  • 1. Data: 2009-02-01 08:16:36
    Temat: napad na bank a odpowiedzialnosc pracownika
    Od: gonzo <g...@m...org.invalid>

    witam,

    czy jest zgodne z prawem pociągnięcie do odpowiedzialności finansowej
    pracownika banku, w którym był napad? pracownik nie ma z napadem nic
    wspólnego.

    bardzo proszę o wskazanie przepisów prawnych lub linków do artykułów na
    ten temat.

    z pozdrowieniami,
    gonzo

  • 2. Data: 2009-02-01 12:03:59
    Temat: Re: napad na bank a odpowiedzialnosc pracownika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gonzo" <g...@m...org.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > wspólnego.
    > bardzo proszę o wskazanie przepisów prawnych lub linków do artykułów na

    Przy tak postawionym pytaniu oczywistą odpowiedzią jest "nie". Natomiast,
    jeśli bank się na coś takiego zdecydował, to podejrzewam, że pracownik na
    skutek niezachowania procedur bezpieczeństwa w jakiś sposób zwiększył
    straty spowodowane napadem, a tu już odpowiedzialność cywilna mogłaby w
    chodzić w rachubę. Przykładowo, jeśli miał obowiązek kwoty powyżej 10.000
    zł z kasy przekładać do tresora, a tego nie zrobił, to jeśli tresor nie
    został obrabowany przez napastników bank - moim zdaniem - może domagać się
    od pracownika zrabowanej z jego podręcznej kasy kwoty ponad dopuszczalne
    pogotowie kasowe.

  • 3. Data: 2009-02-01 12:07:59
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 1 Lut, 13:03, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    bank - moim zdaniem - może domagać się
    > od pracownika zrabowanej z jego podręcznej kasy kwoty ponad dopuszczalne
    > pogotowie kasowe.

    Do trzech pensji.

  • 4. Data: 2009-02-01 13:05:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > On 1 Lut, 13:03, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > bank - moim zdaniem - może domagać się
    > Do trzech pensji.

    Myślałem nad tym, ale mam wątpliwość, czy nie będzie mieć zastosowania art.
    122 kp i odpowiedzialność w pełnej wysokości. Choć może i masz rację.