  • 101. Data: 2012-05-04 12:49:55
    Temat: Re: niebezpieczne ogrodzenie - dylemat
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 04 May 2012 08:12:38 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Z drugiej strony, siedzisz sobie na ogródku z rodziną, a tu ludzie
    > przechodzą ci koło stołu, bo tak bliżej na przystanek....

    W dzieciństwie mieszkałem pod lasem i zagubieni grzybiarze często
    przechodzili przez nasz podwórko bo była tylko jedna ścieżka. Sam też
    chodziłem przez podwórka sąsiadów jak wiosną były roztopy i nie dało się
    iść ścieżką przez ich łąki. Lubię ciszę i spokój, ale nie jestem nauczony
    bać się ludzi...

    Henry

  • 102. Data: 2012-05-04 14:29:41
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.05.2012 12:29, Andrzej Lawa pisze:

    > Jaki 10-metrowy mur? Wystarczy wyższa siatka, nienadająca się do
    > wspinania bez uszkodzenia i voila.

    Pytanie jaki koszt wykonania takiego ogrodzenia. Mój ojciec przez wiele
    lat oszczędzał, żeby choć trochę zregenerować płot wokoło posesji. To
    jest naprawdę spora inwestycja.

    Poza tym, jaki to ma sens? Ogrodzenia, zamki, zabezpieczenia, za chwilę
    karabiny i inne takie.

    > I jakie blokady? Zwykła kłódka wystarczy.

    No i po co? Żeby przyjaciele i sąsiedzi nie mogli wchodzić?
    Ja jestem z takiej rodziny, że pradziadek kiedyś rozwalił drzwi do domu,
    bo prababcia wyszła na zakupy i zamknęła na klucz i pradziadek się
    wkurzył, bo po co dom zamykać.
    Ludzie żyli bez tego. Zresztą to nawet nie za pradziadka. Wakacje na wsi
    beskidzkiej spędzałem w latach 80 i też w zasadzie domu nie zamykali.
    Jak tak całkiem szli gdzieś daleko, to klucz przekręcali i kole drzwi
    chowali, żeby tacy turyści całkiem obcy nie wleźli, a sąsiedzi wszyscy
    wiedzieli, gdzie ten klucz.

    > Wg. ciebie przejście jest większą ingerencją, niż dyktowanie komuś
    > zabudowy??

    No właśnie bez zabudowy byłoby dobrze, jakby jednak obcy się nie
    szwendał po moim terenie. Żebym mógł nie zamknąć drzwi w domu i liczyć
    na to, że sobie mogę spokojnie po mieszkaniu pochodzić. Żebym mógł nie
    grodzić terenu, nie zamykać go na kłódki, nie montować zabezpieczeń, a
    móc posiedzieć za domem na leżaczku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 103. Data: 2012-05-04 15:31:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Pytanie jaki koszt wykonania takiego ogrodzenia. Mój ojciec przez wiele
    > lat oszczędzał, żeby choć trochę zregenerować płot wokoło posesji. To
    > jest naprawdę spora inwestycja.

    Kpisz sobie. W porównaniu z kosztami nabycia ziemi czy wybudowania domu,
    podstawowe ogrodzenie to pikuś. Nikt ci nie każe budować masywnych
    kolumn z klinkierowej cegły z ręcznie kutymi artystycznymi przęsłami.

    > Poza tym, jaki to ma sens?

    Taki, żeby było wiadomo, gdzie dany teren się zaczyna i czy właściciel
    sobie życzy przechodniów/gości, czy nie.

    Jest ogrodzenie i zamknięta brama uniemożliwiające przejście bez ich
    uszkodzenia? To jest teren będący w posiadaniu kogoś, kto sobie nie
    życzy chodzenia po nim.

    Nie trzeba znać map geodezyjnych, ksiąg wieczystych, namiarów
    terenowych, ani też nie trzeba umieć czytać w myślach.

