    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet
    Date: Wed, 24 Jan 2007 08:18:47 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 23.01.2007 shark <s...@c...pl> napisał/a:
    > tyle wkurzajace, ze utracilem calkowicie zaufanie i nie chce
    > wiecej korzystac z pamieci tej konkretnej firmy.
    [..]
    > Z opakowania wynika, ze jest 3 lata gwarancji a procz tego
    > kodeksowo przysluguje mi niezgodnosc z umowa ...
    > moje pytanko do kogo nalezy wybor czy gwarancja czy
    > niezgodnosc z umową ... sklep juz raz mi kiedys wycial

    Zawsze do Ciebie, z tym że odstąpić od umnowy (dostać gotówkę z
    reklamując z tyt. "niezgodności") tak łatwo się nie da i w
    pierwszym podejściu możesz domagać się jedynie naprawy bądź wymiany.
    Poczytaj na stronach Federacji Konsumentów lub w archiwum tej grupy
    (niezgodność z umową) bo temat wałkowany intensywnie.

    > w takim przypadku mozna mowic o niezgodnosci z umowa skoro
    > wszystko sie zgadzalo cena, wielkosc pamieci, producent itd. z wyjatkiem
    > tego, ze scierwo odmowilo posluszenstwa ? sam sie zazstanawim
    > na czym moglaby tu polegac niezgodnosc z umowa ?

    Kupiłeś coś co według domyślnych zapewnień sprzedawcy miało działać. Nie
    działa. Nie tak się umawialiście. Masz więc niezgodność. Jedyny warunek,
    jest tu taki, że ma nie działać z przyczyn tkwiących w urządzeniu w
    momencie zakupu (np. jakaś wada fabryczna). Z tym, że przez pierwsze 6
    miesięcy od zakupu przyjmuje się, że właśnie z takich powodów nie działa,
    więc sprawa jest ułatwiona.

    --
    Marcin