  • 1. Data: 2009-02-10 22:36:41
    Temat: obraźliwy e-mail od pracodawcy
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    kilku pracowników otrzymało jednocześnie wiadomość e-mail od pracodawcy
    (właściciela firmy i prezesa w jednej osobie) o następującym temacie:
    " kopiecie sobie grób barany skończone!!! "

    treść e-maila już nie była dziełem prezesa tylko cytatem e-maila innej osoby
    i nie zawierała żadnych obraźliwych słów. Po tym cytacie było imię i
    nazwisko prezesa.

    czy taki wydrukowany e-mail ma jakąś "moc prawną" pozwalając powoływać się
    na niego? czy taki tytuł email'a podchodzi pod art. 55 § 1 k.p i można
    wystąpić o rozwiązanie umowy o pracę z winy pracodawcy?

    --
    pozdrawiam
    M.

  • 2. Data: 2009-02-10 22:42:57
    Temat: Re: obraźliwy e-mail od pracodawcy
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    Michal pisze:
    > czy taki wydrukowany e-mail ma jakąś "moc prawną" pozwalając powoływać się
    > na niego? czy taki tytuł email'a podchodzi pod art. 55 § 1 k.p i można
    > wystąpić o rozwiązanie umowy o pracę z winy pracodawcy?

    Sama treść nie wystarczy potrzebne są jeszcze nagłówki wiadomości
    pozwalające zidentyfikować nadawcę.

  • 3. Data: 2009-02-10 23:14:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
> [...]
    >
    > kilku pracowników otrzyma?o jednocze?nie wiadomo?ae e-mail od pracodawcy
    > (w?a?ciciela firmy i prezesa w jednej osobie) o nastepuj?cym temacie:
    > " kopiecie sobie grób barany skonczone!!! "
    >
    > tre?ae e-maila ju? nie by?a dzie?em prezesa tylko cytatem e-maila innej osoby
    > i nie zawiera?a ?adnych obra 1/4 liwych s?ów. Po tym cytacie by?o imie i
    > nazwisko prezesa.
    >
    > czy taki wydrukowany e-mail ma jak?? "moc prawn?" pozwalaj?c powo?ywaae sie
    > na niego? czy taki tytu? email'a podchodzi pod art. 55 § 1 k.p i mo?na
    > wyst?piae o rozwi?zanie umowy o prace z winy pracodawcy?

    a co tu obraźliwego.
    To raczej komentarz do treści maila.

  • 4. Data: 2009-02-11 08:01:10
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Michal" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > osoby
    > i nie zawierała żadnych obraźliwych słów. Po tym cytacie było imię i

    a moze powiedz ajki byl powod ze to napisal

    --
    http://szacuneczek.org.pl - oprogramowanie dedykowane, aplikacje internetowe
    pisane na zlecenie, oraz oprogramowanie do e-handlu

  • 5. Data: 2009-02-11 14:37:06
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

> [...]

    > na niego? czy taki tytuł email'a podchodzi pod art. 55 § 1 k.p i można
    > wystąpić o rozwiązanie umowy o pracę z winy pracodawcy?

    skoro faktycznie byl wyslany to czemu nie, zwlaszcza jezeli dysponujesz calym
    mailem a nie tylko trescia

    pod naruszenie godnosci bez kontekstu nijak sie to nie lapie, bo rownie
    dobrze moze byc to podsumowanie maila w ktorym ktos usiluje dzialac na szkode
    firmy w ktorej jest zatrudniony

    natomiast jezeli z kontekstu wynika ze jest to jakas 'grozba' to imho i tak
    musialaby byc poparta czyms wiecej niz jednym baranem ;)

  • 6. Data: 2009-02-11 20:49:21
    Od: "Michal" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gmu0kv$2do$1@inews.gazeta.pl...

    > a moze powiedz ajki byl powod ze to napisal

    w cytowanej treści e-mail'a była skarga kolegi z innego działu, właśnie na
    tych pracowników co otrzymali tego e-maila od prezesa. Na podstawie tej
    skargi prezes zmienił tytuł.

    --
    pozdrawiam
    M.

  • 7. Data: 2009-02-11 21:45:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:
    > U?ytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisa? w
    > wiadomo?ci news:gmu0kv$2do$1@inews.gazeta.pl...

    > w cytowanej tre?ci e-mail'a by?a skarga kolegi z innego dzia?u, w?a?nie na
    > tych pracowników co otrzymali tego e-maila od prezesa. Na podstawie tej
    > skargi prezes zmieni? tytu?.

    No to o co chodzi.
    Skarga została uznana, a wymienione osoby dostały op......
    Ja bym się cieszył na ich miejscu, bo w temacie maila mogło być, że są
    wylani na zbity pysk.

  • 8. Data: 2009-02-12 04:07:16
    Od: ant <a...@n...tld>

    Michal wrote:
> [...]
    > tych pracowników co otrzymali tego e-maila od prezesa. Na podstawie tej

    Macie pobłażliwego szefa. Ostrzegł Was, że doprowadzacie do bankructwa
    firmy ("kopiecie sobie grób barany"), a Ty szukasz pomocy prawnej, żeby
    szefa udupić... Dziwie się, że jeszcze sie wasza firma kręci
    z takim nastawieniem.