  • 71. Data: 2019-06-04 07:12:12
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zrób to a Shrekowi zostanie już tylko matka z dzieckiem na parkingu i
    > ratownik na basanie :)

    Naiwny - ostatnio na przykład bronił biskupów przenoszących pedofili
    między parafiami.

    Koleś jest płodny - zawsze coś wymyśli;)

  • 72. Data: 2019-06-04 07:43:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Z tych, że przed pójściem na dołek nie było przesłanek, zeby nie mógł
    > odbywać "opieki policjantów", a po powrocie z komisariatu był
    > śmiertelnie pobity.

    Taka opóźniona reakcja jest BARDZO typowa dla uszkodzeń
    wewnątrzczaszkowych. Dlatego jak się walniesz mocno w łeb to nawet jak
    czujesz się wyśmienicie to w najgorszym wypadku nalezy Cię obserwować, a
    najlepiej dać przeleżeć noc w szpitalu. Dopiero po paru godzinach możesz
    zacząć odjeżdżać. Trudno więc na tej podstwie uważać, że coś mu na
    komisariacie zrobili.

    Był pobity?

    --
    Marcin

  • 73. Data: 2019-06-04 10:28:36
    Od: Kviat

    > Popatrz nawet na
    > grupę. Tu też kilku takich "cwaniaków" się znajdzie, co jak nawet pokaże
    > palcem przepis, to i tak upierają się, a nawet próbują tymi moimi
    > wypowiedziami manipulować.

    Twoimi wypowiedziami nie trzeba manipulować. Są wystarczająco dziwne i
    sprzeczne z logiką same w sobie.

    > Wiesz, są tacy, co to zawsze wiedzą lepiej.

    W odróżnieniu od ciebie?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 74. Data: 2019-06-04 11:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-03, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >Z jakich, bo się też chyba pogubiłem?

    Jest oswiadczenie lekarza i ratownika, ze byl w dobrym stanie ?
    Jest.

    >Owszem, potencjalnie możliwe:
    >1. Dostał w erdol na komisariacie
    >2. Lekarka mogła go nie zbadać.
    >3. Lekarka zbadała, ale jej chuchnął i stwierdziła gość nawalon
    >ignorująć informacje, że ostro ebnał łbem.

    To raczej niemozliwe, skoro zmarl trzezwy ...

    >Sąd postawił zarzuty lakarce. Skoro go niby zbadała i zakwalifikowała
    >jako zdrowego to czego mogą dotyczyć zarzuty?

    Od zdarzenia minelo 2 lata, wiec mozna zalozyc, ze prokurator ustalil
    co trzeba.
    Ale ze znamy sprawe z relacji rzecznika prokuratury, to troche za
    wczesnie :-)

    P.S. W artykule mowa o złamaniu czaszki.
    Zrobila lekarka rentgena, czy nie zrobila, oto jest pytanie.

    J.

  • 75. Data: 2019-06-04 11:13:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 03.06.2019 o 20:03, Shrek pisze:

    >No i co Twoim zdaniem z tego niby wynika? Biegły stwierdził - co
    >opisano
    >w artykule - że było to wynikiem rozwoju urazu głowy. Uznał, że nawet
    >gdyby podczas pierwszego badania prawidłowo pacjenta zdiagnozowano,
    >nie było gwarancji, ze przeżyje, bowiem obrażenia były poważne.
    >Rozumiem, że nie badając pacjenta i - o ile wiem - nie bedąc lekarzem
    >uważasz, że wiesz lepiej.

    Ale w artykule jest mowa, ze policja odwolala pierwsze wezwanie
    karetki.
    W swietle powyzszego wyglada mi to na
    -usilowanie zabojstwa ... czy zabojstwo,
    -usilowanie, czy nieumyslne spowodowanie smierci,
    -przekroczenie uprawnien,
    -niedopelnienie obowiazkow

    ktore wlasciwe ?

    J.

  • 76. Data: 2019-06-04 11:20:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jest oswiadczenie lekarza i ratownika, ze byl w dobrym stanie ?
    > Jest.

    Są zarzuty dla lekarza? Są. Teraz tylko nie wiemy konkretnie jakie, czy
    wiemy?

    > To raczej niemozliwe, skoro zmarl trzezwy ...

    E? Ile czasu upłyneło do badania krwi?

> [...]
    > wczesnie :-)
    >
    > P.S. W artykule mowa o złamaniu czaszki.
    > Zrobila lekarka rentgena, czy nie zrobila, oto jest pytanie.

    No właśnie, czy też było... "co mi tu dupę zawracacie, przeciez widać że
    pijany"....

    Tak swoją drogą, czy solidne walnięcie łbem jest samo w sobie
    przeciwskazaniem dla policyjnej opieki? Chyba nie, może nawet to dobrze,
    że taka opieka, bo tam jest chyba jakiś nadzór i sprawdzają czy
    delikwent dycha?

