  • 51. Data: 2018-03-04 23:25:59
    Temat: Re: policja, przeszukanie, uzasadnione podejrzenie
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 23:20, T...@s...in.the.world pisze:

    > A co w tym dziwnego?

    Nie mam zielonego pojęcia. Stwierdzam po prostu fakt i tyle. Moze u nich
    nie jeżdżą w zimie na rowerach?

    > Chcesz powiedziec ze wsrod rowerzystow jest statystycznie wiecej
    > przestepcow niz wsrod pieszych czy kierowcow samochodow?

    W żadnym wypadku. Ale tobyła 4 nad ranem w środku nocy i podejrzewam, że
    każdy napotkany w mieście rowerzysta byłby kontrolowany tej nocy.
    Wskazałem możliwe przełożenie na bezsensowny powód. Też byś ię
    czepiał,zenie ma zakazu jeżdżenia w nocy na rowerze.

  • 52. Data: 2018-03-04 23:28:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-03-18 o 23:23, T...@s...in.the.world pisze:

    > Ty tak powaznie?
    > Znaczy od czasu Barei nic sie w tej policji nie zmienilo?

    Zajrzyj do przepisu. Dura lex, sed lex.

    > Oni na miejscu taki protokol mi wypisza?

    Przynajmniej powinni. Druki przeważnie wożą.

  • 53. Data: 2018-03-04 23:28:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5a9c5371$0$1000$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Po czym poznasz, w którym miejscu ta granica biegnie? I przede wszystkim
    > dlaczego.
    To mniej wiecej tak jak z granica pomiedzy zawodowa podejrzliwoscia a
    podejrzliwowscia paranoiczna.
    Pytanie tylko, czy praca w policji wywoluje paranoje czy tez paranoja
    jest z jednym kryteriow przyjmowania do policji.

    > Nie wiem. Podstawa dobra, jak każda inna.
    Czyli kazdego mozna w Polsce zatrzymac bo takie jest widzimisie jakiegos
    funkcjonariusza nizszego stopnia?
    Dajcie mi czlowieka a paragraf sie znajdzie?

    --
    TA

  • 54. Data: 2018-03-04 23:48:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5a9c65a5$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pisałem już tu, że dwa tygodnie temu ganiałem po nocy włamywaczy na
    > rowerach. Rower jest akurat dobrym środkiem przemieszczania się dla
    > przestępcy - co oczywiście nie uzasadni ich masowego kontrolowania "na
    > pałę". Pewnie jakiś tam powód mieli w tym wypadku, a gościowi ściemnili
    > cokolwiek i tyle.

    A ja powiem tak.
    Mam prawo jazdy od 30 lat. Przez te 30 zdarzylo mi sie ze bylem
    zatrzymywany do kontroli. Jako kierowca i jako pasazer. Zatrzymania
    nastepowaly z mojej winy (minimalne przekroczenie predkosci czy jazda
    samochodem pod prad - tak sie sklada ze mam taka uliczke kolo domu i
    przyznaje, korzystalem z niej czasem jako skrotu w srodku nocy lub nad
    ranem) i chyba ani razu nie bylem zatrzymywany 'bo tak'. Moze z raz do
    jakies rutynowej kontroli.
    Przy okazji byly jakis kontrole dokumentow, dmuchanie w balonik, po czym
    puszczali wolno albo pouczali.
    NIGDY nie zdarzylo mi sie zebym zostal przeszukiwany. Ani ja ani
    samochod.
    Od pewnego czasu nie mam juz samochodu. Ale czasem jezdze ze znajomymi i
    tez zadnej kontroli osobistej nie bylo. Myslisz ze tamci policjanci nie
    obawiali sie bomby w samochodzie?

    A teraz rower.
    Tylko w 2016 bylem zatrzymywany chyba ze 3 razy. Za kazdym razem w nocy
    w promieniu 2 km od domu. Calkiem bez powodu. Bylo i dmuchanie w balonik
    (calkiem bez sensu, bo ani nie jechalem zygzakiem, ani nie czuc bylo ode
    mnie alkoholu). Bylo i sprawdzanie zawartosci plecaka. Choc nie tak
    drobiazgowe jak w przypadku tego rowerzysty z filmu.

