  • 41. Data: 2007-12-20 15:55:35
    Temat: Re: oszustwo czy kradziez?
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 20 Gru, 15:10, "matusm" <m...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Tiamat" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:356d177e-5c1c-4dfe-a90f-329a5b9260dc@
    q77g2000hsh.googlegroups.com...

    > ale z tej wypowiedzi wiele wynika, jesli nie zrozumiales o chodzi to
    > powiem to najprosciej jak sie da:
    >
    > Prawo: jest bardzo wzgledne.
    >
    > Ty masz problem ze zrozumieniem podstawowych znaczen
    > winy umyslnej i nieumyslnej oraz niedbalstwa i zaniechania
    >
    > a od tego sie zaczyna wszelkie rozwazania
    znaczenia sa jak najbardziej podstawowe ale ich praktyczne stosowanie
    jak najbardziej nie, z tad takie rozwazania.

  • 42. Data: 2007-12-20 15:58:48
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    cinews:fkc1u2$d6u$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To jest proste,,,,,,,,,,,,,,,
    >
    > --jest wina umyslna i nieumyslna ale to jest zawsze
    > WINA
    a jaka jest definicja winy ?. Gdzie albo na kim wina sie konczy a na
    kim zaczyna ?.
    Jesli zalozmy syn albo jakas osoba jest gwalcicielem, bo jego ojciec
    go molestowal w dziecinstwie, to wina ze sym molestuje innych jest po
    stronie ojca, czy syna, a moze po stronie dziadka ktroy robil podobne
    rzeczy z ojcem syna. I tak by mozna do wielkiego wybuchu sie cofac.

  • 43. Data: 2007-12-20 17:27:02
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    ps.
    oczywiste ze cofanie sie do wielkiego wybuchu(chyz boga jesli ktos w
    niego wierzy) nic nie poradzi chociaz tam wydaja sie lezec wszystkie
    winy i powody wszystkich powodow. Dlatego czlowiek/system prawny sobie
    uznal ze wygodniej bedzie jesli sie cofac do OSTATNIEGO ogniwa
    przyczyny. Co nie znaczy ze to jest sluszne. Tak wiec wracajac do
    przypadku z tego postu ja uwazam ze winne sa hipermarkety, ktore
    stworzyly taki a nie inny chaotyczny wyscig szczurow DUZYYY system
    zakupow. Ktos moze uznac winde bezposrednio przy kliencie ktory wziol
    paste do zeblow. Racje mamy oboje tylko ze ten kto blizej
    zrodla( czyli wielkiego wybuchu) ma wieksza racje, bo o to w tym
    chodzi ze nikt nie ma obsolutnej racji, jest tylko racja wieksza albo
    mniejsza itd itp itd itd itd...

  • 44. Data: 2007-12-20 19:35:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkdr9t$elg$1@atlantis.news.tpi.pl Johnson
    <j...@n...pl> pisze:

    > Fizyków nie znam, ale fizyki rzeczywiście nie lubię :)
    Wierzę.
    Prawami fizyki nie da się bowiem manipulować, nie można ich dowolnie
    interpretować, no i trzeba się na nich rzetelnie znać aby móc je z sensem
    stosować. ;)

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2007-12-20 20:08:05
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

    On 20 Gru, 20:35, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > Prawami fizyki nie da się bowiem manipulować, nie można ich dowolnie
    > interpretować, no i trzeba się na nich rzetelnie znać aby móc je z sensem

    dokladnie nie to co z prawem spolecznym. ;P

  • 46. Data: 2007-12-20 20:08:32
    Od: Tiamat <t...@o...pl>

> [...]
    > Prawami fizyki nie da się bowiem manipulować, nie można ich dowolnie
    > interpretować, no i trzeba się na nich rzetelnie znać aby móc je z sensem

    ...je mozna dowolnie naginac ;P.

  • 47. Data: 2007-12-20 21:51:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Tiamat" <t...@o...pl> wrote
    > Tak swoja droga, jak potraktowac gosci, ktory dokonal swiadomie
    > przestepstwa(morderstwo) ale w skutek np: wypadku po przestepstwie,
    > uciekal przed policja i uderzyl glowa w kraweznik, dostaje amnezji i
    > zupelnie nie pamieta co sie stalo przez jego cale zycie itd. Jak
    > traktuje taka osobe prawo?.

    A znasz taki przypadek, meteoryty tez moga spasc na Twoje miasto. O winie
    decyduje jego zachowanie w chwili popelnienia czynu, a nie czy to pamieta.
    Natomiast w takim przypadku mysle, ze sad móglby wiele zrobic, aby kare
    zlagodzic itp., jesli cele postepowania karnego bylyby spelnione.

  • 48. Data: 2007-12-20 21:52:55
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "SDD" <s...@t...pl> wrote
    > Jesli zakwalifikowac to jako oszustwo - a mozna probowac - to niem adolnej
    > granicy kwoty.

    Słuszna uwaga. Wciąż pytanie jest takie, jak to zakwalifikować 8-) ?

  • 49. Data: 2007-12-20 23:18:16
    Od: "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Obserwator" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jesli zakwalifikowac to jako oszustwo - a mozna probowac - to niem adolnej
    > granicy kwoty.

    Oszustwo? Nie wiem, ale ja jakoś nie mogę się dopatrzyć w tym stanie
    faktycznym znamienia "doprowadzenia kogoś do ROZPORZĄDZENIA (...) mieniem". W
    jaki sposób ktoś miałby tutaj rozporządzać swoim mieniem? Jeśli macie inne
    zdanie to zapraszam do dyskusji :)
    Co do meritum sprawy - mz nie ma tu wykroczenia z powodu tego, że sprawca
    działał nieumyślnie; zgadzam się z kamem, że to słowa kradnie ("Kto kradnie
    lub przywłaszcza sobie cudzą rzecz") należy interpretować w oparciu o
    definicję z KK - w końcu jest to centralny akt dla całej gałęzi prawa karnego,
    do której niewątpliwie należy też prawo o wykroczeniach.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    kuba

  • 50. Data: 2007-12-20 23:22:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Kuba " <j...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote
> [...]
    > mieniem". W
    > jaki sposób ktoś miałby tutaj rozporządzać swoim mieniem?

    Gdyby działał świadomie załóżmy. Przykrył, tak że pracownik sklepu myślał,
    że tam nic nie ma (wprowadzenie w błąd) i pusił przez kase na zewnąrz
    produkt bez naliczenia (rozporządzenie mieniem). Chyba, że uważasz, że skoro
    nie widział to wcale nie mógł rozporządzić? To też ciekawe.