  • Data: 2008-06-28 21:34:20
    Temat: ograniczenie władzy rodzicielskiej
    Od: samotna81 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po raz kolejny zwracam się z prośbą o pomoc. Może po skrócie
    wytłumaczę. Mam dziecko 2-letnie z żonatym mężczyzną i samotnie
    wychowuję syna. Od poczęcia z jego strony były zapewnienia że chce w
    pełni uczestniczyć w życiu naszego dziecka, odbyła się rozprawa.
    Wnosiłam o alimenty, nazwisko, a także przyznanie mu władzy
    rodzicielskiej. I pad wyrok, sąd przyznał władzę ojcu, nad czym teraz
    ubolewam. Ponieważ, ojciec dziecka niemal od samego początku narodzin
    ograniczył wizyty do minimum (po mimo wcześniejszych zapewnień) to
    znaczy raz na miesiąc, na urodziny, dzień dziecka itp oznajmił że nie
    będzie przyjeżdżał w ogóle, choć za każdym razem zapraszałam, i proszę
    a wręcz domagam się by był, by moje dziecko nigdy nie czuło sie nie
    kochane, czy odrzucone przez tatę. Jednak nie mogę nikogo zmuszać.
    Myślę o ograniczeniu mu praw, jednak boję się że będzie tłumaczył
    dziecku że to ja ograniczałam mu wizyty i by się wybielić będzie mnie
    obwiniał. Czy będzie miał podstawy biorąc pod uwagę że wniosę pozew.
    Czy na wyroku będzie jakieś uzasadnienie że to on nie ma czasu albo
    nie chce być u syna po za tym jednym dniu w miesiącu? Czy ma sens
    pozostawienie mu władzy rodzicielskiej? Czy może mi z jego strony w
    przyszłości coś grozić, typu domaganie się ode mnie dziecka np na
    niedziele (jeśli by bywał częściej u mojego syna by dziecko mogło się
    z nim oswoić i czuć się przy nim swobodnie, bezpiecznie, nie miałabym
    nic przeciwko wręcz cieszyło by mnie to), czy ma podstawy prawne do
    tego??? Jakie ma prawa co do dziecka?