  • Data: 2005-03-27 20:01:29
    Temat: mieszkanie-darowizna i podatek
    Od: "grigor" <grigor@tenbit_antyspam_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie

    Mam oto takie pytanie zwiazane z mieszkaniem i podatkiem od darowizny.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Powiedzmy, ze jestem zameldowany u Cioci mojej mamy w mieszkaniu, ktorego jest
    glownym najemca,
    mieszkanie nalezy do ZGM-u. Ciocia chce wykupic mieszkanie na wlasnosc, a
    nastepnie notarialnie przekazac je mnie.
    Tu moje pytanie, czy bede musial zaplacic jakis podatek od darowizny lub jakis
    inny?? Ewentualnie czy da sie jakos ominac ten podatek(jesli bedzie)?
    Powiedzmy ze zrobilbym tak, ze jako osoba tam zameldowana to ja bym wykupil to
    mieszkanie na wlasnosc. Lub moze jest inny sposob aby po ewentualniej smierci
    Cioci zostac glownym najemca (bez wykupu na wlasnosc)

    dzieki
    pzdr