  • Data: 2012-03-12 20:39:10
    Temat: Re: nota odsetkowa- obowiązek?
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-12 18:41, cef pisze:

    > Obowiązkiem? Jak kwota warta zachodu, to można powystawiać -
    > a nuż zapłacą. Odsetek możesz żadać, ale jeśli chcesz je dostać,
    > to musisz określić ile i za co żądasz.

    kwota nie warta zachodu, moim zdaniem warte zachodu jest samo opóźnienie
    w oddaniu sprzętu- oni się nie spieszyli w spłaceniu należności, teraz
    chcę żeby się poczuli tak samo gdy potrzebują czegoś ode mnie, a nuż
    będzie to jakaś nauczka dla nich...

    > czy wpłatę pod
    >
    > Zaliczenie wpłat i potrącenia odbywają się na zasadzie oświadczenia strony,
    > więc "w pamięci" tego nie policzysz.

    Nie za bardzo rozumiem. Wyczytałem gdzieś tylko, że jeżeli nie jest
    jasno zaznaczone czy dana kwota to spłata należności głównej to można to
    proporcjonalnie przeznaczyć na spłatę należności głównej i odsetek, a
    jeżeli zaznaczy że to na należność główną, to pozostają do spłaty tylko
    odsetki, od których nie można już liczyć odsetek za zwłokę :)
    Zakręciłem, ale wiem że z tego korzysta urząd skarbowy, co zapomnę
    zapłacić podatek to wpłatę zaliczają częściowo na należność główną a
    częściowo na odsetki.
    Pytanie tylko czy 'wpłata na poczet fv' to spłata należności głównej.

    Lukasz