  • 1. Data: 2009-08-04 08:07:33
    Temat: (nie)dopuszczenie pełnomocnika do postępowania
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Na jakiej podstawie prawnej przewodniczący sądu może nie dopuścić pełnomocnika
    do udziału w postępowaniu. Chodzi o umowę o zarząd majątkiem. Ktoś mógłby podać
    podstawę prawną?

  • 2. Data: 2009-08-04 08:09:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 10:07:33 +0200, Michał napisał(a):

    > Na jakiej podstawie prawnej przewodniczący sądu może nie dopuścić
    > pełnomocnika do udziału w postępowaniu. Chodzi o umowę o zarząd
    > majątkiem. Ktoś mógłby podać podstawę prawną?

    Wówczas, kiedy status zarządcy jest fikcyjny.
    Miałem kiedyś takiego pełnomocnika naprzeciwko siebie (w sądzie pracy!),
    strasznie się rzucał, że skoro powód zawarł z nim umowę o zarządzanie
    majątkiem, w skład czego ma wchodzić także dochodzenie zaległego
    wynagrodzenia, to jest to skuteczne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-08-04 08:58:23
    Od: m...@g...pl

    Dziękuję Panie Olgierdzie, ale gdzie może być przepis który o takim uprawnieniu
    przewodniczącego mówi, może Pan wie?

  • 4. Data: 2009-08-04 10:18:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 10:58:23 +0200, michalgorski7 napisał(a):

    > Dziękuję Panie Olgierdzie, ale gdzie może być przepis który o takim
    > uprawnieniu przewodniczącego mówi, może Pan wie?

    Art. 87 par. 1 kpc.
    Jest na ten temat troszkę orzecznictwa, ale nowy jeszcze lepszy Lex
    Online (wrrrrrrrrr!) nie pozwala mi na rozpoznanie tematu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-08-04 11:07:58
    Od: m...@g...pl

    Dziękuję.

  • 6. Data: 2009-08-04 11:42:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > ale nowy jeszcze lepszy Lex
    > Online (wrrrrrrrrr!) nie pozwala mi na rozpoznanie tematu.

    A co pozmieniali?
    Ile on kosztuje?

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-08-04 11:54:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 13:42:45 +0200, Johnson napisał(a):

    > A co pozmieniali?
    > Ile on kosztuje?

    Pozmieniali wszystko, w ciągu godziny znalazłem chyba 5 bugów, które
    prawie dyskwalifikują program.

    A kosztuje pewnie tyle: http://lex.com.pl/cenniki/cennik_online_2009.pdf

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 8. Data: 2009-08-04 12:51:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Miałem kiedyś takiego pełnomocnika naprzeciwko siebie (w sądzie pracy!),

    Twierdzisz że "robol" nie może mieć zarządy majątkiem?
    Zresztą takim zarządca jest zazwyczaj żona :)

    > strasznie się rzucał, że skoro powód zawarł z nim umowę o zarządzanie
    > majątkiem, w skład czego ma wchodzić także dochodzenie zaległego
    > wynagrodzenia, to jest to skuteczne.

    I według mnie miał rację ;)
    Brzydki sąd.

    --
    @2009 Johnson

  • 9. Data: 2009-08-04 18:52:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 04 Aug 2009 14:51:53 +0200, Johnson napisał(a):

    > I według mnie miał rację
    > Brzydki sąd.

    To było ewidentna próba obejścia przepisów o pełnomocnictwie. Faceta
    pogrążyło to, że pozew podpisał radca (btw to też była historia --
    facetowi nie chciało się podpisać pozwu, zamiast autografu była
    faksymila), ale na rozprawy chodził już zarządca.