-
1. Data: 2007-01-23 19:33:15
Temat: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "shark" <s...@c...pl>
padl mi pendrajw w nastepstwie czego stracilem niezbedne
do pracy dane i urzadzenie nie daje sie sformatowa. jest to na
tyle wkurzajace, ze utracilem calkowicie zaufanie i nie chce
wiecej korzystac z pamieci tej konkretnej firmy.
Z opakowania wynika, ze jest 3 lata gwarancji a procz tego
kodeksowo przysluguje mi niezgodnosc z umowa ...
moje pytanko do kogo nalezy wybor czy gwarancja czy
niezgodnosc z umową ... sklep juz raz mi kiedys wycial
taki numer z innym urzadzeniem, ze powiedzialem o zwrocie
towaru w zamian za zwrot gotowki a oni wpisali gwarancje
i probowali mi wymienic... wtedy sprawa zostala zalatwiona
polubownie, bo kupilem u nich drozsze urzadzenie innego
producenta (hub usb) ...
czy wybor nalezy do mnie czy tez musze negocjowac ze sklepem
i w skrajnym przypadku poddac sie gwarancji ? czy rzeczywiscie
w takim przypadku mozna mowic o niezgodnosci z umowa skoro
wszystko sie zgadzalo cena, wielkosc pamieci, producent itd. z wyjatkiem
tego, ze scierwo odmowilo posluszenstwa ? sam sie zazstanawim
na czym moglaby tu polegac niezgodnosc z umowa ?
-
2. Data: 2007-01-23 20:31:13
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "FunkNetz" <f...@f...de>
Problem w tym ze nawet jak kupisz pendriva innej firmy to tez pewnie zostal
wyprodukowany w tej samej fabryce w Shenzen roznic sie beda naklejka na
obudowie!
-
3. Data: 2007-01-23 20:55:02
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "shark" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
news:66a13$45b662f3$540a9933$31599@news.chello.pl...
> padl mi pendrajw w nastepstwie czego stracilem niezbedne
pytanie najwazniejsze - ile minęło od zakupu?
Pozdrawiam
-
4. Data: 2007-01-23 21:05:01
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "FunkNetz" <f...@f...de>
A co to ma do rzeczy sprzet padl i wymagana jest naprawa , pewnie jak znam
zycie probowal wlozyc pendriva odwrotnie niz powinien, w takich wypadkach
sprzet sie wymienia bo nikt nie naprawia dzis elektroniki panie Buraczany
wlascicielu Pendriva!
-
5. Data: 2007-01-23 21:11:28
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "shark" <s...@c...pl>
gasper wrote:
> Użytkownik "shark" <s...@c...pl> napisał w wiadomości
> news:66a13$45b662f3$540a9933$31599@news.chello.pl...
>> padl mi pendrajw w nastepstwie czego stracilem niezbedne
>
> pytanie najwazniejsze - ile minęło od zakupu?
>
kupiony 23 wrzesnia 2006 ... firma pqi ... wiec w sumie
przy takiej 'marce' wiedzialy galy co braly ..
-
6. Data: 2007-01-23 21:16:08
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "shark" <s...@c...pl>
FunkNetz wrote:
> A co to ma do rzeczy sprzet padl i wymagana jest naprawa , pewnie jak
> znam zycie probowal wlozyc pendriva odwrotnie niz powinien, w takich
> wypadkach sprzet sie wymienia bo nikt nie naprawia dzis elektroniki
> panie Buraczany wlascicielu Pendriva!
kto cie chował .... sprzet padl zwyczajnie w trakcie eksploatacji - po
prostu,
nie chcialy sie nadpisywac pliki ... myslalem, ze formatowanie pomoze
ale nie pomoglo ... teraz pokazuje, ze nie ma dostepu do urzadzenia ...
-
7. Data: 2007-01-23 21:25:31
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "FunkNetz" <f...@f...de>
A przypadkiem nie kupiles go na allegro ?
temat walkowany od pewnego czasu jak to Pendrivy 1GB okazaly sie 128MB
-
8. Data: 2007-01-23 23:00:34
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "gasper" <n...@m...pl>
Użytkownik "FunkNetz" <f...@f...de> napisał w wiadomości
news:ep5tb2$r4q$1@atlantis.news.tpi.pl...
>A co to ma do rzeczy
ano ma - do 6 miesięcy od zakupu jest prościej reklamować z tytułu niezgodności
towaru z umową
Pozdrawiam
-
9. Data: 2007-01-24 00:16:56
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: "FunkNetz" <f...@f...de>
Zastanow sie co napisales ,
po pierwsze z jaka umowa ?
Jesli juz to zostala zawarta umowa kupno sprzedaz Dorosly czlowiek kupil
Pendriva widzialy galy co braly w trakcie normalnej pracy Pendrive ulegl
uszkodzeniu i zgodnie z umowa kupno sprzedaz podlega ten sprzet gwarancji
lub ewentualnie rekojmii zapoznaj sie z prawem handlowym !
Niezgodnosc z umowa bylaby wtedy jesli zakupiony pendrive zamiast 1GB czy
ilus tam na FV mialby 128MB lub okazalo by sie ze zmienil kolor lub
wlasciwosci !
-
10. Data: 2007-01-24 00:18:47
Temat: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 23.01.2007 shark <s...@c...pl> napisał/a:
> tyle wkurzajace, ze utracilem calkowicie zaufanie i nie chce
> wiecej korzystac z pamieci tej konkretnej firmy.
[..]
> Z opakowania wynika, ze jest 3 lata gwarancji a procz tego
> kodeksowo przysluguje mi niezgodnosc z umowa ...
> moje pytanko do kogo nalezy wybor czy gwarancja czy
> niezgodnosc z umową ... sklep juz raz mi kiedys wycial
Zawsze do Ciebie, z tym że odstąpić od umnowy (dostać gotówkę z
reklamując z tyt. "niezgodności") tak łatwo się nie da i w
pierwszym podejściu możesz domagać się jedynie naprawy bądź wymiany.
Poczytaj na stronach Federacji Konsumentów lub w archiwum tej grupy
(niezgodność z umową) bo temat wałkowany intensywnie.
> w takim przypadku mozna mowic o niezgodnosci z umowa skoro
> wszystko sie zgadzalo cena, wielkosc pamieci, producent itd. z wyjatkiem
> tego, ze scierwo odmowilo posluszenstwa ? sam sie zazstanawim
> na czym moglaby tu polegac niezgodnosc z umowa ?
Kupiłeś coś co według domyślnych zapewnień sprzedawcy miało działać. Nie
działa. Nie tak się umawialiście. Masz więc niezgodność. Jedyny warunek,
jest tu taki, że ma nie działać z przyczyn tkwiących w urządzeniu w
momencie zakupu (np. jakaś wada fabryczna). Z tym, że przez pierwsze 6
miesięcy od zakupu przyjmuje się, że właśnie z takich powodów nie działa,
więc sprawa jest ułatwiona.
--
Marcin