  • Data: 2005-03-28 20:56:19
    Temat: Re: mieszkanie-darowizna i podatek
    Od: "Scottos" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grigor" <grigor@tenbit_antyspam_.pl> napisał w wiadomości
    news:d273dv$nir$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam serdecznie
    >
    > Mam oto takie pytanie zwiazane z mieszkaniem i podatkiem od darowizny.
    > Sprawa wyglada nastepujaco:
    > Powiedzmy, ze jestem zameldowany u Cioci mojej mamy w mieszkaniu, ktorego
    > jest glownym najemca,
    > mieszkanie nalezy do ZGM-u. Ciocia chce wykupic mieszkanie na wlasnosc, a
    > nastepnie notarialnie przekazac je mnie.
    > Tu moje pytanie, czy bede musial zaplacic jakis podatek od darowizny lub
    > jakis inny?? Ewentualnie czy da sie jakos ominac ten podatek(jesli
    > bedzie)?
> [...]

    Może się mylę (lepiej sprawdź) ale jeśli dostajesz mieszkanie w darowiźnie i
    jest to twoje pierwsze w życiu własne cztery kąty i będziesz tam zameldowany
    przez min 5 lat to nie musisz płacić podatku.
    Jeśłi masz lub miałeś w przeszłości własne mieszkanie to podatek zapłacić
    musisz.

    --==<< Scottos >>==--