  • 1. Data: 2005-05-29 10:12:33
    Temat: "paragraf" na gmine?
    Od: "irweasel" <i...@p...pl>

    Witam,

    Potrzebuje pomocy w sprawie drogi, ktora planuje moja gmina i na ktora sie
    nie zgadzam. Ma to byc swego rodzaju skrut, droga laczaca dwie inne drogi
    lokalne i przecinajaca spory kawalek niezabudowanego gruntu (ok 1 ha).
    Chociaz gmina tlumaczy budowe takiej drogi usprawnieniem komunikacji (w
    "metropolii" z ludn. 20,000 ! :-), droga ta jest tak naprawde potrzebna
    tylko osobie, ktora skupila wiekszosc tego gruntu i chce go teraz podzielic
    na dzialki i sprzedac. Ten fakt absolutnie mi nie przeszkadza. Natomiast
    tym, co mnie (i kilku innym moim sasiadom) bardzo przeszkadza, jest fakt,
    ze ta droga ma przecinac ten caly obszar nie posrodku, na dwie mniej wiecej
    rowne czesci, tylko o wiele -- patrzac na mapie -- wyzej, przecinajac te
    cala "zatoke" na dwie nierowne czesci i przy okazji koncowki dzialki mojej i
    moich sasiadow (co gorsza mielibysmy wtedy drogi publiczne po obu stronach
    naszych dzialek!). Nie jest to zbyt wygodne rozwiazanie dla wlasciciela
    tego hektara ale po pierwsze, bedzie mial on przynajmniej jakas droge, a po
    drugie, gmina musi wybrac taki wariant bo droga dzielaca te "zatoke" rowno
    na pol musialaby "wciac" sie w dwie inne posesje na jej obrzezach.
    Wlasciciele tych dwoch domow maja dobre uklady w gminie i przynajmniej jeden
    z nich najprawdopodobnie dostal pozwolenie na budowe z naruszeniem prawa, bo
    mieszka na dzialce bez dojazdu i dojezdza do swojego domu "na dziko."

    Uwazam, ze mam prawo nie zgodzic sie na taki przebieg drogi bo obcina
    kawalek mojej dzialki i obniza jej wartosc (drogi po obu stronach).
    Oczywiscie przedstawie to wszystko w moim protescie przeciwko gminnemu
    projektowi planu zagospodarowania ale dobrze by bylo powolac sie na jakies
    konkretne ustawy i paragrafy. Czy ktos moglby mi cos w tej kwestii
    doradzic? Bede bardzo wdzieczny za jakakolwiek pomoc. (No i dzieki za
    przebrniecie do konca tego tekstu! :-)

    Pozdrawiam,
    lasic

  • 2. Data: 2005-05-29 11:03:10
    Temat: Re: "paragraf" na gmine?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "irweasel" <i...@p...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma ustawy zabraniającej budowania drogi po dwóch stronach Twojej
    działki. Tak więc możesz jedynie argumentować, tak jak nam, bo to
    sensowne argumenty.