  • 61. Data: 2024-08-27 01:48:12
    Temat: Re: nowe :) [be wiceminister po wakacjach służbowym samochodem]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > nie tak. Był bardzo dobrzy komentarz w Rzepie, robiący przegląd co się
    > tam dzieje. Niestety nie mogę go odszukać. W każdym razie, bardziej
    > widze to jako pretekst, niż temat zastępczy. Środowisko tych prezesów,
    > związkowców, komitetów, tak daleko obrosło w piórka, że zatracili
    > podstawowe instykty samozachowawcze i myśla, że dalej mogą na bezczela,
    > bo i przez ostatnie 8 lat taki był klimat. Temat nie jest MZ zastępczy z
    > tego powodu, że kogo się finansuje ma tu znaczenie. Lepiej żeby
    > finansowano sportowców niż rodzinę prezesa.

    Tylko tych sportowców się nie sfinansuje. Oni by chcieli, by każdy medal
    przywiózł. A tak się nie da. Już sama kwalifikacja do Olimpiady jest
    sukcesem. To przecież dowód, że jesteś w ścisłej czołówce światowej.

    ?

    > Myślę, że nie o to tu chodzi, jeśli jest to standard n arzucony przez
    > organizatora. Ale jak jedzie jakiś tam pociotek zwiazkowca a nie jedzie
    > partner sparingowy to chyba jednak coś tu smierdzi.

    Oczywiście, ze masz rację. Tylko to powinno być jakoś unormowane. To nie
    może być tak, że kilku gości decyduje o tym dzieląc granty między sobą.
    Natomiast w drugą stronę zawsze może się zdarzyć, ze osoba teoretycznie
    lepsza osiągnie gorszy wynik, niż teoretycznie gorsza. W wielu
    dyscyplinach wiele do rzeczy ma "dyspozycja dnia".

    > Nie kosztem zawodników.

    Tyko kiedy jest to kosztem zawodników, a kiedy nie?

    > Nie wygląda, żeby to tak działało. Efekty sa nędzne wręcz od pokoleń.

    Tylko nei wiemy, jakie by były, jakby ktoś tym inaczej zarządzał.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 62. Data: 2024-08-27 06:24:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-27, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sportowcy mogą nie jechać bo się nie zakwalifikowali.
    > A działacz może jechać, zeby zobaczyć jak to wygląda, i żeby za 4 lata
    > było lepiej.

    Jeszcze raz probowałem znaleźć ten art., ale niestety nie udało mi sie.
    Opisywano przypadki, że pojechał krewny jakiegos prezesa, a sportowiec
    nie, mimo, ze się zakwalifikował.

    > Ale co - z pisowskiego nadania, czy covid zawinił?
    >
    > Tylko o ile pamietam, to narzekano na to jeszcze w PRL.

    Pewnie i dalej siega niz te 8 lat. Generalnie teza jest taka, Ĺźe te
    medale to dostają ludzie, ktorym się udało na przekór systemowi. Fakt,
    od wielu lat nie wygląda to dobrze nigdzie w polskim sporcie.

    Swoją drogą, zastanawiam sie, ze tak nie mogę tego znależć. Tam było
    duzo konkretów. Może Rzepa nie chciała ryzykowac pozwu bo coś sie jednak
    nie zgadzało?

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2024-08-27 06:36:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-08-26, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Tylko tych sportowców się nie sfinansuje. Oni by chcieli, by każdy medal
    > przywiózł. A tak się nie da. Już sama kwalifikacja do Olimpiady jest
    > sukcesem. To przecież dowód, że jesteś w ścisłej czołówce światowej.

    Myślę, że oni by chcieli bysmy mieli ilośc medali skorelowaną z
    populacją kraju. Jestesmy chyba dość poniżej średniej dla większych
    państw.

    > ?

    Trudno o większą sportową imprezę niż olimpiada, ale już widzę, że xle
    Cię odczytałem.

> [...]
    > lepsza osiągnie gorszy wynik, niż teoretycznie gorsza. W wielu
    > dyscyplinach wiele do rzeczy ma "dyspozycja dnia".

    Teza jest taka, że zasadniczo wszystko kręci się wokół związków,
    działaczy itp. a sportowcy są typowani/wspierani/wyrózniani podług
    widzimisie i interesów tych pierwszych, nie zaś ze względu na ich
    rzeczywiste osiągnięcia i możliwości.

    > Tyko kiedy jest to kosztem zawodników, a kiedy nie?

    Kiedy np. jedzie krewny prezesa a odmawia się wyjazdu np. partnerowi do
    sparingu.

    > Tylko nei wiemy, jakie by były, jakby ktoś tym inaczej zarządzał.

    W innych krajach podobnej wielkości jakby tych mediali jest więcej. W
    Polsce mało jak na 37M państwo. Coś nie działa. Trudno uwierzyć, że
    różnice wynikają głownie np. w kulturze wychowania młodzieży.

