  • 131. Data: 2019-06-05 21:51:27
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5cf8172e$0$501$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 05.06.2019 o 16:59, J.F. pisze:

    >Nie znam takiego przypadku, by miał. o czego ów "uprawniony
    >policjant"
    >miałby być uprawniony w Twojej ocenie?

    No zgodnie z ustawa

    3. W przypadku braku zgody na przeprowadzenie badania, o którym mowa w
    ust. 1,
    osobę doprowadzoną przyjmuje się do izby wytrzeźwień lub placówki albo
    zatrzymuje się w jednostce Policji wyłącznie w przypadku występowania
    symptomów wskazujących na stan nietrzeźwości,
    potwierdzonych pisemnie przez lekarza lub felczera izby wytrzeźwień
    lub placówki,
    a w przypadku osób doprowadzonych do jednostki Policji - przez
    upoważnionego funkcjonariusza Policji.

    A dalszych paragrafach widze pewne niekonsekwencje i ciekawe zapisy

    J.

  • 132. Data: 2019-06-05 22:13:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 05.06.2019 o 17:01, J.F. pisze:

    >Od zdarzenia do śmierci myślę, że paredziesiąt godzin upłynęło.
    >Najpierw
    >sie bujali z gościem, potem był w aresztach, a na końcu "dzień
    >później
    >umarł w szpitalu".

    No masz racje
    " w nocy z 20 na 21 czerwca mężczyzna przebywał ze znajomymi w rejonie
    Wzgórza Tumskiego. Tuż po północy między nimi a inną grupą młodych
    osób doszło do kłótni, w jej trakcie 19-latek został uderzony.

    Na miejsce wezwano policję i zespół ratownictwa medycznego. Policjanci
    wylegitymowali niektóre osoby, które zastali na miejscu zdarzenia, i
    odwołali w rozmowie z dyspozytorem pogotowia przyjazd karetki. Jednak
    z uwagi na zły stan 19-latka towarzyszące mu osoby ponownie wezwały
    pogotowie. Ratownicy określili stan pokrzywdzonego, jako bardzo dobry,
    stwierdzając, że jest on po spożyciu alkoholu i przekazali go
    patrolowi policji, który zdecydował o konieczności zatrzymania
    mężczyzny celem wytrzeźwienia.

    Jak wyjaśnił Kopania, łączyło się to z koniecznością uzyskania
    zaświadczenia lekarskiego. Tuż przed godziną 2 pokrzywdzony został
    przewieziony przez policjantów do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w
    Płocku, gdzie był badany przez podejrzaną. Lekarka wystawiła
    zaświadczenie o braku przeciwwskazań do osadzenia.

    Po przewiezieniu do Komendy Miejskiej Policji stan zdrowia mężczyzny
    nadal się pogarszał. Około godziny 5 rano nieprzytomny trafił do
    szpitala. Stwierdzono wówczas bardzo rozległe obrażenia głowy. Mimo
    podjętych działań dzień później, czyli 22 czerwca, 19-latek zmarł. "

    Zmarl "na drugi dzien", ale w 5h trafil do szpitala, gdzie pewnie
    pobrali krew do analizy ... ale niekoniecznie alkoholu.

    Chociaz ... przywoza pacjenta z "aresztu wytrzezwien" w zlym stanie
    ... to chyba bardzo zasadne wydaje sie zbadanie zawartosci alkoholu i
    innych narkotykow i dopalaczy ...

    Wychodzi na to, ze dosc sprawnie sie "bujali".
    Chociaz ... pierwszy raz do szpitala powinni pojechac prosto z miejsca
    zdarzenia, no bo jak inaczej przyjac do aresztu ?
    Lekarka chwile badala, u mnie mogloby to 8h trwac,
    odwiezli do aresztu, przyjeli, zawiezli do szpitala ... malo czasu.

    No chyba, ze "ok godziny 5" oznacza 5:50, to prawie godzina ekstra.

    A moze szpital tuz obok komendy ?

    No i znow te "bardzo rozlegle obrazenia glowy", ktorych nie zauwazyl
    ratownik, ani lekarka, a po 3h z policjantami juz byly ...

    >Czemu powinien? Dziennikarz, to nie sąd. Poza tym ujawnianie przed
    >rozprawą informacji, to przestępstwo samo w sobie. No i nie
    >wykluczone,
    >ze nikt go o to nie pytał. Przedmiotem sprawy jest niewłaściwie
    >wykonane
    >badanie, a nie to, czy sam pokrzywdzony był nietrzeźwy, bo nie ma
    >zakazu7 bycia nietrzeźwym i wywracania się w lesie.

    Zakazu nie ma, tylko sie trzeba liczyc, ze Policja pomoze :-P

    >Zauważ, że facet na izbie w ogóle nie był, skoro policjanci w
    >aresztach
    >zauważyli, że z nim gorzej.

