    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nowe :) [be wiceminister po wakacjach służbowym samochodem]
    Date: Tue, 27 Aug 2024 12:20:04 +0200
    <Y2FxO.152000$UrL9.91760@fx02.ams1> <va7o6m$j34$7@news.chmurka.net>
    <81QxO.177540$JiM9.49374@fx08.ams1> <vaa0m8$36fih$1@news.icm.edu.pl>
    <RQ%xO.455177$lmDe.391758@fx11.ams1> <vaa7se$ksh$2@news.chmurka.net>
    <Aw8yO.282153$4h29.266480@fx07.ams1> <vahk89$3j34g$1@news.icm.edu.pl>
    <Ll8zO.337012$iAEf.195646@fx10.ams1> <vaj47t$gha$12@news.chmurka.net>
    <7JczO.5$Ro23.4@fx15.ams1>

    On Tue, 27 Aug 2024 04:36:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Myślę, że oni by chcieli bysmy mieli ilośc medali skorelowaną z
    > populacją kraju. Jestesmy chyba dość poniżej średniej dla większych
    > państw.

    No ba - Izrael nas wyprzedził w klasyfikacji.
    No ale to dlatego, ze miał jeden srebrny medal więcej, a brązowych już
    wtedy nie liczą.

    > Teza jest taka, że zasadniczo wszystko kręci się wokół związków,
    > działaczy itp. a sportowcy są typowani/wspierani/wyrózniani podług
    > widzimisie i interesów tych pierwszych, nie zaś ze względu na ich
    > rzeczywiste osiągnięcia i możliwości.

    Chyba nie całkiem tak.
    Ale jak są pieniądzie na hotele dla rodzin działaczy, a nie ma dla
    sportowców, to chyba coś nie tak.

    > W innych krajach podobnej wielkości jakby tych mediali jest więcej. W
    > Polsce mało jak na 37M państwo. Coś nie działa. Trudno uwierzyć, że
    > różnice wynikają głownie np. w kulturze wychowania młodzieży.

    Chyba trochę jednak z tego wynika.
    Ale muszą być i dalsze różnice.

    Np w Holandii było popularne łyżwiarstwo po zamarzniętych kanałach w
    zimie.
    Chyba juz im nie zamarzają, ale zbudowali lodowiska.

    Polscy pływacy zdaje się nagminnie trenowali w USA.
    Czyżby w Polsce nie dało się zbudować basenu?

    Z drugiej strony podobno mieliśmy niezłą fabrykę w rzucie młotem,
    a w tym roku cos zabrakło.

    Albo popatrz np na skoki narciarskie - ciekawa dyscyplina ...

    > O, mam, a już zacząłem wymyslac teorie spiskowe. Musiałem googlem
    > wyszukać:
    > https://www.rp.pl/plus-minus/art41007521-olimpijskie
    -dziadostwo-to-efekt-dzialania-zwiazkow-sportowych
    > "Olimpijskie dziadostwo to efekt działania związków sportowych Ludzie,
    > którzy mają budować polski sport, często niszczą dyscyplinę i sportowe
    > kariery, otrzymując jednocześnie sowite publiczne dotacje. Czas na
    > reformę związków sportowych."

    Z tym, że związki zajmują się tym sportem na wyższym poziomie.

    J.