    > Ogrodzenia, zamki, zabezpieczenia, za chwilę
    > karabiny i inne takie.

    Włącz myślenie zamiast histerii. To na prawdę nie boli.

    > No i po co? Żeby przyjaciele i sąsiedzi nie mogli wchodzić?

    O dzwonkach w życiu nie słyszałeś? Czy to może w twojej okolicy taki
    high-tech, że nikt nie wie, jak zainstalować?

    Poza tym - czy ty byś chciał, żeby sąsiadka ci weszła jak akurat
    zabawiasz się z żoną? No, chyba że masz białe albo otwarte małżeństwo -
    i albo się nie zabawiasz z nią w ogóle, albo chętnie przyjmujesz innych
    uczestników zabawy.

    > Ja jestem z takiej rodziny, że pradziadek kiedyś rozwalił drzwi do domu,
    > bo prababcia wyszła na zakupy i zamknęła na klucz i pradziadek się
    > wkurzył, bo po co dom zamykać.

    Cóż, wariatów na tym świecie niestety pełno...

> [...]
    > Jak tak całkiem szli gdzieś daleko, to klucz przekręcali i kole drzwi
    > chowali, żeby tacy turyści całkiem obcy nie wleźli, a sąsiedzi wszyscy

    No widzisz - drzwi były zamknięte, a klucz schowany. Proste i jasne.
    Czyli - można.

> [...]
    > na to, że sobie mogę spokojnie po mieszkaniu pochodzić. Żebym mógł nie
    > grodzić terenu, nie zamykać go na kłódki, nie montować zabezpieczeń, a

    ...a ludzie musieliby być jasnowidzami, żeby wiedzieć, gdzie czyj teren
    się zaczyna i co sobie właściciel/dzierżawca względem tego terenu życzy.

    Większość ludzi, poza świrami rozwalającymi drzwi, rozumuje raczej w ten
    sposób: otwarte lub nieogrodzone, znaczy można wejść o ile się cudzego
    nie zniszczy. Proste i logiczne.

  • 104. Data: 2012-05-04 15:54:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 maja 2012 15:31:44 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > Kpisz sobie. W porównaniu z kosztami nabycia ziemi czy wybudowania domu,
    > podstawowe ogrodzenie to pikuś. Nikt ci nie każe budować masywnych
    > kolumn z klinkierowej cegły z ręcznie kutymi artystycznymi przęsłami.

    Koszt 1,5 metrowego ogrodzenia z siatki to ok 30zł za metr. To koszty materiałów,
    robocizna własna- banalnie proste do zrobienia.

  • 105. Data: 2012-05-04 16:00:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.05.2012 15:31, Andrzej Lawa pisze:
    > Kpisz sobie. W porównaniu z kosztami nabycia ziemi czy wybudowania domu,
    > podstawowe ogrodzenie to pikuś.

    Dom ojciec odziedziczył po babce, dom wybudowano w 1938 roku czy jakośtak.

    > Taki, żeby było wiadomo, gdzie dany teren się zaczyna i czy właściciel
    > sobie życzy przechodniów/gości, czy nie.

    To wiadomo z niskim prostym płotkiem albo innym sposobem wyróżnienia.
    Mowa o tym, że ,,jeśli połotek da się sforsować, to mam prawo iść w
    poprzek cudzej działki''. Moi teściowie mają działki rekreacyjne i w
    ogóle pomiędzy sąsiadami brak płotka, jest tylko taki krawężnik
    wytyczający granicę działki.

    > Nie trzeba znać map geodezyjnych, ksiąg wieczystych, namiarów
    > terenowych, ani też nie trzeba umieć czytać w myślach.

    Przecie nie mówiłem o tym.

    > Włącz myślenie zamiast histerii. To na prawdę nie boli.

    Daj przykład.

    > O dzwonkach w życiu nie słyszałeś?

