  • 1. Data: 2007-12-19 18:31:27
    Temat: Telefon slużbowy a dostepnosc
    Od: "Obserwator" <o...@c...pl>

    Witam!

    Czy posiadajac telefon sluzbowy mam zawsze obowiazek o
    kazdej porze dnia i nocy (takze w czasie urlopu) przebywac w jego
    poblizu? Czy po godzinach pracy tez musze byc uchwytny?
    Gdzies czytalem artykul na ten temat i podobno w przypadku urlopu
    absolutnie nie ma takiego obowiazku i podobno pracownik moze
    w ramach wlasnej woli zostawic ewentualny adres pod jakim bedzie
    mozna go znalezc w razie potrzeby.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2007-12-19 18:34:46
    Temat: Re: Telefon slużbowy a dostepnosc
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Obserwator pisze:

    > Czy posiadajac telefon sluzbowy mam zawsze obowiazek o
    > kazdej porze dnia i nocy (takze w czasie urlopu) przebywac w jego
    > poblizu? Czy po godzinach pracy tez musze byc uchwytny?

    Nie.
    W sumie telefon zostawiaj w firmie i tyle.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-12-19 19:16:41
    Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Obserwator" <o...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > absolutnie nie ma takiego obowiazku i podobno pracownik moze
    > w ramach wlasnej woli zostawic ewentualny adres pod jakim bedzie

    Nie ma potrzeby. Jak również możesz mówić o tym jak źle prowadzi się jego
    córka oraz komentować publicnie jego wypowidzi. Dopuszczalne jest nawet
    wywrzeszczenie na niego co się o nim myśli w obecności wszystkich
    pracowników.
    Aczkolwiek trzeba się liczyć z reperkusjami, których nie przewiduje Kodeks
    Pracy.

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-12-19 19:36:46
    Od: "Obserwator" <o...@c...pl>

> [...]
    > pracowników.
    > Aczkolwiek trzeba się liczyć z reperkusjami, których nie przewiduje Kodeks

    A czy jest na to jakas konkretna podstawa prawna w KP?

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2007-12-19 19:50:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotrek pisze:

> [...]
    > pracowników.
    > Aczkolwiek trzeba się liczyć z reperkusjami, których nie przewiduje

    Można za to "wylecieć" z pracy również zgodnie z przepisami kodeksu pracy.

  • 6. Data: 2007-12-19 20:21:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkbo0f$3nk$1@node2.news.atman.pl Obserwator
    <o...@c...pl> pisze:

    > Czy posiadajac telefon sluzbowy mam zawsze obowiazek o
    > kazdej porze dnia i nocy (takze w czasie urlopu) przebywac w jego
    > poblizu?
    Nie.

    > Czy po godzinach pracy tez musze byc uchwytny?
    Nie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-12-19 21:23:19
    Od: "Obserwator" <o...@c...pl>

    Dziekuje wszystkim - ulzylo mi.

    Chcialem tylko zapytac jeszcze czy jest gdzie w KP
    to uwiecznione ze faktycznie taki obowiazek nade mna nie ciazy?

    Pozdrawiam i Wesolych Swiat!

  • 8. Data: 2007-12-19 21:56:15
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Chcialem tylko zapytac jeszcze czy jest gdzie w KP
    > to uwiecznione ze faktycznie taki obowiazek nade mna nie ciazy?

    Tak ... to Kodeks Pracy, który mowi o pracy. Czyli jesli pracujesz to
    masz obowiazek w ustawowych granicach wykonywac polecenia pracodawcy.
    Wychodząc z pracy ten obowiazek sie konczy.

    Teoretycznie wiec wychodzac z pracy mozesz deponowac komórkę w recepcji,
    albo za drzwiami ją wyłączac i nikt nie moze miec do ciebie o to
    pretensji.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 9. Data: 2007-12-19 22:02:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fkc23h$56t$1@node2.news.atman.pl Obserwator
    <o...@c...pl> pisze:

    > Dziekuje wszystkim - ulzylo mi.
    Żeby nie było za lekko zwracam uwagę na art. 151^5 KP. ;))

    > Chcialem tylko zapytac jeszcze czy jest gdzie w KP
    > to uwiecznione ze faktycznie taki obowiazek nade mna nie ciazy?
    Przeczytaj KP, a będziesz wiedział.
    Ale ogónie - źle do tego podchodzisz, trzeba odwrotnie.
    Nie szukaj w prawie pracy zapisu, że czegoś nie musisz.
    Niechaj to pracodawca uzasadni na jego gruncie, że ma prawo czegoś wymagać.

    --
    Jotte

  • 10. Data: 2007-12-20 10:45:10
    Od: "KRIS" <a...@g...pl>

    A ja mam troszke inne pytanie. W pracy mamy telefon sluzbowy do ktorego ma
    dostep 7 osob. Jedna z tych osob wydzwonila na nim ok 400zl w ciagu
    miesiaca. Jednak zwolnila sie ona z pracy zanim pszyszedl rachunek za tel.
    Teraz szef stwierdzil ze skoro ta osoba juz nie pracuje to my czyli 6 osob
    pokryje te koszta. Czy moze czegos takiego zazadac ?