nie znikają? Karabinowe są
    jakieś inne?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 57. Data: 2023-11-19 17:26:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    A jak Piotr napisze, to nie powiem? Kurcze, Jaka niska samoocena :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 58. Data: 2023-11-19 17:48:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Do oszacowania tego nie trzeba żadnych tablic. Ani rozważań o kalibrach.
    > Wszystko, co wystrzelisz z prędkością początkową ponad 100 m/s doleci
    > teoretycznie na 10 kilometrów.

    Poważnie? A masz jakieś wsparcie?

    Daj po postu linka broni z donośnością 10 km a ocenimi na ile przypomina
    zwykły karabin.

    > Biorę pierwszą wyszukaną tabelę - akurat ta jest dla 5,56 x 45 mm.
    > Pocisk wylatuje z prędkością 3116 ft/s, a na 800 metrów ma 981 ft/s. Czy
    > to oznacza, ze dalej nie leci? Nie. Komuś się dalej nie chciało liczyć.

    I słusznie bo dla 10 000 metrów będzie miała okrągłe ziobro. Już ci
    kiedyś tłumaczłem - za włosy się z bagna nie wyciągniesz. Po prostu
    przyznaj że ztym 10km cię poniosło i po temacie;) Ale wiemy że tego nie
    zrobisz, więc bierzemy czipsy;)

    > Ale są kalkulatory balistyczne. Tam możesz sobie do symulacji włożyć
    > dowolną prędkość wylotową. Czemu? Bo broń miewa różne długości lufy, a
    > co za tym idzie różne prędkości wylotowe.

    A chwilę wcześniej tłumaczyłeś że broń nie ma nic do rzeczy tylko pocisk:P

    > No to poszukaj kalkulator i zrób sobie wykres 0~4000 metrów (znane mi
    > dalej nie liczą, ale może znajdziesz lepszy),

    Nie, nie - ty stawiasz tezę że latają na 10 km, dowód po twojej stronie.
    Tak to działa.
> [...]
    > razy większe. A oni złośliwie ogień celowany prowadzą na ponad 10
    > kilometrów. Jak to możliwe? Że te pociski nie znikają? Karabinowe są

    Tak myślałem, ze zaraz pójdziesz w armatohaubice żeby udowodnić że
    donośność karabinu to 10 km;) "Panie i panowie - to jest doktór
    balistyki tomasik"

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2023-11-19 18:06:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.11.2023 o 17:48, Shrek pisze:

    > A chwilę wcześniej tłumaczyłeś że broń nie ma nic do rzeczy tylko pocisk:P

    Co ma broń do rzeczy, skoro to amunicja determinuje zasięg?

    > Nie, nie - ty stawiasz tezę że latają na 10 km, dowód po twojej stronie.
    > Tak to działa.

    Tak się zastanawiałem, jak to skomentować, ale po prostu mi się nie chce.

    Jakiś Ty jasnowidzący.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 60. Data: 2023-11-19 18:23:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ma broń do rzeczy, skoro to amunicja determinuje zasięg?

    Czy przed chwilą nie pisałeś że od

    > Tak się zastanawiałem, jak to skomentować, ale po prostu mi się nie chce.

    Spróbuj... Wydawałoby się że jako kulson powinieneś rozumieć że należy
    udowodnić albo przynajmniej uprawdopodobnić jakiś fakt a nie domagać się
    dowodu na nieistnienie danej okoliczności...

    Jakiś ty przewidywalny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!