  • 161. Data: 2019-06-08 06:28:06
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 01:50, J.F. pisze:

    > A czemu mialby odmowic, skoro trzezwy ? A, naczytal sie glupot w
    > internecie ... ale po 2h bym dmuchnal i zaczal sie dopominac
    > prokuratura dyzurnego ... no tak, a potem bym dostal obrzeku mozgu
    > :-(

    Wiesz, potem już mogło nie nastąpić.

    > I prokurator nic o tym nie wie ? Nie, wzieli bez badania.

    Przedmiotem postępowania było badanie lekarskie.

    > ok 2:00 bylo badanie przez lekarke. Niezbyt sie spieszyli ...

    Ale to na SOR norma. Zatrzymany, to ostatni priorytet. Po uskarżajacych
    się na migrenę.

    > Ale to juz 5-ta. Trzy godziny. Lekarka mogla z pol godziny wypisywac
    > papiery, ale wladzy chyba nie trzymala zbyt dlugo. Dojazd ... no i
    > ciagle ze 2h zostaja.

    Bo właśnie mogła i kilka godzin ich trzymać.

    > A taserem w toalecie to zgodnie z ktorym przepisem ?

    Trzecim.

    > No dobra, widze - pacjent musi wyrazic zgode na badanie, wiec sie go
    > grzecznie pyta o zgode, a ten nie odpowiada, bo nieprzytomny, to
    > mozna uznac za nietrzezwego.

    Nieprzytomnego raczej nikt radiowozem nie wozi.

    > Wywracal i wymiotowal ? Stan dobry, ratownik stwierdzil, lekarka
    > stwierdzila ...

    Ona, to stwierdziła, że w aresztach może przebywać.

    > Mozesz, ale musisz miec podstawe. Stwierdzoną tam na polance ...

    Napisałem ogólnie o zatrzymaniu. Powiedzmy masz zabójstwo. Sparwca też
    ranny. Też go zatrzymujesz, tylko pilnujesz w szpitalu.

    > No nie wiem. Przepisy pozwalaja zostawic zatrzymanego ? :-P

    Nie zostawiasz go. Pilnujesz, ale w szpitalu.

  • 162. Data: 2019-06-08 06:32:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 01:33, J.F. pisze:

    > Ale alkohol i typowe narkotyki powinno byc szybko.

    Przy małej ilości preparatu musisz odpowiednią kolejność zachować.

    > I zgodne z przepisami :-)

    Tylko jak może chodzić, to po co się nim opiekować?

    > Obowiazkiem jest tez dbanie o zdrowie, zycie i bezpieczenstwo obywateli :-P

    To dbają. Dozorują, by mu się nic nie stało.

    > O łamaniu kołem od dawna nie slyszalem, o  taserze slyszelismy wszyscy ...

    Ze dwa dni temu było w necie - tyle, że psa.

    > Po dwoch latach.
    > A jesli ich nie mial po 5 minutach, to sie nie nadaje na stanowisko.
    > Tzn PiS uwaza, ze swietnie sie nadaje.

    Ja niespecjalnie lubię PiS, ale uważam, jak oni, ze się nadaje.

  • 163. Data: 2019-06-08 06:34:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tak mi wychodzi, że jak może być n prawdopodbnych przyczyn, gdzie n jest
    > pewnie <=5, i jedna z tych przyczym może oznaczać zagrożenie życia lub
    > zrowia, to się to sprawdza nie przyjmuje, że ktoś się nawali.
    > Szczególnie, jeśli dostalo się informacje, że ten ktoś solidnie
    > przywalił łbem a tyle nie pił aby odejchać. Lakarzy i policję zżera
    > zwyczajnie rutyna i znieczulenie liczbą podobnych przypadków. 100 razy
    > walnie się w łeb + będzie nawalony i nic mu się nie stanie. Nie tym
    > razem, no i jest problem.

    Trudno nie przyznać Ci racji.

  • 164. Data: 2019-06-08 11:58:38
    Od: <6...@7...115839.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > Teraz jeszcze mi do głowy przyszło, że to tylko około 5 godzin. Z godzinę
    > mogli się na miejscu bawić. Potem karetka. Potem ze dwie czekać na SOR,
    > bo przecież pijany może czekać. No i jak przyjechali do jednostki i
    > mieli zamiar zbadać, to stan się pogorszył.

    Któż to stwierdził, że "klient pijany"?
    /Lekaż/ przed przyjęciem na SOR, czy "pomocny policjant"?

    > To może u Was się tak robi.

    Gdzie w przepisach jest, ze "pijany" może czekać? Kto określa wg przepisów,
    że jest "pijany"?

    Tylko przeczytaj wszystkie swoje wypowiedzi w tym wątku (co najmniej), i nie
    pogrążaj się...

    --
    'Tom N'

  • 165. Data: 2019-06-08 19:33:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 11:58, (Tom N) pisze:

    > Gdzie w przepisach jest, ze "pijany" może czekać? Kto określa wg przepisów,
    > że jest "pijany"?

    Lekarz określa kolejności. Z zasady osoba, która czeka na badanie, czy
    może być osadzona jest w ostatniej kolejności.

    > Tylko przeczytaj wszystkie swoje wypowiedzi w tym wątku (co najmniej), i nie
    > pogrążaj się...

    Po co?

  • 166. Data: 2019-06-08 21:19:32
    Od: <5...@1...211932.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > Lekarz określa kolejności.

    Super, tylko nie na temat.

    > Z zasady osoba, która czeka na badanie, czy
    > może być osadzona jest w ostatniej kolejności.

