  • 11. Data: 2007-08-21 19:14:41
    Temat: Re: obiegówki
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Robert Tomasik w liscie z dnia 2007-08-21 16:56
    napisala nastepujace slowa:

    > Jeśli obiegówkę dostajesz w ramach polecenia służbowego i pracodawca Ci
    > za to płaci, to nic nie poradzisz. niewykonanie polecenia może skończyć
    > się zwolnieniem dyscyplinarnym. Ale po zakończeniu pracy albo w wypadku
    > jakiejś uczelni nie ma prawnego instrumentu do zmuszenia Cię do
    > zbierania autografów.

    To ja się podepnę pod wątek... Bo już siły nie mam. Poradźcie coś,
    proszę... Sytuacja z dziś:

    Skończyłem studia 12 lipca (termin obrony pracy mgr). Dostałem obiegówkę
    do wypełnienia. Mieszkam od uczelni ~50 km, więc nie jest mi na rękę
    pojawianie się na niej codziennie mimo to od 12 lipca do dziś byłem na
    uczelni 3 razy zbierając podpisy. Jednak z racji tego że są wakacje i
    wszyscy są na urlopach (zastępców oczywiście nie ma ;/) nie jestem w
    stanie zebrać wszystkich podpisów. Dziś kolejny raz pojawiam się w
    dziekanacie i mówię że chce odebrać dokumenty (świadectwo maturalne,
    indeks), bo 1 września wyjeżdżam do pracy 350 km od uczelni i nie będę
    miał kiedy przyjechać po nie. Chcę także oddać niepełną obiegówkę - brak
    3 wpisów. Skończyło się na kłótni, stwierdzeniu że jestem stanowczo zbyt
    mądry skoro takie "mądrości" wygaduje (o tym że nie ma obowiązku oddania
    karty obiegowej) i że świadectwo maturalne wydane mi zostanie *dopiero w
    momencie oddania karty obiegowej*.

    Co z nimi zrobić by odebrać do końca sierpnia wszystkie moje dokumenty z
    uczelni? Co zrobić im by pokazać że nie mają racji?

    --
    michal

  • 12. Data: 2007-08-21 19:32:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Michał napisał(a) :
    > Co z nimi zrobić by odebrać do końca sierpnia wszystkie moje dokumenty z
    > uczelni? Co zrobić im by pokazać że nie mają racji?

    Przejrzeć archiwum wpisując jako słowa kluczowe: dziekanat,
    policja, przestępstwo :-) Serio. Była już kilka razy o tym
    dyskusja. Nie pamiętam tematów wątków. W skrócie - pani z
    dziekanatu może pójść siedzieć za to co robi.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 13. Data: 2007-08-21 19:47:16
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Zbynek Ltd. w liscie z dnia 2007-08-21 21:32

> [...]
    > przestępstwo :-) Serio. Była już kilka razy o tym dyskusja. Nie pamiętam
    > tematów wątków. W skrócie - pani z dziekanatu może pójść siedzieć za to

    Tak, wiem.. Archiwum przeszukałem już dogłębnie. Dziś przy rozmowie z
    paniami z dziekanatu starałem się być mimo wszystko miły do bólu i
    sprawę załatwić spokojnie, jednak stanowisko tych kobiet (tak twarde i
    pewne siebie) w pewnym momencie zbiły mnie z tropu. Bo albo ja głupi
    jestem albo one :) Ktoś na pewno...

    Informacja o art. 276 KK wzbudził tylko u pań salwę śmiechu i usłyszałem
    trzaśnięcie drzwiami.
    ;/

    --
    michal

  • 14. Data: 2007-08-21 19:49:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Jak napisał Zbynek, to wałkowaliśmy to kilka razy. Jedź jeszcze raz i
    zażądaj wydania Ci tych dokumentów. Najlepiej z kolegą i dyktafonem. Po
    odmowie przy pani z dziekanatu po prostu wezwij policję, powiadom patrol,
    że kobieta odmawia Ci wydania dokumentów i poinformuj ich, ze masz zamiar
    złożyć zawiadomienie o przestępstwie, ale konieczne jest wylegitymowanie
    sprawcy (tej kobiety z dziekanatu), by było wiadomo personalnie, kto
    popełnił przestępstwo. To ostatnie, gdyby dyżurny chciał Cię zbyć i nie
    wysłać patrolu, a jedynie pouczał, ze masz się zgłosić do jednostki
    Policji. Nie sądzę, by to było konieczne i dokumenty dostaniesz. Jeśli nie,
    to zostaje Ci po wylegitymowaniu sprawcy faktycznie złożyć zawiadomienie o
    przestępstwie. były tu już na grupie sygnały, że już na etapie wzywania
    Policji dokumenty nagle się znajdują. W znanych przypadkach "pani z
    dziekanatu" wytrzymywała do legitymowania przez Policję. Sprawa jest tak
    oczywista, że raczej nie powinno być problemu.

  • 15. Data: 2007-08-21 20:04:50
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 21:14
    (autor Michał
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fafdj4$8fa$1@inews.gazeta.pl>):

    > Co z nimi zrobić by odebrać do końca sierpnia wszystkie moje dokumenty z
    > uczelni? Co zrobić im by pokazać że nie mają racji?

    Wezwać policję? Tylko pewnie nie przyjadą :(
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 16. Data: 2007-08-23 20:20:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Aug 2007 21:49:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > personalnie, kto popełnił przestępstwo. To ostatnie, gdyby dyżurny
    > chciał Cię zbyć i nie wysłać patrolu, a jedynie pouczał, ze masz się

    A nie ma obawy że dyżurny powie "proszę przyjść do jednostki, zgłosić, a
    my już ustalimy personalia"?

    p. m.

  • 17. Data: 2007-08-23 20:35:10
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 22:20
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@g...com>):

    > A nie ma obawy że dyżurny powie "proszę przyjść do jednostki, zgłosić, a
    > my już ustalimy personalia"?

    Obawa jest zawsze... Mnie tak potraktowali, jak włamano mi się do mieszkania
    i skradziono rower. Wezwałem policję, a oni że nie chce im się i że mam
    przyjść na komisariat, to spiszą protokół... Olałem temat, bo jeden już
    spisali, jak mnie napadnięto w parku i przy pomocy gazu zmuszono do oddania
    roweru... Nawet zawiadomienia o umorzeniu śledztwa nie przysłali... Więc
    tym razem się nawet nie fatygowałem... Rozwalony zamek w drzwiach sąsiad
    naprawił, a ja straciłem kolejne 1300zł na rower.

  • 18. Data: 2007-08-23 20:49:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Przykre, bo przede wszystkim głupie. Grupa i tak na miejsce włamania
    przyjechać musi.

  • 19. Data: 2007-08-23 20:50:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A nie ma obawy że dyżurny powie "proszę przyjść do jednostki, zgłosić, a
    > my już ustalimy personalia"?

    Zagwarantować nie mogę. Ale zawsze możesz się zapytać policjanta, czy zatem
    sprawcę masz ująć i wlec na postronku przez miasto, czy jednak ktoś się
    pofatyguje na miejsce. Nie sądzę, by kazał Ci wlec sekretarkę, więc ktoś
    tam przyjedzie raczej :-)

  • 20. Data: 2007-08-23 21:04:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 23 sierpnia 2007 22:49
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faks5q$t6n$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Przykre, bo przede wszystkim głupie. Grupa i tak na miejsce włamania
    > przyjechać musi.

    No jak widać nie przyjechali... I co im miałem zrobić?