    From: michal <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: nieuczciwa firma
    Date: Mon, 10 Jul 2006 09:41:02 +0200

    Witam

    Wykonałem projekt dla pewniej dość znanej firmy.
    Na początku dostałem kilku stronicowa umowę do podpisania zaraz przy
    p[pierwszym spotkaniu. Nie chciałem podpisać umowy której nie przemyślałem
    i przeczytałem zaledwie raz w tym nie podobały mi sie wszystkie punkty w
    niej zawarte. Dlatego poprosiłem o przesłanie pocztą umowy z uwzględnieniem
    zmian. W ciągu miesiąca wykonałem ponad połowę projektu w tym przypominałem
    w mailach o umowie. Nie dostałem jej do dziś i napisałem że rezygnuje z
    tego projektu. Nie dostałem ani grosza od tej znanej firmy. Przez to ze
    firma dość znana i zapewniała mnie o swojej uczciwości pracowałem nad
    projektem. Dodatkowo firma ta już od pewnego czasu zarabiała pieniądze
    używając do tego mojego projektu. Dodam że jest to znany serwis
    internetowy.

    Nie dostałem pieniędzy za stronę teraz proponują mi grosze za wykończenie
    połowy projektu.

    Problem mam taki że będąc uczciwym zostawiłem znacznie uproszczoną lecz
    wciąż funkcjonalną stronę na serwerze i napisałem że ma zostać skasowana
    po pewnym terminie. Niestety firma ani myśli skasować stronę. Nadal czerpie
    z niej korzyści finansowe. Moje oprogramowanie jest używane za darmo bez
    mojej zgody.

    Moje pytanie jest takie co mogę zrobić w takim przypadku. Prosiłbym o jakiś
    rozwiązanie sprawy bez składania pozwu do sądu gdyż z prostych przyczyn
    zupełnie mnie na to nie stać a każdy proces może ciągnąć się latami.
    Jeśli jest jakaś instytucja która będzie w stanie mi pomóc będę bardzo
    wdzięczy za wskazanie na nią namiarów.

    Dziękuje i pozdrawiam

    Michał