    Słyszałem i co z tego? po co mam latać, otwierać kłódki. A może mnie
    akurat nie ma, a sąsiad chce wejść albo znajomy? Zamykanie się to znak
    czasów braku poszanowania wolności oraz uciekanie przez przestępcami.
    Zdrowe zasady społeczno-prawne nie powinny tego wymagać.

    Prezentujesz taki typ rozumowania jak używający WinRara czy TC bez
    zakupu klucza. ,,O! Bez klucza działa? To producent głupi, że nie
    zabezpieczył''. Tylko ty mówisz ,,o, furtka otwarta, można przełazić.

    Mój ojciec nieraz bramę ma otwartą, bo się goście zjeżdżają. I co?
    Goście mają dzwonić, on ma latać otwierać, bo we własnym domu nie ma
    prawa mieć bramy otwartej? Ja rozumiem, że wami tam w Pruszkowie inne
    zasady rządzą, ale nie projektuj tego na cały świat. Płot z drutem
    kolczastym uniemożliwiającym przechodzenie oraz kłódki na furtkach to
    nie jest ani zdrowe ani normalne.

    > Poza tym - czy ty byś chciał, żeby sąsiadka ci weszła jak akurat
    > zabawiasz się z żoną?

    To akurat moja sprawa, czy chcę i akurat jak nie będę chciał, to sobie
    np. rzeczoną kłódkę założę, choć sąsiadka z okna i tak wgląd ma, choć
    pewnie będziesz postulował płot na 10m w górę.

    >No, chyba że masz białe albo otwarte małżeństwo -
    > i albo się nie zabawiasz z nią w ogóle, albo chętnie przyjmujesz innych
    > uczestników zabawy.

    A to już moja sprawa jakie mam małżeństwo i kogo ja przyjmuję na swój
    teren.

    > Cóż, wariatów na tym świecie niestety pełno...

    W końcu trochę samokrytyki u ciebie. Brawo.

    > No widzisz - drzwi były zamknięte, a klucz schowany.

    Jak wychodzili na dłużej, głównie na noc. A i tak klucz był schowany We
    Wiadomym Miejscu. A i to zabezpieczenie byłoby niepotrzebne, gdyby nie
    niezbyt sensowne zachowanie niektórych obcych.

    > ...a ludzie musieliby być jasnowidzami, żeby wiedzieć, gdzie czyj teren
    > się zaczyna i co sobie właściciel/dzierżawca względem tego terenu życzy.

    Tak, tak, rozumiem, że otwarta brama zaburza totalnie twoje poczucie
    terenu i rozpoznawanie, ale poniższa projekcja na innych (i to
    większość) jest już przezabawna.

    > Większość ludzi, poza świrami rozwalającymi drzwi, rozumuje raczej w ten
    > sposób: otwarte lub nieogrodzone, znaczy można wejść o ile się cudzego
    > nie zniszczy. Proste i logiczne.

    Może u was. U nas nie. Jak są otwarte drzwi jakiegoś mieszkania, to ja
    nie wchodzę. Jak widzę otwartą bramę albo furtkę to nie włażę. No chyba
    że właśnie znam właściciela terenu i wiem, że sobie życzy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 106. Data: 2012-05-04 16:03:13
    Od: <news>

    > Wycisną galaretkę z oczu - jest znakomita na tostach!

    Wyszło szydło z worka, tak myślałem że jesteś starym UBolem albo ZOMOwcem i
    teraz rzucili cię do cenzury internetu, te metody operacyjne wyczuwa się na
    odległość.

  • 107. Data: 2012-05-04 16:07:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.05.2012 15:54, Kris pisze:

    > Koszt 1,5 metrowego ogrodzenia z siatki to ok 30zł za metr. To koszty materiałów,
    robocizna własna- banalnie proste do zrobienia.

    No jak uważasz, że betonowanie murka, wkopywanie słupków itp. są
    banalne, to rozumiem, że bardzo tanio mi to wykonasz?

    Nie znam się na cenach, ale nawet jeśli siatka + słupki + inne dają 30zł
    za metr, to ogrodzenie całej posesji np. 0,25h będzie ile kosztowało.
    Policz sobie. Przy 10 metrach już masz 300zł. Przy 100 metrach to jest
    już 3000zł. A ogrodzenie 2500m2 wymaga 200 metrów siatki. Więc masz już
    6000zł za same materiały, przy założeniu, że je dobrze wyceniłaś.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 108. Data: 2012-05-04 16:19:06
    Od: <news>

    Użytkownik "Henry(k)" napisał:
    > Uniemożliwienie przejścia na terenie, który powinien być dostępny
    > (jes parę wyjątków, na przykład ogródek czy zasiewy) jest możliwe
    > tylko za zgodą lokalnych władz. Właściciel nie może sam podjąć
    > takiej decyzji. Ba - nie tylko że nie może postawić płotu przez który
    > nie można przejść, to nawet nie wolno mu postawić znaku
    > zabraniającego przejścia.

    Dobrze by było jak byś podparł się jakimś aktem prawnym, bo ostatnio mamy
    wysyp takich dokładnie spraw, mianowicie nowo bogadzcy wykupują grunty,
    bezprawnie wynajmują geodetów co im wymierzają nowe granice działek i
    zaorują/zagradzają/blokują wszelakie gruntowe drogi dojazdowe istniejące tam
    nieraz i od setki lat.
    Nawet ostatnio widziałem taką górę piachu wysypaną na taką drogę i obok
    wbity znak z napisem: "zakaz wjazdu, teren prywatny"

  • 109. Data: 2012-05-04 16:20:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 maja 2012 16:07:50 UTC+2 użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
    > No jak uważasz, że betonowanie murka, wkopywanie słupków itp. są
    > banalne, to rozumiem, że bardzo tanio mi to wykonasz?

    Po co betonować murek? Robisz dziury pod słupki ręcznym swidrem, zalewasz słupki
    betonem i za tydzień rozciągasz drut i siatke;)

> [...]
    > już 3000zł. A ogrodzenie 2500m2 wymaga 200 metrów siatki. Więc masz już
    > 6000zł za same materiały, przy założeniu, że je dobrze wyceniłaś.
    Własnie wczoraj skończyłem montaż 70metrów ogrodzenia. Koszt ok 2000zł
    Tu masz zreszta kompletny system
    http://allegro.pl/siatka-ogrodzeniowa-pcv-1-50-kompl
    et-i2299508093.html

  • 110. Data: 2012-05-04 16:26:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Dom ojciec odziedziczył po babce, dom wybudowano w 1938 roku czy jakośtak.

    Darmo dostał?

    Czy też przez całe następne pokolenie nie byliście stanie nawet na
    ogrodzenie zarobić?

    > To wiadomo z niskim prostym płotkiem albo innym sposobem wyróżnienia.

    Np. tanią siatką, zbyt delikatną na wspinanie.

    > Mowa o tym, że ,,jeśli połotek da się sforsować, to mam prawo iść w
    > poprzek cudzej działki''. Moi teściowie mają działki rekreacyjne i w

    Co dla ciebie znaczy "sforsować"? Znając twój talent do wypaczania
    cudzych wypowiedzi i innych konfabulacji zaraz pojawią się nożyce do
    cięcia drutu...

    > ogóle pomiędzy sąsiadami brak płotka, jest tylko taki krawężnik
    > wytyczający granicę działki.

    Cóż, mój sąsiad krawężników używa do wytyczenia sobie ścieżki. Dla
    ciebie będzie to osobna posiadłość?

    > Przecie nie mówiłem o tym.

    Może sobie z tego nie zdajesz sprawy, ale tak, właśnie o tym pisałeś.

    > Daj przykład.

    Że myślenie nie boli? Oj, jakiś ty biedny...

