  • 191. Data: 2019-06-10 17:22:50
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5cfe7421$0$17358$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 10.06.2019 o 17:03, J.F. pisze:

    >Bo to przeważnie jest pakowane po 1~2 gramy, a mało kto nosi tego
    >więcej, niż jedną działkę.

    Mialem na mysli badanie z krwi czy moczu, bo raczej trudno liczyc na
    takie szczescie, ze bedzie mial w kieszeni.
    A nawet jak ma torebke bialego proszku, to skad wiadomo, ze to mu
    zaszkodzilo ?

    > A potem klient umiera, wiec mamy niedopelnienie :-)
    >Obowiązkiem jest pilnowanie, a nie dopilnowanie. Taki niuans :-)

    Ale skoro pacjent zszedl, to kiepsko pilnowal :-)

    >No właśnie nie może.

    A w stanie wyzszej koniecznosci ?

    >Czego nie rozumiesz w zdaniu, że lekarz orzeka nie, czy pacjent jest
    >zdrowy, tylko, czy może przebywać w aresztach?

    Skoro moze, to znaczy ze pobyt w areszcie nie zagraza jego zyciu i czy
    zdrowiu.
    A skoro mamy trupa, to trzeba zaczac od szukania kto mu w tym areszcie
    pomogl.

    J.

  • 192. Data: 2019-06-10 17:27:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 17:10, J.F. pisze:

    > No i nie nastapilo, ale to woda na moj mlyn :-P

    W jakim sensie? Policjant stwierdził. Mógł się mylić.

    > Ale jednak wyraznie napisal, ze poraz pierwszy zbadano alkohol ok
    > godziny 5-tej w szpitalu.

    I?

    > A czym ?
    > Jak rozrozniacie nieprzytomnego od pijanego ?

    Radiowóz pijanego może przywieźć do aresztów. Ale z aresztów, to już
    karetka zabiera.>
    > Czyli stan dobry.

    Skąd to wiadomo? W aresztach może przebywać ktoś z ręką w gipsie
    przykładowo, a przecież trudno powiedzieć, że jest w dobrym stanie.

    > Ale nie masz zabojstwa. Masz ofiare pobicia.

    Ofiar jeszcze w aresztach nie zamykamy. Nawet pobicia.

    > Drobnego pijaczka, ktory sobie glowe rozbil ?

    Jeśli jest zatrzymany, to musi być pilnowany. Może w szpitalu, może w
    aresztach.

  • 193. Data: 2019-06-10 17:33:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 17:22, J.F. pisze:

    > Ale skoro pacjent zszedl, to kiepsko pilnowal :-)

    Zwłokmi są? Są. To nie uciekł. :-)

    > A w stanie wyzszej koniecznosci ?

    Sądzę, że dało by się naciągną, tylko nie każdy stan wymagający
    hospitalizacji od razu jest stanem zagrażającym bezpośrednio życiu. Ze
    złamaną nogą kilka godzin bez zaopatrzenia pożyjesz.

    > Skoro moze, to znaczy ze pobyt w areszcie nie zagraza jego zyciu i
    > czy zdrowiu.> A skoro mamy trupa, to trzeba zaczac od szukania kto mu
    > w tym areszcie pomogl.

    No i z tego powodu twierdzą, ze lekarz źle zbadał, bo się okazało, że
    pobyt zagrażał. :-)

  • 194. Data: 2019-06-10 18:12:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Zwłokmi są? Są. To nie uciekł. :-)

    Ale mielismy/cie dbac o zycie i zdrowie.

> [...]
    >Ze
    >złamaną nogą kilka godzin bez zaopatrzenia pożyjesz.

    Ale my tu o takim stanie, ze jednak wezwali karetke, mimo, ze zadnego
    zlamania nie bylo (widac).

    Ciekawym co wzbudzilo taki niepokoj pilnujacych funkcjonariuszy ... bo
    inne objawy pasuja i do pijaka.

    J.

  • 195. Data: 2019-06-10 18:18:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >W jakim sensie? Policjant stwierdził. Mógł się mylić.

    Ze ktos by mi przywalil pałą, zebym sie nie awanturowal ... na
    trzezwo..

    >I?

    I wczesniej nikt nie zbadal.
    Na moj gust ktos tu przekroczyl uprawnienia/nie dopelnil obowiazkow,
    ale moze mieli inna podkladke.

    >Radiowóz pijanego może przywieźć do aresztów.
    >Ale z aresztów, to już karetka zabiera.>

    Ale jak dowozicie do aresztu osobe w stanie ... nieznanym ?

    >Ofiar jeszcze w aresztach nie zamykamy. Nawet pobicia.

    No to dlaczego omawiany przypadek trafil do aresztu ?

    Przeciez nie dlatego, ze byl pijany.

    >Jeśli jest zatrzymany, to musi być pilnowany. Może w szpitalu, może w
    >aresztach.

    I ktos tam czeka dwie godziny, cztery, 24, tydzien, az pijaczek z
    rozbita glowa wydobrzeje ?
    Cos nie wierze :-P

    J.

  • 196. Data: 2019-06-10 20:23:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 18:18, J.F. pisze:

    > Ze ktos by mi przywalil pałą, zebym sie nie awanturowal ... na trzezwo..

    Za awanturowanie się pałą przykładać nie wolno w ogóle, a po głowie, to
    tylko wyjątkowo.