    Owszem, ale podstawą do przyjecia nadal badanie zawartosci alkoholu,
    wiec komenda powinna miec taki przyrzad.

    >Może ejst, a może nie ma. Skąd to wiadomo?
    >I przede wszystkim czemu miałby ktoś o tym dziennikarzy informować?

    Jakos poinformowal, ze sekcja nie ujawnila alkoholu, czym naruszyl
    tajemnice sledztwa, czy jakie tam przestepstwo miales na mysli.

    Wiec dziwne to jakies - zatrzymuja bez badania alkoholu,
    moze i pacjent odmawia, ale rzecznik woli to przemilczec.

    A moze i byl nietrzezwy, na co jest stosowny kwitek, tylko rzecznik
    woli nie mowic, ze lekarka dobrze ustalila, ze pijany ? :-P

    J.

  • 133. Data: 2019-06-05 22:16:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 05.06.2019 o 16:57, J.F. pisze:

    >To raczej po polsku - nic...

    Pewnie tak.
    A skoro dobrze ustalila stan pacjenta, to gdzie mu ta czaszka pekla ?
    :-)

    J.

  • 134. Data: 2019-06-05 22:56:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 05.06.2019 o 16:54, J.F. pisze:

    >Zazwyczaj wzywają za pośrednictwem Dyżurnego, choć osobiście uważam
    >za błąd i sam zadzwonić i wyjaśnić o co chodzi. Pytanie, co tam
    >patrol
    >robił przed karetką? Ja tam kilka pomysłów mam, ale to domysły.

    Jesli wezwano jednoczesnie policje i karetke,
    albo przy wzywaniu karetki ktos powiedzial, ze pobicie i policje
    wezwal CPR ...

    >Moim zdaniem właśnie takie rzeczy dziennikarz powinien ustalić.

    No ale jak - rzecznika ma pytac ?
    Rzecznik pewnie niewiele wie, bo sie 15 minut zapoznawal ze sprawa,
    a przeciez w ogole nie moze nic ujawnic, bo przestepstwo :-P

    Poza tym patrzac wyzej - to pytanie wydaje mi sie bardzo nieciekawe,
    jest wiele ciekawszych :-)

    J.

  • 135. Data: 2019-06-05 23:14:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 22:56, J.F. pisze:

    > Jesli wezwano jednoczesnie policje i karetke,
    > albo przy wzywaniu karetki ktos powiedzial, ze pobicie i policje wezwal
    > CPR ...

    Policji już od dłuższego czasu wezwać się nie da, bo 997 przełączono na
    CPR.

    > No ale jak - rzecznika ma pytac ?
    > Rzecznik pewnie niewiele wie, bo sie 15 minut zapoznawal ze sprawa,
    > a przeciez w ogole nie moze nic ujawnic, bo przestepstwo :-P

    No ale w takim wypadku na co tu gardłować? Tak naprawdę z tego artykułu
    nic nie wynika poza stwierdzeniem, że biegły stwierdził, że lekarka nie
    zbadała należycie.

    > Poza tym patrzac wyzej - to pytanie wydaje mi sie bardzo nieciekawe,
    > jest wiele ciekawszych :-)

    To zależy dla kogo. Fakt, że dyskusja ta uzmysłowiła mi, że tu coraz
    mniej osób chcących podyskutować, albo się czegoś dowiedzieć.

  • 136. Data: 2019-06-05 23:27:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No jak nie jak tak ?
    > Pacjent ma orzeczony lekki uraz, a trzy godziny pozniej zlamana
    > czaszke - to kiedy i gdzie zlamali ? :-)

    [..]

    > Tam dalej napisali, ze mial zlamane kosci czaszki, wiec odrzucamy
    > "trudny do zauwazenia obrzek mozgu" .

    Przepraszam, a Ty myślisz, że złamanie kości czaszki to jak wygląda?
    Wystający z głowy krwawy piszczel? Jakby mu pół głowy zmiażdżyło to nie
    łaziłby jeszcze te parę godzin. Pewnie było jakieś średnio rozległe
    wgniecenie niekoniecznie dobrze widoczne.

    --
    Marcin

  • 137. Data: 2019-06-05 23:35:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 22:13, J.F. pisze:

    > Chociaz ... przywoza pacjenta z "aresztu wytrzezwien" w zlym stanie ...
    > to chyba bardzo zasadne wydaje sie zbadanie zawartosci alkoholu i innych
    > narkotykow i dopalaczy ...

    Wiesz, tylko o ile miało to znaczenie dla jego ratowania. Weź pod uwagę,
    że uzyskanie wyniku takiego badania, to kilka godzin na biedę. Pacjent
    może nie dożyć wyniku.

