  • 281. Data: 2007-08-22 17:56:13
    Temat: Re: mundurki w szkołach
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 19:52
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faht5i$6r7$1@inews.gazeta.pl>):

    > No dopszzzz. Wpadnięcie zamyślonego drugoklasisty na panią niosąca wazę
    > gorącej zupy. Wystarczy?

    Znaczy pani od zupy jest niedorozwinięta? Za to świetliczanka wszystkiemu
    zapobiega...

    A jak dziecko pójdzie samo do kibla się się powiesi na spłuczce albo poparzy
    gorącą wodą?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 282. Data: 2007-08-22 18:03:42
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 18:26
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <faho4p$f0r$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ano niestety... Pisałem o tym kilka razy już zresztą.

    To zielone, kudłate, gryzące po kostakach to ironia jest...

    > Mechanizm spanikowania i zastraszenia.... Ależ ja ci wierzę...

    Rozumiem, że zaciąłeś się na spanikowaniu i zastraszaniu, i nawet na
    mękach będziesz to powtarzał, trudno.

    > ,,nauczyciel psychopata mówgł bezkarnie wyżywćc sięna uczniu i nikt (
    > nawet rodzic ) nie stanął w jego obronie.''

    Ale ja prosiłam o pokazanie użycia słowa "wszyscy"

    > Omawiasz jakiś 1 przypadek? Bo zabrzmiałaś generalizująco. Jak jeden,
    > to przepraszam, nie załapałem. To wywalmy ten 1 jako błąd pomiaru.

    Jakbym chciała napisać wszyscy, to napisałabym, że wszyscy nauczyciele
    psychopatami byli. ale owszem, z własnej podstawówki pamiętam na pewno
    4 takie przypadki. A to Pcim Zapadły jest.

    > świat się nie zmienia sam... Można się przyzwyczaić a można w tych
    > zmianach uczestniczyć. Akurat zgoda na psychopatycznych rodziców mi
    > nie leży i nie będę się przyzwyczajał.

    To znajdź sposób, żeby z tym walczyć.

    > Którego dziecka? Bo znów brzmisz generalizująco, a zapewne za chwilę
    > powiesz, że chodziło o Mariolkę z III c.

    A co za różnica, którego dziecka? Ale skoro chcesz bardziej konkretnie,
    to masz: dziecka rodzica, który ( ten rodzic) w dzieciństwie był
    pozostawiony z problemem sam na sam, więc teraz pilnuje, żeby jego
    potomstwo tego problemu( polegającego na niemożności zwrócenia się po
    pomoc) nie miało. Uff.

    > Bo nie wychowują.

    To jednak źle wychowani, skoro wartości nie przekazują.

    > Patrz punkt 2.

    No i ?

    > Dlatego zapytałem o którego ci chodzi. Bo chyba nie chcesz wywołać
    > salwy śmiechu twierdząc, że nauczyciele w wersji (1) stanowią coś
    > więcej niż błąd pomiaru.

    Oczywiście, że tak powiem. Są nauczyciele pasjomnaci w wersji 1. Ale oni
    nie marudzą , dlatego Tobie się wydaje, że ich po prostu nie ma

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 283. Data: 2007-08-22 18:10:56
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Tak postawione zdanie jest nie do rozwiązania. Ta szalejąca... Może 1
    > może 2 może obie. W opisie nie piszesz która szaleje. A ja odnoszę się
    > do tych szalejących. Do tych ścigających się. Do tych, co to zastawią
    > się a postawią się.

    Ale co Cie te matki obchodzą? Dopóki nie włażą na twoje podwórko, niech
    sobie szaleja, ścigają się, zastawiają. Moja Babcia wpajała mi
    sentencję: "pilnuj siebie, będziesz w niebie", pewnie dlatego zwisaja
    mi scigające się matki, i robię swoje.

    > No i to jest raz że niezgodne z Duchem, a dwa że niezdrowe dla dziecka
    > i mamusi.

    Ich życie, ich wybór, ich konsekwencje.

    > No widzisz... A są takie, co się poskręcały. Gdyby nie to, to by KK
    > nie podejmował akcji jednolicenia.