    Taaa, tajemne zaklęcie "z zasady"... I juz nie pijany, ale "może być
    osadzona"...

    > Po co?

    Po co sie nie powinieneś pogrążać? :D

    --
    'Tom N'

  • 167. Data: 2019-06-08 22:27:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 21:19, (Tom N) pisze:

    > Super, tylko nie na temat.

    Pytałeś, kto określa kolejność. Przejdź się na dowolny SOR, to tę
    informację znajdziesz na ścianie.

    > Taaa, tajemne zaklęcie "z zasady"... I juz nie pijany, ale "może być
    > osadzona"...

    Co tajemnego w sformułowaniu "z zasady"? No mogą być odstępstwa pewnie,
    ale przeważnie nie ma.

    > Po co sie nie powinieneś pogrążać? :D

    W czym niby pogrążać? Chyba w głupiej dyskusji :-)

  • 168. Data: 2019-06-08 22:43:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Pytałeś, kto określa kolejność. Przejdź się na dowolny SOR, to tę
    > informację znajdziesz na ścianie.

    http://szpital.mielec.pl/index.php/oddzialy/635-sor-
    przypominamy-zasady-kwalifikacji-pacjentow

    SOR: przypominamy zasady klasyfikacji pacjentów

    W medycynie ratunkowej w większości państw UE stosuje się tzw. system
    TRIAGE polegający na określaniu kolejności przyjmowania pacjentów według
    pięciu kolorów. Z zasady tej korzysta także Szpital Specjalistyczny im.
    Edmunda Biernackiego w Mielcu, który niedawno zaktualizował swój system
    triażowy.

    Pacjenci Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w pierwszej kolejności
    poddawani są klasyfikacji przez triażystów. Najpilniejszej interwencji
    wymagają pacjenci ,,czerwoni", których życiu zagraża bezpośrednie
    niebezpieczeństwo - są oni przyjmowani natychmiastowo. Pacjenci ,,żółci"
    czekają do 60 minut; natomiast pacjenci ,,zieloni" i ,,niebiescy", których
    życiu i zdrowiu nie zagraża bezpośrednie niebezpieczeństwo, mogą
    oczekiwać na wizytę do 6 - 8 godzin. Czas oczekiwania pacjentów
    ,,zielonych" i ,,niebieskich" może być znacznie krótszy, o ile na
    Szpitalnym Oddziale Ratunkowym nie znajdują się w danej chwili pacjenci
    wymagający natychmiastowej bądź bardzo pilnej pomocy.

    Warto podkreślić, że kwalifikacją pacjentów według ich stanu zajmują się
    wykwalifikowani triażyści. To właśnie od triażystów pacjent uzyskuje
    pierwszą, podstawową pomoc w postaci badań, wstępnego zaopatrzenia czy
    podania leków.- Do pacjentów i ich rodzin apelujemy, by mimo
    zdenerwowania problemami zdrowotnymi, wykazali się cierpliwością
    względem stosowanych procedur. Praca Szpitalnego Oddziału Ratunkowego
    jest pracą specyficzną i trudną. Uporządkowanie kolejności przyjmowania
    jest ważne, by ci pacjenci, którzy nie wymagają przyjęcia do szpitala,
    nie stwarzali zagrożenia utraty życia tych, których stan zdrowia wymaga
    natychmiastowej lub pilnej pomocy medycznej. To istotne wybory, jeśli
    wziąć pod uwagę, że w niektóre dni przez mielecki SOR przewija się
    przeszło sto osób - zaznacza Leszek Kwaśniewski, dyrektor mieleckiego
    szpitala. Podkreśla jednocześnie, że nawet w sytuacji długotrwałego
    oczekiwania, pacjent oznaczony kolorem ,,niebieskim" lub ,,zielonym"
    otoczony jest ciągłą opieką - poddaje się go ponownemu triażowi celem
    ustalenia, czy jego stan nie uległ pogorszeniu bądź poprawie. W
    przypadku wykrycia zmian w stanie pacjenta, zostaje on ponownie
    sklasyfikowany, a czas oczekiwania zmienia się odpowiednio do
    przypisanego koloru. Szacunkowy czas oczekiwania i kryteria
    kwalifikowania są szczegółowo opisane na tablicy informacyjnej
    znajdującej się na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.

    - Dyrekcja i personel szpitala dba o to, by warunki udzielania pomocy na
    Szpitalnym Oddziale Ratunkowym były jak najlepsze. Jedną z ważniejszych
    inwestycji w tym zakresie było utworzenie w maju br. odrębnego
    pomieszczenia do triażowania - podkreśla dyrektor placówki. Dzięki
    wydzieleniu przestrzeni do pracy triażystów pacjenci mogą być badani i
    klasyfikowani zgodnie z zasadami TRIAGE w dogodnych, intymnych warunkach.

    --
    I love love

  • 169. Data: 2019-06-08 22:48:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytałeś, kto określa kolejność. Przejdź się na dowolny SOR, to tę
    > informację znajdziesz na ścianie.

    Zaraz, zaraz - to wszyscy narzekają, że na sor przychodzą ludzie, którzy
    tam się nie powinni znaleźć, a dodatkowo policja przywozi (regulaminowo)
    zdrowych kolesi?

    Shrek

  • 170. Data: 2019-06-09 00:08:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.06.2019 o 22:43, u2 pisze:
> [...]
    > pięciu kolorów. Z zasady tej korzysta także Szpital Specjalistyczny im.
    > Edmunda Biernackiego w Mielcu, który niedawno zaktualizował swój system

    No a potem dopiero są inni :-) Jeśli przyjęto go przed upływem 6 godzin,
    to mieli tam "luziuk".