    > A moze szpital tuz obok komendy ?

    W praktyce policjanci wiedzą, że badanie do osadzenia jest konieczne i
    mogą podjechać do szpitala w drodze do aresztów.

    > No i znow te "bardzo rozlegle obrazenia glowy", ktorych nie zauwazyl
    > ratownik, ani lekarka, a po 3h z policjantami juz byly ...

    "Rozległe" nie jest synonimem "widoczne". Zauważ, że nikt - poza kilkoma
    osobami na grupie - jakoś takich insynuacji nie uskutecznia. Skoro
    biegły jakoś stwierdził, ze istnieją podstawy do przedstawienia zarzutu
    lekarce, to zakładam, że w opinii ustalił, że obrażenia w chwili badania
    były i powinna je zauważyć. Na jakiej podstawie, to już jego sprawa i
    ostatecznie sądu.

    > Zakazu nie ma, tylko sie trzeba liczyc, ze Policja pomoze :-P

    Czemu Policja? To znaczy też może, ale zasadniczo jest kilka innych do
    tego powołania służb.

    > Owszem, ale podstawą do przyjecia nadal badanie zawartosci alkoholu,
    > wiec komenda powinna miec taki przyrzad.

    Powinna. Wszyscy ludzie - przykładowo - powinni być zdrowi, bogaci i
    szczęśliwi. Tylko życie o tym nie wie. Nie wiem, czy ta komenda miała
    takie urządzenie, czy nie. Nie widzę żadnej wzmianki, by nie mieli
    takiego urządzenia.

    > Jakos poinformowal, ze sekcja nie ujawnila alkoholu, czym naruszyl
    > tajemnice sledztwa, czy jakie tam przestepstwo miales na mysli.

    Tylko kto to zrobił? Skąd wiesz, że policjant? Pamiętaj, ze do akt ma
    dostęp rodzina. Rodzina przyniosła rewelację, a dziennikarz nawet się
    nad sensem nie zastanowił, tylko napisał artykuł i tyle. W sumie nawet
    nie pokręcił wiele. W chwili śmeirciu denat był trzeźwy.

    > Wiec dziwne to jakies - zatrzymuja bez badania alkoholu,
    > moze i pacjent odmawia, ale rzecznik woli to przemilczec.

    Jaka tu rola rzecznika? Idę o zakład, ze nawet nikt go o to nie zapytał.
    jakby wpadł na to, by zapytać, to by napisał, ze odmówiono mu
    informacji. Ale wówczas już zamysł artykułu to osłabiło, bo jest różnica
    pomiędzy zatrzymaniem do wytrzeźwienia trzeźwego od sytuacji, gdy go
    zatrzymali do wytrzeźwienia, ale dziennikarz nie wie, czy był pod
    wpływem i nawet o to nie zapytał.

    > A moze i byl nietrzezwy, na co jest stosowny kwitek, tylko rzecznik woli
    > nie mowic, ze lekarka dobrze ustalila, ze pijany ? :-P

    Lekarki raczej o to nikt nie pytał, bo jakby miała to niby sprawdzić?
    Toksykologia w najlepszym razie jest po kilku godzinach. Lekarka w
    drodze badania ma jedynie stwierdzić, czy facet może przebywać w
    pomieszczeniach dla zatrzymanych.

  • 138. Data: 2019-06-05 23:37:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.06.2019 o 21:51, J.F. pisze:
> [...]
    > lub placówki, a w przypadku osób doprowadzonych do jednostki Policji
    > - przez upoważnionego funkcjonariusza Policji.

    Ale poprzednik pisze o lekarzu, a nie funkcjonariuszu Policji. Więc nie
    do końca wiem, co ma na myśli, a w każdym razie nie jest to oczywiste.

  • 139. Data: 2019-06-05 23:39:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > łaziłby jeszcze te parę godzin. Pewnie było jakieś średnio rozległe
    > wgniecenie niekoniecznie dobrze widoczne.

    Po upadku może powstać odszczepienie wewnątrz bez jakichkolwiek
    widocznych z zewnątrz symptomów.

  • 140. Data: 2019-06-05 23:59:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 05.06.2019 o 01:38, Marcin Debowski pisze:
    >
    > Ja zacznę od innego pytania, które mi sie nasunęło. Skoro koledzy
    > wezwali pogotowie ratunkowe do kolegi, który po prostu upadł, to skąd
    > sie tam jeszcze przed przyjazdem karetki wzięli policjanci? Gdybyśmy to
    > wiedzieli, to coś podejrzewam, ze wiele można by wyjaśnić. Bo cała ta
    > historia wydaje mi się po prostu dziwna.

    Coś chyba napisali o jakiejść przepychnce, a jak był alkohol to pewnie
    też darcie ryja i ktoś mógł złosić.

    --
    Marcin