    No dobrze, to ja ci podpowiem, o co chodzi w tym jednoliceniu. Za te
    alby trzeba zapłacić. A kasa zostanie w domu, bo przeważnie dziwnym
    trafem szyją je zakonnice.

    > Zjadło mi się DO... I zrozumiałem, że ,,Nie potrzebuje życia zgodnie z
    > Dekalogiem''...

    Hmmm...

    > No więc teraz pytanie czy Dekalog jest jedynym słowem Boga. Bo nie
    > samym Dekalogiem żyje człowiek.
    >
    > Poza tym, mówiłaś, że jest wierzący a nie praktykujący więc nie
    > spełniający założeń tegoż Dekalogu...

    Których? Jest gdzieś w Dekalogu napisane "idź do kościoła?"
    Na temat światopoglądowy EOT.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 284. Data: 2007-08-22 18:30:29
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 19:34
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fahs45$27v$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale nadal nie uzasadniłeś mi, dlaczego do lekarza poślesz dziecko z
    > asystą, a po mundurek bez.

    Bo do lekarza idzie chore... Nie na katar... Z katarem to ew. poślę samo
    choć z katarem to nie poślę... A jak ma objawy groźniejsze to już jest
    podwyższony stopień ryzyka.

    > Których nie jest w stanie wypełnić.

    Albowiem?

    > Jakie prawo? niemanie mundurka jest łamaniem prawa?

    No skoro prawnie został wprowadzony...

    > A sankcję dostanie
    > rodzic, czy uczeń ( bo, proszę pana, mama nie kupiła mundurka, bo
    > zabrakłoby na podręczniki, chlip, chlip)?

    No cóż, patologie nie są argumentem. U nas biedni dostają dofinansowanie.
    Mamy tak bardzo socjalne państwo, że to są argumenty od czapy.

  • 285. Data: 2007-08-22 18:34:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 18:54
    > (autor krys
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <fahpnh$lga$1@inews.gazeta.pl>):

    > Więc zbadaj jaką oni mieli po 20 latach.

    > A RFN startowało z poziomu zera bezwzględnego... Polska poPRLowska
    > startowała z poziomu nawet sporego bogactwa... I zdechła to bogactwo.
    > Z powodu nieporządku!

    Nie ma znaczenia - porównujesz Polskę i Niemcy DZIŚ.

    > No to nie matematyka.

    > Czyli 3 panie pracowały w niedzielę, a 0 w pozostałe dni?

    W ciągu tygodnia pracowało 21 pań, bo taki był tygodniowy limit godzin.
    Skoro limit godzin zmniejszy się o 1/7, bo sklep będzie zamknięty w
    niedzielę, to chyba jest logiczne, że 3 panie staną się zbędne?

    > Poza tym, klientela zostaje ta sama (zakładamy, że WSZYSCY zamykają w
    > niedziele) więc większy ruch będzie w soboty. Więc nie jest tak, że
    > spada zapotrzebowanie na pracowników.

    A dlaczego akurat w soboty? A moze rozłoży się równomiernie? A może w
    poniedziałek potrzebne bedą 4 panie na zmianę, ale we wtorek spokojnie
    poradzą sobie dwie? 6000 piechota nie chodzi, a firmę ma się po to,
    żeby przynosiła zyski.

    > Karetki pogotowia czy policja niestety muszą działać 24h/7.

    No i? Baki 2 litrowe mają, czy jak?, ostatecznie, skoro bandyci i chorzy
    nie chcą zawiesić działalności w niedzielę i święta, to może Pogotowie
    i Policja powinny mieć własne zbiorniki na paliwo na niedzielę?

    > Wisi... Niewiele to zmienia... Wisi temu, że szukają już nie
    > niewolnika, a Mega Niewolnika...

    A ja mam na ten przykład czas, i mogłabym spowodować, żeby tą kartkę
    jedną zdjęto. Ale właśnie mi się za te 500 zł nie opłaca iść, więc ta
    kartka jedna z drugą wisi rok, powisi kolejny. Z drugiej strony wiem
    (bo też jestem pracodawcą), że właściciel tego sklepu NIE MOŻE
    zaoferować więcej. I albo znajdzie desperatkę, która uzna, że może
    pójść do pracy za te 500, albo... skróci godziny pracy sklepu.

