  • 31. Data: 2007-08-25 13:53:11
    Temat: Re: obiegówki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:fap86d$rqa$1@news.onet.pl...

    > Kurde, cała przestępczość zorganizowana ci wyszła wokoło jednego dyplomu.
    > :D
    > Współpracownice się wypną, dziekan zatrudnił na czarno i do tego uciekł
    > za
    > granicę, ona podaje fałszywe dane, a plakietkę ma od koleżanki, którą
    > pewnie związała i trzyma w laboratorium chemicznym.

    Wiesz, ale ja to znam z praktyki. Z dyplomami to może wielkiego problemu
    nie miałem nigdy. Ale w innych firmach, to bywa częste zjawisko. i nikt
    nikogo nie wiąże. Po prostu kierownictwo firmy stosuje ten sposób w celu
    ukrycia sprawcy. A w dalszej perspektywie ma to na celu chronienie własnych
    odwłoków, bo inaczej pracownik przyciśnięty powie, kto był pomysłodawcą.

  • 32. Data: 2007-08-27 08:53:57
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Robert Tomasik w liscie z dnia 2007-08-21 21:49
    napisala nastepujace slowa:

    > Jak napisał Zbynek, to wałkowaliśmy to kilka razy. Jedź jeszcze raz i
    > zażądaj wydania Ci tych dokumentów. [...]

    No i jeszcze jedno naglące pytanie: obowiązkiem studenta jest oddanie
    legitymacji studenckiej w dniu obrony pracy (stosowne rozporządzenie o
    tym mówi). Czy mogę przesłać tą legitymacje listem poleconym na
    Uczelnie? Powód: nie mam czasu i chęci tracić pieniędzy na kolejny
    dojazd na uczelnię.

    Oprócz rozliczenia się z uczelnią (w statucie uczelni pisze że o
    charakterze "rozliczenia" powinien mówić regulamin; regulamin mówi o tym
    że student powinien się rozliczyć z uczelnią - nigdzie zatem nie ma mowy
    o tym jak to rozliczenie powinno wyglądać - czyżby każdy dziekan mógł
    sobie ustalić swoje zasady rozliczenia?) i oddania legitymacji czy
    student ma jeszcze jakieś inne obowiązki?

    --
    michal

  • 33. Data: 2007-08-27 09:07:08
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Robert Tomasik w liscie z dnia 2007-08-21 21:49
    napisala nastepujace slowa:

    > Jak napisał Zbynek, to wałkowaliśmy to kilka razy. Jedź jeszcze raz i
    > zażądaj wydania Ci tych dokumentów.

    Jeszcze jedno szybkie pytanie mam do Was odnośnie sprawy oddania
    dokumentów. Czy mogę zażądać na piśmie wydania mojego świadectwa
    maturalnego (trzymają go jako zastaw za kartę obiegową) i wysłania go
    pocztą (listem poleconym) do mnie?

    Ja już po prostu nie mam czasu na to by znów pojechać na uczelnie i
    domagać się tego osobiście ;/ Czy taki dokument mogą wysłać pocztą?
    Dyplom ukończenia studiów mogą (stosowne rozporządzenie o tym mówi)...

    --
    michal

  • 34. Data: 2007-08-27 12:25:21
    Od: Michał <m...@g...pl>

> [...]
    > że student powinien się rozliczyć z uczelnią - nigdzie zatem nie ma mowy
    > o tym jak to rozliczenie powinno wyglądać - czyżby każdy dziekan mógł

    Rozszerzając pytanie: właśnie się dowiedziałem że dziekan przykazał by
    kobiety z dziekanatu nie wydawały świadectw maturalnych do czasu oddania
    karty obiegowej. Czy zatem dziekan w tej sytuacji nie ustalił zasad
    rozliczenia się z uczelnią, które mówiłyby o tym że student musi oddać
    kartę?

    --
    michal

  • 35. Data: 2007-08-27 18:16:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > karty obiegowej. Czy zatem dziekan w tej sytuacji nie ustalił zasad
    > rozliczenia się z uczelnią, które mówiłyby o tym że student musi oddać

    On sobie administracyjnie to ustalać może 100 racy, co nie zmienia faktu,
    że stanowi to przestępstwo. Świadectwo maturalne jest Twoim, a nie uczelni
    dokumentem i o ile nie mają podstawy prawnej do jego przechowywania, to na
    Twoje żądanie muszą Ci je wydać.

  • 36. Data: 2007-08-27 18:24:42
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Robert Tomasik w liscie z dnia 2007-08-27 20:16

> [...]
    > nie uczelni dokumentem i o ile nie mają podstawy prawnej do jego
    > przechowywania, to na Twoje żądanie muszą Ci je wydać.

    Rozumiem. Sprawa jest jasna.

    A czy wysłanie legitymacji stud. listem poleconym z potwierdzeniem
    odbioru może być uznane tak samo jak dostarczenie jej osobiście do
    dziekanatu?

    --
    michal

  • 37. Data: 2007-08-27 19:32:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A czy wysłanie legitymacji stud. listem poleconym z potwierdzeniem
    > odbioru może być uznane tak samo jak dostarczenie jej osobiście do
    > dziekanatu?

    Nie, no osobistym dostarczeniem to nie będzie. Ale zupełnie nie rozumiem,
    czemu miało by służyć owo osobiste dostarczenie. Listem będzie mniej ważne,
    czy co?