  • 1. Data: 2003-11-19 14:17:29
    Temat: moze pytac o PIT?
    Od: "tomek" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy pracodawca a konkretnie dyrektor szkoły moze prosić mnie o pokazanie PIT
    za zeszły rok? Prowadze jeszcze dodatkowo poza lekcjami kursy językowe. Jest
    jakas na to podstawa prawna?

    Tomek

  • 2. Data: 2003-11-19 14:27:38
    Temat: Re: moze pytac o PIT?
    Od: "tomek" <s...@p...onet.pl>

    > rosic kazdy moze....

    ok
    a żądać ?

    pozdr

  • 3. Data: 2003-11-19 14:31:07
    Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl>

    tomek wrote:

> [...]
    > PIT za zeszły rok? Prowadze jeszcze dodatkowo poza lekcjami kursy
    > językowe. Jest jakas na to podstawa prawna?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-11-19 15:33:59
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    PIT
    > za zeszły rok? Prowadze jeszcze dodatkowo poza lekcjami kursy językowe.

    Poproś DYREKTORA o podanie podstawy prawnej takiego żądanie :-)
    Według mnie nie pokaże Ci jej, bo takowej nie ma.

    Michał Łętowski
    --
    Prawo w Oświacie:
    http://ipwo.vulcan.pl/

  • 5. Data: 2003-11-19 18:41:31
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bpfu67$r2r$1@inews.gazeta.pl>, tomek wrote:
    > Witam
    >
    > Czy pracodawca a konkretnie dyrektor szkoły moze prosić mnie o pokazanie PIT
    > za zeszły rok?
    Nic nie piszesz o okolicznościach, po co mu ten pit. Być może chodzi o
    to jaka kwota na wakacje/na gwiazdkę należy Ci się z funduszu
    socjalnego, wtedy często bierze się pod uwagę ile pieniędzy przypada
    na jednego członka rodziny. W takiej sytuacji, to chyba może Cię
    prosić o pit, i wtedy albo pokazujesz i dostajesz większą kwotę, albo
    nie pokazujesz i nie dostajesz nic, albo stawkę podstawową.
    Napisz coś więcej po co mu to. Bo chyba nie powiedział ot tak po
    prostu "proszę pokazać" pit, chyba czymś to musiał umotywować.

    Renata

  • 6. Data: 2003-11-19 20:35:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Powiedz mu, że zgubiłaś.

  • 7. Data: 2003-11-20 07:30:19
    Od: "tomek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > prosić o pit, i wtedy albo pokazujesz i dostajesz większą kwotę, albo
    > nie pokazujesz i nie dostajesz nic, albo stawkę podstawową.

    tak, chodziło o bony na świeta ale z ciekawości zapytałem czy moze ządac ode
    mnie pokazania PIT i czy jest to zgodne z prawem i czy w ogole ktos moze
    tego ządac.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-11-22 12:44:14
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Ustawa dotyczy jedynie pracowników na stanowiskach kierowniczych a nie
    nauczycieli.
    W związku z czym na 99% nie może żadać od ciebie PIT'u za zeszły rok.
    Zresztą proponuje przeczytać sobie ustawę niestety nie znam teraz jej numeru
    więc jesli jesteś zainteresowany daj znać a podam konkretnie co to za numer
    ustawy i gdzie szukać.
    Możesz powołać się na ustawe o ochronie danych osobowych więc nikt cię nie
    zmusi do pokazania PIT'u, a zależy to wyłącznie od twej dobrej woli.
    No chyba że ja czegoś nie wiem to proszę spytać dyrektora na jakiej
    podstawie żąda od ciebie tego PITu bo ja nie znam żadnego przepisu który
    dawąłby mu takie uprawnienia.

    (syn dyrektora)
    Bartek pozdrawiam ;)