  • 1. Data: 2009-08-04 09:26:26
    Temat: odwołanie a zwolnienie z pracy
    Od: A <...@...pl>

    Witam,
    jest sobie dyrektor Domu Kultury i tego dyrektora zatrudnia się
    poprzez powołanie a zwalnia poprzez odwołanie. Czy w przypadku odwołania
    należy się okres wypowiedzenia?
    Czy można odwołać bez podania przyczyny odwołania?

    A.

  • 2. Data: 2009-08-04 16:02:04
    Temat: Re: odwołanie a zwolnienie z pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h58us7$pnt$1@news.wp.pl A <...@...pl> pisze:

> [...]
    > się okres wypowiedzenia?
    > Czy można odwołać bez podania przyczyny odwołania?
    Za mało danych.
    Co/kto jest organem prowadzącym DK?
    Co jest organem nadzoru (o ile takowy istnieje)?
    Jaki jest status DK (placówka publiczna, niepubliczna na prawach publicznej,
    niepubliczna)?

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-08-05 09:52:47
    Od: A <...@...pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > Co jest organem nadzoru (o ile takowy istnieje)?
    > Jaki jest status DK (placówka publiczna, niepubliczna na prawach

    Dzięki za odwiedź. Już uzupełniam. Organem założycielskim (chyba) jest
    Gmina. Stąd wydaje mi się, że nadzór sprawuje Wójt. Zresztą w statucie
    jest napisane, że: Dyrektora powołuje i odwołuje Wójt.
    Co za tym idzie placówka jest publiczna.

    A.

  • 4. Data: 2009-08-05 15:21:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5bkpg$d4v$1@news.wp.pl A <...@...pl> pisze:

> [...]
    > jest napisane, że: Dyrektora powołuje i odwołuje Wójt.
    > Co za tym idzie placówka jest publiczna.
    Skoro organem prowadzącym jest gmina to znaczy, że stanowisko dyrektora
    obsadzane jest w drodze konkursu.
    Natomiast jeśli prowadzona jest działalność dydaktyczna organem nadzoru
    pedagogicznego może być w takiej sytuacji Kuratorium Oświaty (na pewno nie
    Wójt). Ale to zostawmy, bo wcale nie wiemy czy placówka posiada jakieś
    odniesienia do Ustawy o Systemie Oświaty.

    Zapewne podstawą działania DK są:
    - Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu
    działalności kulturalnej (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z
    późniejszymi zmianami),
    - Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity
    Dz.U. z 1996 r. Nr 13 poz. 74 ze zmianami),
    - statut.
    W tej sytuacji uważam, że odwołanie może nastąpić w każdym czasie i bez
    okresu wypowiedzenia.
    Wyjątek mogą stanowić zapisy statutowe ew. jakieś ustalenia kontraktu
    menedżerskiego, o ile taki istnieje, a wątpię.
    Przyczyna odwołania powinna być podana, choćby dlatego że jest zaskarżalna
    (jako rodząca skutki także na gruncie prawa pracy). Dodam, że w pewnych
    sytuacjach odwołanie ze stanowiska dyrektora DK może automatycznie oznaczać
    utratę zatrudnienia.

    --
    Jotte