    Te kontrole byly calkiem bezsensowne - i wrecz upokarzajace (choc ci z
    filmu przeszli samych siebie).
    Od tego czasu przestalem jezdzic z pracy na wlasnym rowerze. Te kontrole
    byly jednym z powodow (drugi to fakt, ze jezdzac wciqz na rowerze
    odzwyczailem sie od chodzenia, wiec postanowilem dystanse do 2 km
    pokonywac na piechote).
    Jezdze miejskim, a w zimie maszeruje. I mimo ze maszeruje z ta sama
    czestotliwoscia jak jezdzilem rowerem, i czesto w nocy albo nawet nad
    ranem, nikt nie zatrzymywal mnie jak na razie do kontroli.

    O czym to swiadczy? Imho o tym, ze cyklisci sa wciaz grupa
    stygmatyzowana.
    A myslalem ze to tylko zarty sa.
    --
    TA

  • 55. Data: 2018-03-04 23:53:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5a9c47c1$0$31350$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Już tu wyjaśniałem. Kradzieże stanowią podstawę. Sposób przeprowadzenia
    > określa rozporządzenie. Tu nie ma ograniczenia wskazanego w kpk (celu
    > przeszukania). Szerzej to opisałem w tamtym poście.

    > Zdrowy rozsądek.

    Znaczy co?
    Jak jezdzi na rowerze to od razu zlodzej albo diler?
    To ja jeszcze raz:
    Czy to wynika ze statystyk?
    --
    TA

  • 56. Data: 2018-03-04 23:54:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5a9b34b9$0$1002$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A jest gdzies dostępny katalog uzasadnionych podejrzeń?

    A ty znowu Bareja zasuwasz...
    --
    TA

  • 57. Data: 2018-03-05 00:03:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > [...]
    > Zdziwili się, że facet w zimie na rowerze jedzie i podjęli interwencję.
    > [...]

    A wiesz że w Warszawie rowery miejskie teraz w te mrozy wystawili?
    Co za podejrzane miasto zasługujące na interwencje z przeszukiwaniem!! :-)

    https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,veturil
    o-startuje-mimo-mrozu,253839.html

    --
    A. Filip

  • 58. Data: 2018-03-05 00:43:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <5a9c7284$0$662$65785112@news.neostrada.pl>,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nie mam zielonego pojęcia. Stwierdzam po prostu fakt i tyle. Moze u nich
    > nie jeżdżą w zimie na rowerach?

    Gdzie: u nich?
    Interwencja miala miejsce na Woli w Warszawie.
    A gdyby nawet - nie ma zakazu poruszania sie rowerem przy ujemnych
    temperaturach.
    Jakby ktos chodzil po Warszawie cylindrze to tez bedzie kontrolowany?

    > W żadnym wypadku. Ale tobyła 4 nad ranem w środku nocy

    Po pierwsze albo w srodku nocy albo nad ranem.
    Po drugie o 4 rano jest teraz jest jeszcze ciemno. A na filmie widac ze
    jest dzien.

    > i podejrzewam, że
    > każdy napotkany w mieście rowerzysta byłby kontrolowany tej nocy.

    Tej nocy, powiadasz?
    To jest jakis grafik? Akcja rower, itd. Tak, slyszalem o tym sposobie
    podciagania statystyk i generowaniu sprawozdan.
    > Wskazałem możliwe przełożenie na bezsensowny powód.
    Znaczy ten policjant klamal w sprawie rzekomego powodu zatrzymania?
    >Też byś ię
    > czepiał,zenie ma zakazu jeżdżenia w nocy na rowerze.

    A jest taki zakaz wg ciebie?
    --
    TA

  • 59. Data: 2018-03-05 01:04:12
    Od: T...@s...in.the.world

    Rzecznik Komendy Rejonowej Policji W-wa Wola potwierdza ze chodzilo o
    szukanie zlodzieja rowerow.

    No to w takim razie po co ta cala szopka?

    Dlaczego nie po wylegitymowaniu nie sprawdzili roweru? Przeciez skoro
    byla kradziez to mieli opis roweru? Przynajmniej marke, kolor, model.

    A jesli szukali zlodzieja rowerow ktory wlasnie jechal ukrasc kolejny
    rower to jak on ten rower zamierzal uprowadzic? Wziac na plecy?
    To sie kupy nie trzyma. Oczywiscie dla normalnego, zdrowo myslacego
    czlowieka.
    --
    TA

  • 60. Data: 2018-03-05 01:07:45
    Od: T...@s...in.the.world

    I jeszcze jedno - wypowiedz Rzecznika Policji.
    I opinia prawnika.

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/szoku
    jace-zatrzymanie-rowe
    rzysty-w-warszawie/wqwkjq1