  • 1. Data: 2003-02-27 19:54:06
    Temat: pieczatka firmowa
    Od: "Monica" <m...@h...pl>

    Witam,

    Czy na pieczątce firmowej (indywidualna działalność gosp.), która stosowana
    będzie tez na potrzeby banku (przelewy) przed imieniem i nazwiskiem można
    umieścić tytuł np. mgr inż.?

    (Pytam, bo w dokumentach - zaświadczenie o wpisie czy na regonie tego
    przecież nie ma)

    Pozdrawiam

    Monica

  • 2. Data: 2003-02-27 20:58:49
    Temat: Re: pieczatka firmowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, Monica wrote:

> [...]
    >+ będzie tez na potrzeby banku (przelewy) przed imieniem i nazwiskiem można

    Nie wiem, ale spodziewałbym się tam nazwy DG, a ta składa się
    jak wiadomo z "nazwy właściwej" i imienia oraz nazwiska :)
    BTW: pewnie wiesz, ale dla porządku: jedynym wymaganym na
    "urzędowofirmowej" pieczątce elementem jest REGON...

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-27 22:55:14
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal w
    jan.zabrze.pl:

    > BTW: pewnie wiesz, ale dla porządku: jedynym wymaganym na
    > "urzędowofirmowej" pieczątce elementem jest REGON...

    Tak przy okazji, Godfrydzie, skoro już poruszyłeś ten temat: czy możesz
    mi powiedzieć, skąd wynika to wymaganie? Starałam się znaleźć jakieś
    dane na ten temat, ale nawet niezawodny google sprowadził mnie na
    manowce rozmaitych spisów, na których występują pieczatki firmowe i
    numery REGON, ale jako niezależne byty.

    BTW: z pewną nieśmiałością dodam, że od dziesięciu lat w swoich
    kontaktach z bankiem posługuję się pieczatką, która nie zawiera ani
    NIPu, ani REGONu. Tę samą przystawiam na fakturach, NIP dopisując
    ręcznie lub komputerowo. No i nigdy nie spotkałam sie z sytuacją, która
    by wymagała REGONu na pieczątce. To jak to jest?

    Marta (cokolwiek zdezorientowana)

  • 4. Data: 2003-02-27 23:01:12
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > ręcznie lub komputerowo. No i nigdy nie spotkałam sie z sytuacją, która
    > by wymagała REGONu na pieczątce. To jak to jest?

    Ustawa o statystyce publicznej Dz.U. 88/1995 poz.439 art.43 ust.3
    (nie sprawdzałem ale taką podstawę mam podaną na zaświadczeniu
    o nadaniu REGONu).

    pozd.Pix

  • 5. Data: 2003-02-27 23:21:27
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    "pix" <p...@w...pl> napisal w news:b3m5dh$8b2$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Ustawa o statystyce publicznej Dz.U. 88/1995 poz.439 art.43 ust.3
    > (nie sprawdzałem ale taką podstawę mam podaną na zaświadczeniu
    > o nadaniu REGONu).

    No proszę, proszę, czego to człowiek się nie dowiaduje ;-)
    A tu nawet US ostatnio nie domaga się przystawiania na deklaracjach
    VAT-7 jakichkolwiek pieczęci. Cuda, cuda. A druków urzędowych żadnych
    nie mam. Wychodzi na to, że kwalifikuję się do grzywny, o ile rzecz
    podpada po art.57 wspomnianej ustawy (odmowa wykonania obowiązku
    statystycznego ;-)))

    Pozdrawiam
    Marta

  • 6. Data: 2003-02-27 23:23:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Feb 2003, MartaW wrote:

> [...]
    >+ Tak przy okazji, Godfrydzie, skoro już poruszyłeś ten temat: czy możesz
    >+ mi powiedzieć, skąd wynika to wymaganie?

    Ktoś z grupowiczów przy przedostatniej dyskusji podzielił się
    wiedzą: z ustawy o statystyce publicznej, AFAIK :)

    >+ Starałam się znaleźć jakieś
    >+ dane na ten temat, ale nawet niezawodny google sprowadził mnie na
    >+ manowce rozmaitych spisów,

    Przeglądałaś WWW czy groups ?
    O, już mam - ostatnio CEZ(ary) odkurzył:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&threadm=Pine.LNX.4.21.0211011655470.8731-10
    0000%40irys.stanpol.com.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fas_
    q%3Dregon%26num%3D100%26as_scoring%3Dr%26hl%3Dpl%26i
    nlang%3Dpl%26ie%3DISO-8859-2%26btnG%3DSzukaj%2Bz%2BG
    oogle%26as_epq%3D%26as_oq%3Dpiecz%25B1tka%2Bpiecz%25
    B1tce%2Bpiecz%25B1tk%25EA%26as_eq%3D%26as_ugroup%3D*
    .prawo*%26as_usubject%3D%26as_uauthors%3D%26as_umsgi
    d%3D%26lr%3D%26as_qdr%3D%26as_drrb%3Db%26as_miny%3D2
    002%26as_minm%3D5%26as_mind%3D12%26as_maxy%3D2003%26
    as_maxm%3D2%26as_maxd%3D27

    Cytuję:
    +++++
    Było na pspp.
    Art. 43, ust. 3 ustawy z dnia 29.6.95 o statystyce publicznej
    Dz U nr 88 poz 439 ze zmianami