    > I wczesniej nikt nie zbadal.
    > Na moj gust ktos tu przekroczyl uprawnienia/nie dopelnil obowiazkow,
    > ale moze mieli inna podkladke.

    Już pisałem, że mogli nie badać.

    > Ale jak dowozicie do aresztu osobe w stanie ... nieznanym ?

    Radiowozem.

    > No to dlaczego omawiany przypadek trafil do aresztu ?
    > Przeciez nie dlatego, ze byl pijany.

    Obiektywnie nie był, ale zatrzymano go jako pijanego. Policjant mógł się
    mylić. Nikt nie jest nieomylny.

    > I ktos tam czeka dwie godziny, cztery, 24, tydzien, az pijaczek z
    > rozbita glowa wydobrzeje ?

    Po góra 72 godzinach ewentualnie się przekazuje Służbie Więziennej.

    > Cos nie wierze :-P

    Na brak wiary lekarstwa nie ma.

  • 197. Data: 2019-06-10 20:25:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 18:12, J.F. pisze:

    > Ale mielismy/cie dbac o zycie i zdrowie.

    Dbać, a nie "zadbać". Drobna gra słów, a ile znaczy.

    > Ale my tu o takim stanie, ze jednak wezwali karetke, mimo, ze zadnego
    > zlamania nie bylo (widac).
    > Ciekawym co wzbudzilo taki niepokoj pilnujacych funkcjonariuszy ... bo
    > inne objawy pasuja i do pijaka.

    Nie mam zielonego pojęcia, a dziennikarz ich nie zapytał.

  • 198. Data: 2019-06-10 20:37:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Za awanturowanie się pałą przykładać nie wolno w ogóle, a po głowie,
    >tylko wyjątkowo.

    Slusznie mowisz, taserkiem nalezy :-P

    Patrz i ucz sie od bardziej doswiadczonych kolegow
    https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/inne-ujecie-incy
    dentu-posla-wiplera-z-policja,1358878.html?playlist_
    id=29869

    A propos - jak to sie skonczylo ? Sledztwo trwa ?

    >Już pisałem, że mogli nie badać.

    Mnie wychodzi, ze mogli nie badac, jesli zatrzymany nie wyrazil zgody.
    No to musimy prokuratora spytac, czy nie wyrazil i skad to wiadomo ...

    >Radiowozem.

    I wtedy nieprzytomnego wolno :-)

    >Obiektywnie nie był, ale zatrzymano go jako pijanego.
    >Policjant mógł się mylić. Nikt nie jest nieomylny.

    Byc moze. W areszcie jednak nalezalo niezwlocznie poddac badaniu.

    >Po góra 72 godzinach ewentualnie się przekazuje Służbie Więziennej.

    Czemu akurat 72h ?

    >Na brak wiary lekarstwa nie ma.

    I komendant organizuje dyzury przez 72h dwoch funkcjonariuszy na
    zmiane ?

    Przypominam - nie morderca, nie zlodziej.

    J.

  • 199. Data: 2019-06-10 21:20:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 20:37, J.F. pisze:

    > Patrz i ucz sie od bardziej doswiadczonych kolegow
    > https://www.tvn24.pl/wideo/z-anteny/inne-ujecie-incy
    dentu-posla-wiplera-z-policja,1358878.html?playlist_
    id=29869

    To o karambolu na S6. Na pewno o to chodziło

    > A propos - jak to sie skonczylo ? Sledztwo trwa ?

    > Mnie wychodzi, ze mogli nie badac, jesli zatrzymany nie wyrazil
    > zgody. No to musimy prokuratora spytac, czy nie wyrazil i skad to
    > wiadomo ...

    Na pewno z czegoś :-) Nie sadzisz, ze nie sprawdzono tej podstawowej
    rzeczy chyba :-) No i moj,ą sugestię przyjmujesz za pewnik. Urządzenie
    mogło źle choćby zadziałać. Tam mogło wiele rzeczy się nie powieść.

    > I wtedy nieprzytomnego wolno :-)

    Tdeż nie wolno i dlatego do nieprzytomnego karetkę się wzywa.

    > Byc moze. W areszcie jednak nalezalo niezwlocznie poddac badaniu.

    Co by to zmieniło? Już został zatrzymany.

    > Czemu akurat 72h ?

    To już musisz Sejm RP zapytać. Kiedyś było 48 godzin. Jak się okazało,
    że Sąd, a Prokurator ma orzekać o Tymczasowym Areszcie, to dołożono te
    24 godziny.

    > I komendant organizuje dyzury przez 72h dwoch funkcjonariuszy na
    > zmiane ?
    > Przypominam - nie morderca, nie zlodziej.

    CZemu akurat dwóch "na zmianę"? Policjant po 8 godzinach służby musi
    mieć 11 przerwy.

  • 200. Data: 2019-06-10 21:46:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.06.2019 o 15:52, J.F. pisze:

    > No ale widzisz - akurat mial szanse stwierdzic, ze wymaga ratowania.

    No właśnie tak średnio - on tam nie znalazł się, żeby go ratowali, a
    wrecz przeciwnie - żeby stwierdzić, że interwencji nie wymaga. Co też
    stwierdzono .

    > A to zalezy.

    Nie zależy - byłeś w ciągu ostatnich 5 lat na sorze?

    > I co - ma tam wystawic lekarza dyzurnego i wyposazyc ambulatorium ?
    >
    > Bo jak widac - rentgen potrzebny, moze i tomograf, laboratorium ...

    Wielu ludziom by się przydal...

    Shrek