    From: Lukasz <w...@b...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nota odsetkowa- obowiązek?
    Date: Mon, 12 Mar 2012 18:03:10 +0100

    Witam,
    Sytuacja jest następująca:
    Firma zapłaciła mi za faktury z ok. 3 miesięcznym opóźnieniem. Pomylili
    się w kwocie i zapłacili kilkadziesiąt groszy za mało, oczywiście bez
    odsetek. W tytule płatności nie wyszczególnili numerów faktur (4
    faktury) tylko wpisali: "WPŁATA NA POCZET FV". Jako że cały czas miałem
    ich sprzęt (wykonywałem dla nich usługi serwisowe), tuż po zapłacie
    zaczęli wydzwaniać żebym im odesłał sprzęt. Ja zapewniałem ich że już
    jutro wysyłam, tak jak oni wcześniej obiecywali że już jutro wyjdzie
    przelew.... Minęły jakieś 2 czy 3 tygodnie od momentu zapłaty,
    poinformowałem ich, że odeślę sprzęt, ale właśnie się zorientowałem że
    po pierwsze nie otrzymałem całej należności głównej (brakuje chyba 60
    groszy ;), a po drugie odsetek za zwłokę. Dostałem od nich maila że nie
    otrzymali żadnej noty odsetkowej (zanim zapłacili wysłałem im dwa
    wezwania do zapłaty w których była mowa o należnościach i odsetkach oraz
    poszedłem do prawnika który wysłał im przedsądowe (wiem, wiem nie ma
    czegoś takiego, ale dopiero to podziałało) wezwanie do zapłaty w którym
    także domagał się odsetek).
    Czy moim obowiązkiem jest w tej chwili wystawienie noty odsetkowej czy
    mogę to olać (bo nie chce mi się tego liczyć) oraz czy wpłatę pod
    tytułem "WPŁATA NA POCZET FV" mogę częściowo potraktować jako spłatę
    należności głównej, a częściowo zaliczyć na poczet odsetek?

    p.s.
    odbiór sprzętu kwitowałem na obiekcie który serwisowałem, im się pewnie
    teraz spieszy bo muszą sprzęt oddać klientowi, mi też się spieszyło jak
    nie przelewali pieniędzy...

    Lukasz