    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: meldunek
    Date: Tue, 8 Aug 2006 23:58:48 +0200

    Użytkownik "Barbara Balcerzak" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ebakvs$53v$1@inews.gazeta.pl...

    > Moi rodzice rozwiedli się, a ojciec zamieszkał z konkubiną, z którą miał
    > syna. Ojciec nie żyje od piętnastu lat. Sprawa spadkowa byłe przeprowadzona
    > niedługo po śmierci ojca. Mój przyrodni brat mieszka teraz w domu
    > zbudowanymprzez ojca ze swoją rodziną i twierdzi, że nic nie mogę zrobić.
    > Działka, na której jest postawiony dom nie należała do mojego ojca, był on
    > tylko władającym tą działką, a możliwość wystąpienia o zasiedzenie będzie
    > dopiero za cztery lata. Brat nie chce mnie spłacić i nie chce pozwolić abym
    > się tam wprowadziła.

    Zakładając, że posiadasz postanowienie o nabyciu spadku, to teraz - skoro z
    bratem dogadać się nie da - zostaje Ci sąd. Zwracasz się do sądu o dokonanie
    podziału spadku. Proponujesz, że brat spłaci Cię połową wartości domu. Będzie
    kłopot z ustaleniem wartości i jeśli ni dojdziecie do porozumienia, to będzie
    konieczny biegły. Jak będziesz miała prawomocny wyrok przyznający Ci tę spłatę,
    to idziesz do komornika.

    Brat ma poniekąd rację, że wobec braku podziału fizycznego majątku niewiele mu
    możesz w tym domu zrobić. Gdybyś próbowała się tam siłą wprowadzić, to naruszasz
    jego posiadanie.

    Generalnie, przy takiej kwocie, to jednak poszedł bym z tym do adwokata. Wezwij
    najpierw brata pisemnie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru do spłacenia Cię albo
    udostępnienia domu. pewnie nie zareaguje, ale będzie to podstawą do żądania
    kosztów procesu. Wykażesz, ze Ty chciałaś się jakoś tam dogadać.