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2019-06-04 11:42:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Błądzisz. niczego się nie czepiłem. Ja nawet nie wiem, czy
    >ostatecznie
    >było to badanie, czy nie. Zauważyłem, że równie dobrze mogło nie być,
    >bo
    >przepisy pozwalają na osadzenie do wytrzeźwienia osoby, której nie
    >przebadano. Ale ten artykuł jest tak napisany, że wcale bym się nie
    >zdziwił, jakby zbadano tego człowieka i był pod wpływem alkoholu w
    >chwili zatrzymania.

    Przy pismakach tez bym sie niczemu nie zdziwil, ale gdyby byl, to
    rzecznik powinien to chyba podkreslic, a pismaki napisac.

    >Ale wątpię. Gdzie niby miałby iść w celu przebadania? W końcu
    >twierdzi,
    >ze nie chce być badany.

    Bo nie ma podstaw do badania, skoro policjant sobie cos ubzdural :-P
    Ale skoro zatrzymal, to sie domagam, tylko np nie policyjnym
    alkomatem.

    No dobra, w ustawie stoi, ze policjant doprowadza, a na izbie badaja.

    > Zgorszenie, gdzie tu zgorszenie bylo ?

    >Ale to tylko jeden z powodów. Tam jest ich więcej.

    Ale sa raptem trzy konkretne.

    >Poza tym nie wiemy,
    >co się tam działo. Artykuł koncentruje się na niewłaściwym badaniu
    >przez

    bo taki zarzut.

    >lekarkę. Ja bym raczej kombinował w kierunku stwierdzenia, ze uznali,
    >że
    >skoro jest tak pijany, ze się wywraca, to zagraża to jego zdrowiu lub
    >życiu.

    No byc moze ...

    >Z faktu, ze sprawa była badana i nic nie słychać o
    >nieprawidłowościach pozostaje wnosić, ze wpisany w protokół powód nie
    >wydał się niedorzeczny.

    Albo sie prokurator nie zastanawial nad nim.
    No bo jednak wymagamy zgorszenia, zagrazania innym, lub zagrazania
    sobie.

    Jesli sobie ... glupio wyszlo.
    No i cos mi sie tu nie zgadza - jest tak pijany, ze sie wywraca, a po
    5h nie stwierdza sie alkoholu ?

    >Samego w miejscu zamieszkania nie można. generalnie procedura jest
    >taka,
    >ze musisz go przekazać pod opiekę pełnoletniego i trzeźwego. No i
    >taka
    >osoba musi jeszcze chcieć.

    A jak nie chce ?
    Zgorszenie, czy zagrozenie ? cos musisz wpisac.

    J.

  • 78. Data: 2019-06-04 13:18:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    >obserwować, a
    >najlepiej dać przeleżeć noc w szpitalu. Dopiero po paru godzinach

    A w szpitalu pomoga ... czy w nocy to nawet nie zauwaza ?
    Bo szpitale mamy, jakie mamy ...

    >Trudno więc na tej podstwie uważać, że coś mu na komisariacie
    >zrobili.
    >Był pobity?

    Ale niegroznie. jest na to papier z pieczatka :-)

    J.

  • 79. Data: 2019-06-04 13:47:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 04.06.2019 o 07:43, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > czujesz się wyśmienicie to w najgorszym wypadku nalezy Cię obserwować, a
    > najlepiej dać przeleżeć noc w szpitalu. Dopiero po paru godzinach możesz

    I co mi pomoże, że umrę w szpitalu? To się chyba powinno jakieś badania
    zrobić, prześwietlenie, czy coś?

    MJ
    PS. Znam taki przypadek z lat 70. Przyjechał z Zachodu kontrahent
    zagraniczny do firmy, w której pracował mój wujek. Potknął się na Okęciu
    na schodkach samolotu i poleciał w tył na głowę. Chcieli go wziąć do
    szpitala (nie wiem, co ówczesne szpitale mogły, ale jednak). Facet
    jednak bał się komunistycznej służby zdrowia i z krzykiem odmówił.
    Pojechał do hotelu i umarł we śnie.

  • 80. Data: 2019-06-04 14:40:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-04, Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > I co mi pomoże, że umrę w szpitalu? To się chyba powinno jakieś badania
    > zrobić, prześwietlenie, czy coś?

    Jak zaczniesz mnieć mdłości i rzygać to Ci pewnie zrobią. Jak zaczniesz
    mieć w domu, sam to możesz już nie dotrzeć. Nie wiem co się tam jeszcze
    robi, podaje jakieś śroki przeciwzakrzepowe pewnie, jeśli to
    wylew/krwawienie w wyniku urazu? Chodzi o czas. Zgaduję, że sporo takich
    groźnych urazów polega na tym, że zaczyna się właśnie krwawienie do
    mózgu i trochę to trwa zanim narozrabia.

    No właśnie.

    --
    Marcin