  • 1. Data: 2006-08-08 16:25:18
    Temat: Zaplata za zwolnienie lekarskie
    Od: a...@g...com

    Witam

    Slyszalem, ze w pierwszym miesiacu pracy nie dostaje sie
    wynagrodzenia za czas pobytu na zwolnieniu lekarskim L4.
    Prace zaczalem 8 maja 2006, na zwolnienie poszedlem 1 czerwca, na 3
    dni (1-3 czerwca). Czy to prawda, ze w czerwcu mam wynagrodzenie 90%
    calosci miesiecznego wynagrodzenia?
    Wynagrodzenie dostaje normalnie w cylku miesiecznym, tzn za maj
    dostalem odpowiednio mniej, bo zaczalem od 8. Czy w takim razie
    pierwszy miesiac pracy liczy sie do 7 czerwca, czy do 31 maja?

    Dzieki za pomoc.
    Arek

  • 2. Data: 2006-08-08 16:27:12
    Temat: Re: Zaplata za zwolnienie lekarskie
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@g...com napisał(a):
> [...]
    > dostalem odpowiednio mniej, bo zaczalem od 8. Czy w takim razie
    > pierwszy miesiac pracy liczy sie do 7 czerwca, czy do 31 maja?

    liczy się 30 dni

    KG

  • 3. Data: 2006-08-08 16:32:41
    Od: a...@g...com

    kam napisał(a):

    > liczy się 30 dni

    Dzięki za ekspresową odpowiedź.

    Z tym niepłaceniem za pierwszy miesiąc to prawda?
    Czyli miałem pecha.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2006-08-08 16:37:40
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    a...@g...com napisał(a):
    > Z tym niepłaceniem za pierwszy miesiąc to prawda?

    to zależy
    zasadą jest, że przez pierwsze 30 dni ubezpieczenia chorobowego nie
    przysługuje prawo do zasiłku chorobowego, a w konsekwencji do
    wynagrodzenia (art.92 kp)
    ale są wyjątki - przeczytaj art.4 ustawy o świadczeniach pieniężnych z
    ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
    Dz.U. z 2005 roku, nr 31, poz.267

    KG

  • 5. Data: 2006-08-08 17:03:13
    Od: a...@g...com

    kam napisał(a):

> [...]
    > ale są wyjątki - przeczytaj art.4 ustawy o świadczeniach pieniężnych z
    > ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,

    Dziękuję za pomoc.

    Pzdr Arek