    Pzdr
    CEZ
    -----

    BTW: Pytanie było takie:
    http://groups.google.com/groups?as_q=regon&num=100&a
    s_scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szuka
    j+z+Google&as_epq=&as_oq=piecz%B1tka+piecz%B1tce+pie
    cz%B1tk%EA&as_eq=&as_ugroup=*.prawo*&as_usubject=&as
    _uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=
    2002&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=2&as_
    maxd=27

    ...oczywiście kliknięte z:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=reg
    on+piecz%C4%85tka+OR+piecz%C4%85tce+OR+piecz%C4%85tk
    %C4%99+group:*.prawo*&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inl
    ang=pl&scoring=r&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_m
    iny=2002&as_maxd=27&as_maxm=2&as_maxy=2003

    :)

    BTW": kiedyś testowałem, to musiałem przełączyć na angielski i z powrotem
    żeby odszukać "safe=off" :] !!

    [...]
> [...]
    >+ ręcznie lub komputerowo. No i nigdy nie spotkałam sie z sytuacją, która
    >+ by wymagała REGONu na pieczątce. To jak to jest?

    Nikt nie zwraca uwagi :)
    Ponadto masz prawo mieć cały stosik pieczątek, ale IMO minimum jedna
    powinna być wyposażona "jak się patrzy" :) (czyli w REGON)

    >+ Marta (cokolwiek zdezorientowana)

    Już mniej ? ;)
    Nie, nie mam złudzeń: nasi ustawodawcy *potrafią*
    człowieka zaskoczyć... !

    pzdr, Gotfryd
    (DG, "z pieczątką" - dziś zapomniałem i zostałem zaskoczony:
    "ma Pan pieczątkę ??" Wrrrr !!)

  • 7. Data: 2003-02-27 23:27:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Ustawa o statystyce publicznej Dz.U. 88/1995 poz.439 art.43 ust.3
    > (nie sprawdzałem ale taką podstawę mam podaną na zaświadczeniu
    > o nadaniu REGONu).

    Podstawa jest dobra. Sprawdzałem to kiedyś.
    Teraz z ciekawości zajrzałem do rozdziału: przepisy karne.
    Czy brak REGONU na pieczątce można uznać za:
    przekazywanie danych statystycznych
    niezgodnych ze stanem faktycznym?
    (art 56 - grzywna lub do 2 lat)

    czy też
    jest to tylko odmówienie wykonania
    obowiązku statystycznego?
    (art 57 - tylko grzywna)

    CEZ
    (bez regonu na pieczątce)

  • 8. Data: 2003-02-27 23:28:39
    Od: MartaW <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal w
    jan.zabrze.pl:

    > Było na pspp.
    > Art. 43, ust. 3 ustawy z dnia 29.6.95 o statystyce publicznej
    > Dz U nr 88 poz 439 ze zmianami

    Tak, już ją obejrzałam (pix podrzucił mi przed chwilą ten namiar) i
    zachwyciłam sie swoją niewiedzą ;-)

    > Ponadto masz prawo mieć cały stosik pieczątek, ale IMO minimum jedna
    > powinna być wyposażona "jak się patrzy" :) (czyli w REGON)

    Hm, może sobie sprawię - taką fantazyjną - a co tam :-)

    > Nie, nie mam złudzeń: nasi ustawodawcy *potrafią*
    > człowieka zaskoczyć... !

    Faktycznie. To to potrafią najlepiej.

    > pzdr, Gotfryd
    > (DG, "z pieczątką" - dziś zapomniałem i zostałem zaskoczony:
    > "ma Pan pieczątkę ??" Wrrrr !!)

    Ja za to uprawiałam dzisiaj "czynny żal" w związku ze zlożoną korektą
    deklaracji PIT-5. Fascyn ujące przeżycie. Ale to NTG.

    Pozdrawiam
    Marta

  • 9. Data: 2003-02-28 08:54:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ A tu nawet US ostatnio nie domaga się przystawiania na deklaracjach
    >+ VAT-7 jakichkolwiek pieczęci. Cuda, cuda.

    Marto, wrzucasz do jednego worka 2 różne sprawy.
    Nikt na grupie ci nie sugerował że musisz mieć pieczątkę: nie musisz.
    Ale *jeśli masz* - to co najmniej jedna powinna mieć REGON...
    [...]
    >+ nie mam. Wychodzi na to, że kwalifikuję się do grzywny, o ile rzecz

    A ktoś napisał że nie[1] ?? ;)
    Przez grupę (/prasę/...) przewaliły się również inne zapisy prawa,
    za które ściga się bardzo rzadko lub wcale, np:
    - obowiązek meldunkowy
    - zakaz wywieszania flagi państwowej poza świętami narodowymi
    -... (może zrobimy listę ? ;) - dopisujecie !)

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie ! - Gotfryd
    [1] Ostatni znany mi przypadek wystąpienia o ukaranie miał
    miejsce daaaawno temu, a polegał na tym że jednostka GUS
    "wysunęła kandydaturę" z-cy dyrektora, który podał dane
    statystyczne. GUSowi nie mieściło się w głowie, że komputer
    może mieć kilka MB RAM :>

  • 10. Data: 2003-02-28 08:56:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Hm... A pieczątkę masz ??