  • Data: 2007-04-12 09:47:50
    Temat: Re: odzyskanie utraconej ziemi po wojnie
    Od: s...@e...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Kwi, 09:00, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
    > googlowalem troche i troche znalazlem, ale mam jeszcze kilka pytan
    >
    > pytanie dotyczy ziemi zarowno w warszawie jak i poza nia
    >
    > co wiadomo?
    > ano wiadomo mniej wiecej jaka to ziemia i do kogo nalezala

    To mniej czy więcej? Trzeba ustalić przedmiot i podmiot tj. jaka to
    nieruchomość, gdzie położona, jaki numer, jaka powierzchnia i kto był
    jej właścicielem i kto jest obecnie i na jakiej podstawie prawnej stał
    sie jej właścicielem.

    > niestety nie zachowaly sie do dnia dzisiejszego zadne dokumenty w rodzinie
    > zakladajac ze zachowaly sie do dnia dzisiejszego ksiegi wieczyste, czy
    > mozna isc i dowolnie sobie za dana parcele wziac wypis z takiej ksiegi?

    Tak, bo księgi wieczyste są jawne ale musisz znać jej numer.

    > rozumiem ze taki wypis jest podstawa do ewentualnych roszczen, czy moze
    > jednak to za malo?
    czy jesli ksiegi sie nie zachowaly to sprawa z gory jest przegrana,
    czy
    > moze jednak jest jeszcze sposob na uzyskanie swojego, w koncu czesc
    > "swiadkow" zapewne zyje
    > jesli ksiegi sa i to wystarczy do roszczen to jak wyglada dalsza
    > procedura, czy moze ja rozpoczac dowolny czlonek rodziny?

    Jeżeli ustalisz powyższe dane to wtedy postaram Ci sie pomóc.

    Sewer