  • 1. Data: 2008-05-14 19:27:33
    Temat: okres wypowiedzenia a nowa praca
    Od: snuffkin78 <c...@i...pl>

    Witam!
    Szukam właśnie podstawy prawnej która reguluje przypadek, gdy w trakcie
    okresu wypowiedzenia w jednym zakładzie (a dokładniej zaległego urlopu)
    podejmuję pracę w innym. Z tego co czytam na usenecie to mogę, ale na
    jakiej podstawie ? W kodeksie pracy nic nie znalazłem na ten temat.

    --
    Pozdrawiam, Krzysztof

  • 2. Data: 2008-05-14 20:10:31
    Temat: Re: okres wypowiedzenia a nowa praca
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "snuffkin78" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podejmuję pracę w innym. Z tego co czytam na usenecie to mogę, ale na
    > jakiej podstawie ? W kodeksie pracy nic nie znalazłem na ten temat.

    Najlepiej na podstawie umowy o prace
    Foti

  • 3. Data: 2008-05-14 20:48:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0fef1$u74$1@news.dialog.net.pl snuffkin78
    <c...@i...pl> pisze:

> [...]
    > podejmuję pracę w innym. Z tego co czytam na usenecie to mogę, ale na
    > jakiej podstawie ? W kodeksie pracy nic nie znalazłem na ten temat.
    Radzę zmienić sposób poszukiwania.
    Zacznij szukać dlaczego byś nie mógł.
    Będzie prędzej.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2008-05-14 21:05:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jotte w <news:g0fj7f$1ud$1@news.dialog.net.pl>:

    > W wiadomości news:g0fef1$u74$1@news.dialog.net.pl snuffkin78

    > Radzę zmienić sposób poszukiwania.
    > Zacznij szukać dlaczego byś nie mógł.
    > Będzie prędzej.

    Czyli niech szuka, czy /złośliwy/ pracodawca może odwołać go z urlopu i
    wysłać np. w delegację

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2008-05-14 21:15:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:080514.230439.psp.272@int.dyndns.org.invalid 'Tom N'
    <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:

    > Czyli niech szuka, czy /złośliwy/ pracodawca może odwołać go z urlopu i
    > wysłać np. w delegację
    Nie zrozumiałeś go chyba. On szuka czy może (w sensie czy ma prawo) się
    zatrudnić w opisanej sytuacji gdzie indziej, a nie jak ma pogodzić obowiązki
    dwóch miejsc pracy.

    Natomiast na wniesioną przez ciebie (notebene całkiem sensowną) kwestię sam
    odpowiem. Teoretycznie może, w praktyce łatwo mu to uniemożliwić i tak
    należy zrobić.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-05-14 22:05:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 May 2008, snuffkin78 wrote:

> [...]
    > podejmuję pracę w innym. Z tego co czytam na usenecie to mogę, ale na jakiej

    Najpierw wyjaśnij nam, dlaczego nie miałbyć móc podjąć nowego
    zatrudnienia mimo NIE wypowiedzenia tego które już masz!
    BTW: hinty zapodał Tomasz. Pracodawca, który będzie *chciał* takiemu
    odchodzącemu dokuczyć - ma okazję.
    Ale zakazu pracy u kilku pracodawców naraz nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-15 12:19:45
    Od: Maciej Lankowski <a...@i...pl>

    In pl.soc.prawo you wrote:

    >Teoretycznie może, w praktyce łatwo mu to uniemożliwić i tak
    >należy zrobić.

    Witam, czy możesz skrobnąć więcej na ten temat? Jak praktycznie, nie
    łamiąc kodeksu pracy, uniemożliwić pracodawcy wysłanie na delegację
    pracownika na wypowiedzeniu?

    berberek

  • 8. Data: 2008-05-15 16:33:58
    Od: snuffkin78 <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > odchodzącemu dokuczyć - ma okazję.
    > Ale zakazu pracy u kilku pracodawców naraz nie ma.

    Moja wina, źle postawiłem pytanie. Rzeczywiście chodzi o możliwość
    podjęcia nowej pracy w czasie okresu wypowiedzenia i urlopu w innym.
    Problem odwołania z urlopu czy delegacji mnie nie dotyczy, w okresie
    urlopowym mają urlopy prawie wszyscy, z wyjątkiem dyżurów w
    administracji. Słowem są możliwości, aktu prawnego który by tego
    zabraniał nie namierzyłem, więc można... Chcę się tylko upewnić :-)

    --
    Pozdrawiam, Krzysztof

  • 9. Data: 2008-05-15 17:59:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ahao24pkj11o8ilp31de2jpgupn0chknrr@4ax.com Maciej
    Lankowski <a...@i...pl> pisze:

    > Witam, czy możesz skrobnąć więcej na ten temat? Jak praktycznie, nie
    > łamiąc kodeksu pracy, uniemożliwić pracodawcy wysłanie na delegację
    > pracownika na wypowiedzeniu?
    Odniosłem się do całości wypowiedzi przedpiścy, tzn. odwołania z urlopu i
    wysłaniem w delegację.
    Wystarczy uniemożliwić pracodawcy pierwszą czynność (odwołanie), a druga
    będzie załatwiona automatycznie.
    Co do twojego pytania - wypowiedzenie i delegacja nie mają ze sobą związku,
    bo w okresie wypowiedzenia pracownik pracuje na takich samych zasadach, jak
    "normalnie" i pracodawca może go wysłać w podróż służbową poleceniem
    służbowym wyjazdu.
    Natomiast IMO nagłe zachorowanie powodujące niezdolność do pracy i tym samym
    wykonanie polecenia wyjazdu nie stanowi łamania kodeksu pracy...
    Posunę się także do tezy, że wzięcie w dniu wyjazdu urlopu w trybie art.
    167^2 (tzw. urlop na żądanie) także nie naruszy postanowień KP... ;))

    --
    Jotte