    O, mam, a już zacząłem wymyslac teorie spiskowe. Musiałem googlem
    wyszukać:

    https://www.rp.pl/plus-minus/art41007521-olimpijskie
    -dziadostwo-to-efekt-dzialania-zwiazkow-sportowych
    "Olimpijskie dziadostwo to efekt działania związków sportowych Ludzie,
    którzy mają budować polski sport, często niszczą dyscyplinę i sportowe
    kariery, otrzymując jednocześnie sowite publiczne dotacje. Czas na
    reformę związków sportowych."

    --
    Marcin

  • 64. Data: 2024-08-27 06:46:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Środowisko tych prezesów,
    > związkowców, komitetów, tak daleko obrosło w piórka, że zatracili
    > podstawowe instykty samozachowawcze i myśla, że dalej mogą na bezczela,
    > bo i przez ostatnie 8 lat taki był klimat.

    To tradycja dłużasza niż ostatnie 8 lat.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 65. Data: 2024-08-27 12:20:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 04:36:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Myślę, że oni by chcieli bysmy mieli ilośc medali skorelowaną z
    > populacją kraju. Jestesmy chyba dość poniżej średniej dla większych
    > państw.

    No ba - Izrael nas wyprzedził w klasyfikacji.
    No ale to dlatego, ze miał jeden srebrny medal więcej, a brązowych już
    wtedy nie liczą.

> [...]
    > działaczy itp. a sportowcy są typowani/wspierani/wyrózniani podług
    > widzimisie i interesów tych pierwszych, nie zaś ze względu na ich

    Chyba nie całkiem tak.
    Ale jak są pieniądzie na hotele dla rodzin działaczy, a nie ma dla
    sportowców, to chyba coś nie tak.

    > W innych krajach podobnej wielkości jakby tych mediali jest więcej. W
    > Polsce mało jak na 37M państwo. Coś nie działa. Trudno uwierzyć, że
    > różnice wynikają głownie np. w kulturze wychowania młodzieży.

    Chyba trochę jednak z tego wynika.
    Ale muszą być i dalsze różnice.

    Np w Holandii było popularne łyżwiarstwo po zamarzniętych kanałach w
    zimie.
    Chyba juz im nie zamarzają, ale zbudowali lodowiska.

    Polscy pływacy zdaje się nagminnie trenowali w USA.
    Czyżby w Polsce nie dało się zbudować basenu?

    Z drugiej strony podobno mieliśmy niezłą fabrykę w rzucie młotem,
    a w tym roku cos zabrakło.

    Albo popatrz np na skoki narciarskie - ciekawa dyscyplina ...

> [...]
    > którzy mają budować polski sport, często niszczą dyscyplinę i sportowe
    > kariery, otrzymując jednocześnie sowite publiczne dotacje. Czas na

    Z tym, że związki zajmują się tym sportem na wyższym poziomie.

    J.

  • 66. Data: 2024-08-27 12:40:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Aug 2024 04:24:59 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jeszcze raz probowałem znaleźć ten art., ale niestety nie udało mi sie.
    > Opisywano przypadki, że pojechał krewny jakiegos prezesa, a sportowiec
    > nie, mimo, ze się zakwalifikował.

    Teraz, czy wiele lat temu?

    Trochę dziwne by to było, bo teraz blisko ...

    https://youtu.be/zludjHS_MO4?t=5010

    > Generalnie teza jest taka, Ĺźe te
    > medale to dostają ludzie, ktorym się udało na przekór systemowi.

    No nie wiem, czy aĹź tak.

> [...]

    > Swoją drogą, zastanawiam sie, ze tak nie mogę tego znależć. Tam było
    > duzo konkretów. Może Rzepa nie chciała ryzykowac pozwu bo coś sie jednak

    I wycofali?
    Raczej trudno znaleźć.

    J.

  • 67. Data: 2024-08-27 17:45:56
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.08.2024 o 02:56, J.F pisze:

    > W zasadzie tak, choc karton nie wydaje mi sie mocnym i trwałym
    > materiałem.

    Spałeś?

  • 68. Data: 2024-08-27 17:52:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.08.2024 o 06:46, Shrek pisze:

    > To tradycja dłużasza niż ostatnie 8 lat.

    Od Aten?

  • 69. Data: 2024-08-27 19:07:34
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 27 Aug 2024 17:52:07 +0200, io napisał(a):

    > Od Aten?

    Od zawsze. To stała składowa ludzkiego zachowania, uwarunkowana
    ewolucyjnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 70. Data: 2024-08-27 19:16:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2024 o 17:52, io pisze:

    > Od Aten?

    Od zawsze - misia pamięta?

    PS - nie wiem jak było przed wojną (choć się domyślam).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!