> [...]
    > czasów braku poszanowania wolności oraz uciekanie przez przestępcami.
    > Zdrowe zasady społeczno-prawne nie powinny tego wymagać.

    Nie, zamykanie się to wyraźny i czytelny znak nie tylko dla "krewnych i
    znajomych" mieszkających w tym samym miejscu od pokoleń.

> [...]
    > zabezpieczył''. Tylko ty mówisz ,,o, furtka otwarta, można przełazić.

    > Mój ojciec nieraz bramę ma otwartą, bo się goście zjeżdżają. I co?

    No to, że otwarta brama oznacza "zapraszam, zapraszam!".

    > Goście mają dzwonić, on ma latać otwierać, bo we własnym domu nie ma
    > prawa mieć bramy otwartej? Ja rozumiem, że wami tam w Pruszkowie inne

    Ma prawo. A jak brama otwarta - inni mają prawo wjechać.

    > zasady rządzą, ale nie projektuj tego na cały świat. Płot z drutem
    > kolczastym uniemożliwiającym przechodzenie oraz kłódki na furtkach to
    > nie jest ani zdrowe ani normalne.

    Czy mógłbyś, do jasnej cholery, zaprzestać projekcji i konfabulacji? Czy
    to może szaleństwo twojego pradziadka się w takiej skarlałej formie objawia?

    > To akurat moja sprawa, czy chcę i akurat jak nie będę chciał, to sobie
    > np. rzeczoną kłódkę założę, choć sąsiadka z okna i tak wgląd ma, choć

    No i właśnie o to chodzi: zamknięte == nie wchodzić! otwarte == można
    wchodzić!

    > pewnie będziesz postulował płot na 10m w górę.

    A to już twoja prywatna sprawa - o ile uzyskasz stosowne pozwolenie.

    > A to już moja sprawa jakie mam małżeństwo i kogo ja przyjmuję na swój
    > teren.

    A czy ja gdzieś piszę inaczej?

    > W końcu trochę samokrytyki u ciebie. Brawo.

    Nie udawaj idioty większego, niż jesteś. Wariatem był twój pradziadek,
    bo nikt zdrowy psychicznie by się tak nie zachował. Strach pomyśleć co
    robił, jak zupa była za słona.

    > Jak wychodzili na dłużej, głównie na noc. A i tak klucz był schowany We
    > Wiadomym Miejscu. A i to zabezpieczenie byłoby niepotrzebne, gdyby nie
    > niezbyt sensowne zachowanie niektórych obcych.

    Dla ciebie może niezbyt sensowne. Dla większości świata - zupełnie logiczne.

    > Tak, tak, rozumiem, że otwarta brama zaburza totalnie twoje poczucie
    > terenu i rozpoznawanie, ale poniższa projekcja na innych (i to
    > większość) jest już przezabawna.

    Ależ nic nie zaburza. Otwarte drzwi - to zaproszenie. Zamknięte - zakaz
    wejścia. Proste i logiczne. I nie wymaga życia od pokoleń w małej,
    zamkniętej społeczności.

    > Może u was. U nas nie. Jak są otwarte drzwi jakiegoś mieszkania, to ja
    > nie wchodzę. Jak widzę otwartą bramę albo furtkę to nie włażę.

    No to pięknie można doprowadzić ciebie do śmierci bez żadnych śladów -
    wystarczy przydybać ciebie, jak będziesz gdzieś sam na jakimś spacerze,
    np. w lesie... Potem szybciutko rozstawić dookoła ciebie symboliczny
    płotek z otwartą furtką... i umrzesz z głodu ;->

    > No chyba że właśnie znam właściciela terenu i wiem, że sobie życzy.

    No i to jest właśnie to twoje stalinowskie podejście - na wszystko
    musisz mieć zezwolenie.

    A państwo prawa ma prostą zasadę: zakazać lub nakazać może tylko ustawa.
    Wszystko inne dozwolone.