  • Data: 2007-04-12 07:00:11
    Temat: odzyskanie utraconej ziemi po wojnie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    googlowalem troche i troche znalazlem, ale mam jeszcze kilka pytan

    pytanie dotyczy ziemi zarowno w warszawie jak i poza nia

    co wiadomo?
    ano wiadomo mniej wiecej jaka to ziemia i do kogo nalezala

    niestety nie zachowaly sie do dnia dzisiejszego zadne dokumenty w rodzinie

    zakladajac ze zachowaly sie do dnia dzisiejszego ksiegi wieczyste, czy
    mozna isc i dowolnie sobie za dana parcele wziac wypis z takiej ksiegi?

    rozumiem ze taki wypis jest podstawa do ewentualnych roszczen, czy moze
    jednak to za malo?

    czy jesli ksiegi sie nie zachowaly to sprawa z gory jest przegrana, czy
    moze jednak jest jeszcze sposob na uzyskanie swojego, w koncu czesc
    "swiadkow" zapewne zyje

    jesli ksiegi sa i to wystarczy do roszczen to jak wyglada dalsza
    procedura, czy moze ja rozpoczac dowolny czlonek rodziny?

    wiem ze jest kilka stowarzyszen/organizacji zrzeszajacych takich ludzi,
    oferujacych nawet pomoc prawna w takich kwestiach, niektore nawet
    (podobno) na zasadzie procentu od uzyskanych wartosci odszkodowan/zwrotow,
    mial ktos z ktoryms doswiadczenia, lub moze polecic kogos do kogo mozna by
    sie w podobnej sprawie zwrocic, oczywiscie na zasadzie potencjalnego
    procentu, oczywiscie po ocenie ewentualnych widokow na pozytywne
    rozwiazanie sprawy