  • 1. Data: 2006-08-08 17:17:32
    Temat: meldunek
    Od: "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl>

    Czy jeśli mam wyrok w sprawie spadkowej, gdzie dziedziczę połwę spadku na
    zasadzie współwłasności, mogę zameldować się w domu, w którym był
    zameldowany spadkodawca?

  • 2. Data: 2006-08-08 17:51:49
    Temat: Re: meldunek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ebagvc$jtd$1@inews.gazeta.pl...
    > Czy jeśli mam wyrok w sprawie spadkowej, gdzie dziedziczę połwę spadku na
    > zasadzie współwłasności, mogę zameldować się w domu, w którym był
    > zameldowany spadkodawca?

    Tak. Jeśli tam faktycznie mieszkasz.

  • 3. Data: 2006-08-08 17:59:28
    Od: "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl>

    > Tak. Jeśli tam faktycznie mieszkasz.

    Nie mieszkam i nigdy nie mieszkałam. Chcę się wprowadzić, ponieważ mam prawo
    do połowy budynku.
    W jaki sposób mogę odzyskać mój spadek?

  • 4. Data: 2006-08-08 18:05:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ebaje0$so8$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie mieszkam i nigdy nie mieszkałam. Chcę się wprowadzić, ponieważ mam prawo
    > do połowy budynku.

    No to możesz sie zameldować, jak się wpowadzisz.

    > W jaki sposób mogę odzyskać mój spadek?

    A w jaki sposób go utraciłaś? Bo bez tej informacji raczej ciężko coś
    konstruktywnego doradzić.

  • 5. Data: 2006-08-08 18:26:04
    Od: "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl>

    > A w jaki sposób go utraciłaś? Bo bez tej informacji raczej ciężko coś
    > konstruktywnego doradzić.

    Moi rodzice rozwiedli się, a ojciec zamieszkał z konkubiną, z którą miał
    syna. Ojciec nie żyje od piętnastu lat. Sprawa spadkowa byłe przeprowadzona
    niedługo po śmierci ojca. Mój przyrodni brat mieszka teraz w domu
    zbudowanymprzez ojca ze swoją rodziną i twierdzi, że nic nie mogę zrobić.
    Działka, na której jest postawiony dom nie należała do mojego ojca, był on
    tylko władającym tą działką, a możliwość wystąpienia o zasiedzenie będzie
    dopiero za cztery lata. Brat nie chce mnie spłacić i nie chce pozwolić abym
    się tam wprowadziła.

  • 6. Data: 2006-08-08 19:09:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Barbara Balcerzak wrote:

    > Nie mieszkam i nigdy nie mieszkałam. Chcę się wprowadzić, ponieważ mam prawo
    > do połowy budynku.

    Mylisz skutek z przyczyną. Meldunek jest skutkiem.

  • 7. Data: 2006-08-08 20:41:34
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Mylisz skutek z przyczyną. Meldunek jest skutkiem.

    Fakt.Wielu ludziom caly czas jeszcze sie wydaje,ze zameldowanie daje
    jakies prawo do lokalu/nieruchomosci.

  • 8. Data: 2006-08-08 21:58:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ebakvs$53v$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > dopiero za cztery lata. Brat nie chce mnie spłacić i nie chce pozwolić abym

    Zakładając, że posiadasz postanowienie o nabyciu spadku, to teraz - skoro z
    bratem dogadać się nie da - zostaje Ci sąd. Zwracasz się do sądu o dokonanie
    podziału spadku. Proponujesz, że brat spłaci Cię połową wartości domu. Będzie
    kłopot z ustaleniem wartości i jeśli ni dojdziecie do porozumienia, to będzie
    konieczny biegły. Jak będziesz miała prawomocny wyrok przyznający Ci tę spłatę,
    to idziesz do komornika.

    Brat ma poniekąd rację, że wobec braku podziału fizycznego majątku niewiele mu
    możesz w tym domu zrobić. Gdybyś próbowała się tam siłą wprowadzić, to naruszasz
    jego posiadanie.

    Generalnie, przy takiej kwocie, to jednak poszedł bym z tym do adwokata. Wezwij
    najpierw brata pisemnie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru do spłacenia Cię albo
    udostępnienia domu. pewnie nie zareaguje, ale będzie to podstawą do żądania
    kosztów procesu. Wykażesz, ze Ty chciałaś się jakoś tam dogadać.