  • Data: 2003-11-13 14:47:53
    Temat: podatek drogowy [średnio długie]
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Dostałem pismo od UM wzywające mnie do złożenia deklaracji na podatek od
    środków transportu.
    A było to tak:
    W grudniu 2001 roku zakupiłem samochód Citroen Jumper, na podstawie FV
    został on zarejestrowany w dowodzie rejestracyjnym w Urzędzie Powiatowym
    całkowita masa została wpisana 3500kg, wiem, że od tej kwoty opłaca się
    podatek, ale:
    Na jakiej podstawie została wpisana ta wartość, na fakturze nie było żadnej
    masy, zapewne wzięło się to z poprzedniego dowodu rejestracyjnego, jednak
    mam dostęp do dokumentu na podstawie którego wcześniej został zarejestrowany
    samochód (faktura EFL) i na niej jest uwidoczniona jedynie ładowność 1605
    kg.
    I teraz moje pytanie: skoro w dokumentach nie było ciężaru pojazdu a jedynie
    ładowność, to skąd wzięła się suma (z nieba?) 3500 kg, a może wynosi on
    3499,99 i od niej już nie należy płacić podatku. Czy tłumacząc się w ten
    sposób w UM mam szansę uniknąć opodatkowania?
    Nie ma to zapewne znaczenia ale wspomę, że samochód sprzedałem w maju br.

    Bartek
    r...@a...pl
    gg- 1441667