    > Narzeczona syna szukała ostatnio, to
    > wiem... W końcu w Empicu znalazła za 500zł miesięcznie, z pracą
    > właśnie w niedziele i święta.

    I tak ma farta, chociaż się nie nadźwiga jak w spożywczaku.

    > Tylko nie każdy pracownik targowiska zostanie budowlańcem. Nie temu
    > trzeba się bić, że nie ma głów, ale że nie ma fachowców.

    A część moze pójśc po rozum do głowy i stwierdzić, ze skoro tapeciarzy
    brakuje, to może ja się nauczę kłaść tapety i popracuje na własny
    rachunek?

    > Tyle że to prosta pracownica targowiska... Języki obce są jej obce...
    > Ma wykształcenie bezwykształceniowe...

    Nie marudź. Mój szwagier siedzi w Irlandii, i twierdzi, że do niczego mu
    języki niepotrzebne, bo "tam są wszyscy". I faktycznie, z jego okolicy
    praktycznie wszyscy młodzi ( po zawodówkach, czasem technikach czy
    liceach) okupują jeden region, do tego stopnia, że ci, co zostali, nie
    maja z kim piwa wypić. A tamci napedzają irlandzką gospodarkę. Ja nie
    mówię, ze to jest dobrze, ale... Jak chce się coś zmienić, nie
    wystarczy siąść i płakać, jakie to życie niedobre i jak to nic sie nie
    da.

    > Nie... Na tym polega wymuszanie popytu.

    Aha. Wolny rynek Sterowany Ci się marzy.

    > Nie przestanie, bo Prawidziwie Wolny Polak już nie ma innego życia niż
    > targowisko...

    "Uśmiechnij się, życie nie jest Twoim wrogiem". Kompleksy jakieś, czy
    pesymizm wbudowany na stałe?

    > Przeczytaj co napisałaś... Sama napędziłaś błędne koło... Tyle, że
    > nawet niewolnik z targowiska nie pracuje na nim 24h/7... Więc i cement
    > kupi w tygodniu... Poza tym, jak nie ma jak go kupić w tygodniu, to i
    > niewiele wymuruje....

    Wystarczy, ze mu sie godziny zamkniecia sklepów pokrywają. A od
    budowania są ( byli, bo wyjechali) budowlańcy. Można im zlecić robotę.

    > Nie... W 1950

    Nie pamiętam osobiście, podobno u nas głęboka komuna była. A jak komuna,
    to trudno mówić o gospodarce. To nie gospodarka była, tylko jakiś sen
    wariata. A Niemcy w tym czasie mieli chociaż połowę gospodarki.

    Dyć to scyro prowda jest.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 286. Data: 2007-08-22 18:40:02
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 20:03
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fahtq4$9pk$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > psychopatami byli. ale owszem, z własnej podstawówki pamiętam na pewno
    > 4 takie przypadki. A to Pcim Zapadły jest.

    A z obecnej szkoły nie znasz psychopatów? Przecie nie o to chodzi, że się
    zdarzają, ale że zdarzają się teraz częściej.

    Ja piszę, że za PRL szkoła była dobrze wyposażona, miała wysoki poziom i
    oferowała bardzo ciekawe zajęcia pozalekcyjne. Nauczyciele zaś nie byli z
    selekcji negatywnej. Do tego nie było społecznego zastraszenia i nacisków.

    > To znajdź sposób, żeby z tym walczyć.

    Parę pomysłów już wymieniałem....

> [...]
    > pozostawiony z problemem sam na sam, więc teraz pilnuje, żeby jego
    > potomstwo tego problemu( polegającego na niemożności zwrócenia się po

    Pewnie tego konkretnego dziecka tak... Tylko ja omawiam temat generalnie a
    nie jednostkowo.

    > To jednak źle wychowani, skoro wartości nie przekazują.

