  • 1. Data: 2009-08-03 20:57:13
    Temat: Zgłoszenie na policje
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Witajcie.
    Zgłosiłem sprawę o oszustwo na policje, minęły 3 tygodnie i cisza...
    Kiedy dostanę jakąś informację o wszczęciu postępowania lub inne pismo?
    Czy powinienem się gdzieś dowiadywać i kogoś ponaglić?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2009-08-03 21:16:58
    Temat: Re: Zgłoszenie na policje
    Od: "Edel" <e...@x...wp.pl>

    Nie dostaniesz nic - jesli sie nie upominsz. Z palami (policja) nie dyskutuj
    ani nie koresponduj. Wyslij zapytanie do Prokuratury Rejonowej, ktora jest
    organem nadrzednym dla jednostki policji, w ktorej zlozyles zawiadomienie -
    zapamietaj date tego zgloszenia i po prostu - zapytaj (koniecznie na
    pismie) - jakie podjeto dzialania w przedmiotowej sprawie.. normalnie
    Prokuratura ma na to 7 dni, ale...

    Pzdr
    Edel

  • 3. Data: 2009-08-03 21:20:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    news-gazeta wrote:
    > Witajcie.
    > Zgłosiłem sprawę o oszustwo na policje, minęły 3 tygodnie i cisza...

    swinia, statystyki im pogarszasz

    > Kiedy dostanę jakąś informację o wszczęciu postępowania lub inne pismo?

    nigdy,
    ja tam złożyłem w listopadzie 2008 roku

    > Czy powinienem się gdzieś dowiadywać i kogoś ponaglić?

    a dzwoń tam gdzie składałeś
    jak będziesz upierdliwy, to albo po 25 razach ci coś odpiszą na odp...,
    albo cię wsadzą za blokowanie linii.

  • 4. Data: 2009-08-03 21:47:00
    Od: "Edel" <e...@x...wp.pl>

    > albo cię wsadzą za blokowanie linii.

    Albo zlosliwe uchylanie sie od wezwan, ktore (a jakze) zostaly Ci wyslane..

    Pzdr
    Edel

  • 5. Data: 2009-08-04 06:32:13
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 3 Sie, 22:57, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Kiedy dostanę jakąś informację o wszczęciu postępowania lub inne pismo?
    > Czy powinienem się gdzieś dowiadywać i kogoś ponaglić?

    Żadna z powyższych wypowiedzi nie jest prawidłowa. Polecam artykuł 306
    par. 3 kpk:

    § 3. Jeżeli osoba lub instytucja, która złożyła zawiadomienie o
    przestępstwie, nie
    zostanie w ciągu 6 tygodni powiadomiona o wszczęciu albo odmowie
    wszczęcia
    śledztwa, może wnieść zażalenie do prokuratora nadrzędnego albo
    powołanego
    do nadzoru nad organem, któremu złożono zawiadomienie.

    Czyli czekasz 6 tygodni i piszesz pismo "do prokuratora nadrzędnego"
    za pośrednictwem jednostki policji, gdzie składałeś (pocztą wystarczy).

  • 6. Data: 2009-08-04 16:26:10
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    >
    > Czyli czekasz 6 tygodni i piszesz pismo "do prokuratora nadrzędnego"
    > za pośrednictwem jednostki policji, gdzie składałeś (pocztą wystarczy).

    Dziekuję za konkretne wyjasnienia.

    Pozdrawiam - Darek.