  • Data: 2012-03-12 17:41:09
    Temat: Re: nota odsetkowa- obowiązek?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz wrote:

    > Czy moim obowiązkiem jest w tej chwili wystawienie noty odsetkowej czy
    > mogę to olać

    Obowiązkiem? Jak kwota warta zachodu, to można powystawiać -
    a nuż zapłacą. Odsetek możesz żadać, ale jeśli chcesz je dostać,
    to musisz określić ile i za co żądasz.

    czy wpłatę pod
    > tytułem "WPŁATA NA POCZET FV" mogę częściowo potraktować jako spłatę
    > należności głównej, a częściowo zaliczyć na poczet odsetek?

    Zaliczenie wpłat i potrącenia odbywają się na zasadzie oświadczenia strony,
    więc "w pamięci" tego nie policzysz.

    Albo poczytaj sobie KC, bo księgowa zawsze co innego chciała
    pod kątem rachunkowym.