    Idąc w ten sposób dojdziesz do Mieszka I i złego wychowania za jego czasów.

    > No i ?

    No i czytaj dalej:

    > Oczywiście, że tak powiem. Są nauczyciele pasjomnaci w wersji 1. Ale oni
    > nie marudzą , dlatego Tobie się wydaje, że ich po prostu nie ma

    I tak świetnie się ukrywają, że nikt o nich nie wie... No brawo...

  • 287. Data: 2007-08-22 18:41:13
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Przy tych warunkach zadania: Zabija.

    Rozumiem, że teraz w podręcznikach powinno się znaleźć
    zdanie:"antybiotyki zabijają" bez dodatku, że bakterie?

    > Oczywiście. Nie istnieje takie coś jak cała prawda.

    A pół prawdy jest kłamstwem. To nie mam więcej pytań.

    > I w imię Całej Prawdy zapewne prezentujesz 4latkowi Kamasutrę. Bo
    > przecież bez tego to będzie kłamstwo.

    A po co? Jak zapyta, skąd się biorą dzieci, to mu odpowiem, że się
    rodzą, a nie że je bocian przynosi, albo że w kapuście rosną. 4 latkowi
    wystarczy, a jak przetrawi, zapyta o więcej. Straszne, nie?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 288. Data: 2007-08-22 18:45:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 20:10
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fahu8c$c6s$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale co Cie te matki obchodzą? Dopóki nie włażą na twoje podwórko, niech
    > sobie szaleja, ścigają się, zastawiają.

    No cóż, nie taki system działania ma Kościół czy Szkoła. Ty myślisz swoim
    ciasnym domkem. Tamte organizacje myślą społecznie. Choć ty też powinnaś
    myśleć szerzej, bo w końcu wlezą na Twoje podwórko.

    > Moja Babcia wpajała mi
    > sentencję: "pilnuj siebie, będziesz w niebie",

    No przykre... Stara kobieta a głupia... Nie wie(działa), że problem nie
    znika jak się udaje, że go nie ma. A w pewnym momencie niezauważane
    patologie urosną i nie będziesz miała dość siły by zablokować ich wejście
    na Twoje podwórko...

    > Ich życie, ich wybór, ich konsekwencje.

    No cóż, dawno tak samolubnego podejścia nie widziałem... Tylko że ono ma się
    nijak do Ducha, więc przynajmniej w kontekście komunii św. mi go nie
    wpychaj.

    > No dobrze, to ja ci podpowiem, o co chodzi w tym jednoliceniu. Za te
    > alby trzeba zapłacić.

    A za te wypaśne nie trzeba.... No genialnie...

    Poza tym, nasz wypożycza, już pisałem.

    > Których? Jest gdzieś w Dekalogu napisane "idź do kościoła?"

    Nie pisałaś, że praktykujący, a niechodzący do kościoła, ale że
    niepraktykujący.

  • 289. Data: 2007-08-22 18:47:46
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wrak Tristana napisał(a):

    > Znaczy pani od zupy jest niedorozwinięta?

    Nie, nie ma oczu w d4, na przykład.
    > Za to świetliczanka
    > wszystkiemu zapobiega...

    Nie wszystkiemu, tylko szwędaniu się po stołówce Jasiów, tudzież
    bieganiu miedzy stolikami.

    > A jak dziecko pójdzie samo do kibla się się powiesi na spłuczce albo
    > poparzy gorącą wodą?

    Trudno się powiesić na dolnopłuku, a goracą wodę gdzie masz w łazience?
    EOT
    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 290. Data: 2007-08-22 18:51:47
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 20:41
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fai031$jir$1@inews.gazeta.pl>):

    > A pół prawdy jest kłamstwem.

    No jasne... Genialna fizolofia...

    > To nie mam więcej pytań.

    ja też nie.

    > A po co? Jak zapyta, skąd się biorą dzieci, to mu odpowiem, że się
    > rodzą, a nie że je bocian przynosi, albo że w kapuście rosną. 4 latkowi
    > wystarczy,

    O! pół prawdy. A pół prawdy jest kłamstwem.