  • 1. Data: 2003-02-27 17:43:20
    Temat: Przerobienie daty w legitymacji ubezpieczeniowej
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Dzwoni do mnie Pan X i mówi że przerobił w legitymacji ubezpieczeniowej datę
    z 8 na 18 (dopisał 1 przed 8). Pracodawca sie zorientował i powiedzial mu ze
    go zwolni i do sądu poda. Pan X idzie w zaparte że daty nie przerobił. a mnie
    sie pyta co mu mogą zrobić. Ja niestety nie wiem, ale może ktoś z Was wie?
    Czemu to zrobił nie wiem - jest zatrudniony w firmie i mógł normalnie podbic
    legitymację. Twierdzi ze musiał isc do lekarza czy cos w tym stylu i nie
    wyrobiłby sie zeby isc z ta ksiazeczka do zakładu (obecnie jest na urlopie).

    --
    Pata

  • 2. Data: 2003-02-27 19:00:59
    Od: d...@o...pl

> [...]
    > wyrobiłby sie zeby isc z ta ksiazeczka do zakładu (obecnie jest na urlopie).

    Art. 270 § 1 kk: Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Pzdr
    Darek

  • 3. Data: 2003-02-27 20:16:44
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    a jak to wygląda w praktyce?

    --
    Pata

  • 4. Data: 2003-02-27 20:26:00
    Od: d...@o...pl

    > a jak to wygląda w praktyce?

    Jeśli jest jak opisałeś, to może na grzywnie się skończy. W najgorszym
    przypadku kara pozbawienia wolności z warunkowym zawieszeniem wykonania :-)

    Pzdr
    Darek