  • 1. Data: 2003-11-19 15:39:51
    Temat: Post, a prawo autorskie
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    Czy posty (listy ktore wysylamy na serwery news grup dyskusyjnych) chroni
    prawo autorskie?

    Pozdrawiam,
    Lepton

    ps. Temat ten zostal poruszony na grupie pl.sci.psychologia, lecz mysie ze
    Tutaj przebywaja lepsi fachowcy od prawa i szybko rozwiklaja ten problem. Bo
    wiadomo ze newsy sa "forum" publicznym na ktore wysylajac listy swiadomie i
    samodzielnie sie je upublicznia, a skoro upublicznia to zgadza sie zeby post
    byl propagowany i archiwizowanym. Ale kazdy uzytkownik usenetu jest autorem
    swoich postow, w ktorych tekst moze uwazac przeciez za swoja tworczosc, (nie
    chodzi mi o np. wiersz ktory w poscie ktos umiescil bo wowczas oczywiste
    jest chyba to iz ten wiersz podlega prawom autorskim), wiec jezeli ktos by
    wykorzystal czyjs post do np. wlasnej strony WWW bez podania autora to
    wowczas byla by to "kradziez", albo z podaniem autora lecz wycinajc niektore
    teksty z postu cenzurujac go - czy mozna tak robic wg prawa? Zapewne jest to
    nieetyczne, ale jak ma sie do tego prawo autorskie? Podobno w USENETcie
    stosuje sie prawo prasowe do postow, gdzie post jest traktowany jako "krotka
    notatka prasowa", a wedle kodeksu cywilnego nie chroni jej prawo autorskie.
    Czy jest to bzdura? Bede wdzieczny za kazde informacje.

  • 2. Data: 2003-11-19 15:46:28
    Temat: Re: Post, a prawo autorskie
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Lepton" <l...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:bpg2uk$4as$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Czy posty (listy ktore wysylamy na serwery news grup dyskusyjnych)
    > chroni prawo autorskie?
    > ps. Temat ten zostal poruszony na grupie pl.sci.psychologia, lecz mysie

    Był tam poruszany, ale chyba nie zauważyłeś, że
    miał crosspost'a i był także tu (niestety)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej