    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: odpowiedzialność za antenę TV SAT ?
    Date: Sun, 26 Oct 2008 16:24:38 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    Waszym zdaniem, jako właściciel zainstalowanej anteny TV SAT na balustradzie
    balkonu odpowiadam za szkodę wyrządzoną w związku z tym faktem, oczywiście w
    różnych stanach faktycznych:

    1. źle zamontowana spada na auto sąsiada i je uszkadza
    2. dobrze zamontowana odrywa się na skutek nawałnicy deszczowej i uszkadza auto

    Jak jest podstawa odpowiedzialności waszym zdaniem w przypadku 1 i 2 ?
    Art 433 kc
    Art 415 kc

    Pytam albowiem moja spółdzielnia zmusza mnie do podpisania oświadczenia
    następującej treści. Czy aby nie jest to nieuzasadniona próba wprowadzenia,
    nowej podstawy odpowiedzialności na zasadzie ryzyka ? czy można tak zrobić ?
    Trochę to paranoiczne, bo za skutki siły wyższej odpowiadać będę musiał ja.

    Ja ............................... zamieszkały w Częstochowie przy
    ulicy ............................ oświadczam,że antena
    satelitarna/internetowa została zamontowana przeze mnie na elewacji
    budynku w sposób nie stwarzający zagrożenia dla osób postronnych i
    nie powodujący uszkodzeń elewacji.Biorę pełną odpowiedzialność za
    wszelkie zdarzenia wynikłe w trakcie eksploatacji anteny a w
    szczególności:
    uszkodzenia elewacji,ewentualne szkody spowodowane oderwaniem się
    anteny np.podczas wichur,nawałnic itp. i zobowiązuje sie do
    usunięcia szkód na własny koszt.