  • 31. Data: 2005-12-05 11:52:52
    Temat: Re: mandaty kredytowe PKP....:(((
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    buraxta napisał(a):

    > Po to, żeby dostać prowizję od wystawienia wezwania do zapłaty.

    A czemuż na przykład nie wystawił tego na ciebie? Tez by miał prowizję.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 32. Data: 2005-12-05 12:16:01
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Marcin Wasilewski napisał(a):

    > W tym momencie nie chodzi o zasadność roszczenia lub jej brak.
    > Przyjmijmy nawet, że jest ono bezsporne. Jednak faktem jest, że
    > przewoźnik nie ma żadnego dowodu, że powiadomił pasażera o jego prawach,
    > jak też, że wezwał go do zapłaty wierzytelności.

    A nie jest tak, ze przed oddaniem sprawy do sadu dzial windykacji PKP
    zadba jednak o doreczenie wezwania?
    Przeciez i tak musza to zrobic i to chyba dwukrotnie.
    A wiec jak klient nadal bedzie sie uchylal, to wysla 2 listy polecenie
    za zwrotka i powiadomienie juz bedzie.

    Przeciez jeszcze sprawa nie trafila do sadu, a wyslanie przez PKP listu
    zwyklego mozna potraktowac jako przypomnienie.

  • 33. Data: 2005-12-05 12:25:32
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Johnson wrote:
    > A czemuż na przykład nie wystawił tego na ciebie? Tez by miał prowizję.

    Bo nie widział mojej legitymacji to chyba oczywiste. Zobacz sobie ile w
    sądach jest spraw przegrywanych przez PKP z powodów nieustalenia adresu...

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 34. Data: 2005-12-05 12:27:00
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Tomasz Pyra wrote:
    > A nie jest tak, ze przed oddaniem sprawy do sadu dzial windykacji PKP
    > zadba jednak o doreczenie wezwania?

    Do mnie wysyłali tylko listami zwykłymi, ale ja napisałem odwołanie.
    Inna sprawa, że przy liście zwykłym w zasadzie nie istnieje "termin
    odwołania", bo nie ma potwierdzenia doręczenia listu danego dnia.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 35. Data: 2005-12-05 14:37:48
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Ciepło, ale nie gorąco. Od samego wystawienia wezwania to -
    > ZTCW - żaden kontroler prowizji nie dostaje (prowizję dostaje
    > dopiero po uiszczeniu przez gapowicza opłaty dodatkowej).

    Masz rację i nie masz racji, gdyż:
    1) kontrolerzy na PKP owszem, dostają prowizję za SPORZĄDZENIE protokołu,
    2) konduktorzy na PKP (a o takich tu mowa) nie mają z tego faktycznie ani
    grosza.

    pdr
    Olo

  • 36. Data: 2005-12-05 14:39:30
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Bo nie widział mojej legitymacji to chyba oczywiste. Zobacz sobie ile w
    > sądach jest spraw przegrywanych przez PKP z powodów nieustalenia adresu...

    A to akurat nie ma z tym żadnego związku. Po prostu obowiązek meldunkowy
    praktycznie w tym kraju nie istnieje i wiele osób ma dowody osobiste z lewymi
    adresami, nie mówiąc już o takiej paranoji, że paszport nie zawierający
    adresu jest pełnoprawnym dokumentem tozsamości (tzn. musze na jego podstawie
    sporządzic wezwanie, adres pozyskując z wypowiedzi ustnej - czyli na 99%
    fałszywy).

    pdr
    Olo

  • 37. Data: 2005-12-05 14:42:22
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Pasażerka w sprzeciwie wniesie, że o żadnym roszczeniu nie została
    > powiadomiona, bo gdyby została, to by je grzecznie zapłaciła i... PKP
    > grzecznie zapłaci wszelkie koszty sądowe.

    A PKP podniesie, że konduktorka w chwili nakładania opłaty dodatkowej wezwała
    pasażerkę do uregulowania. Taki jesteś madrala? To spróbuj na żywca,
    teoretyzować każdy potrafi.

    pdr
    Olo

  • 38. Data: 2005-12-05 14:44:18
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl> writes:

> [...]
    > sporządzic wezwanie, adres pozyskując z wypowiedzi ustnej - czyli na 99%

    A to ciekawa informacja... To znaczy, że jak mam paszport to muszą mi
    wierzyć na słowo gdzie mieszkam? Nie można wezwać policji do ustalenia
    zameldowania?

    Jeżeli tak jest w istocie to po co ludzie kupują bilety w ogóle?
    Przecież paszport ma prawie każdy :)....

    jimmij
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 39. Data: 2005-12-05 15:07:55
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "poncheck"

    > Witam wszystkich. Mam pewnien niemiły problem dotyczący PKP i chciałam
    > poznać
    > waszą opinię na ten temat.

    mój syn miał taki przypadek.
    wsiadł do pociągu bez biletu.
    konduktor miły zresztą chciał wystawić normalny bilet z dopłatą 5 zł za
    wystawienie w pociągu.
    okazało się że młody nie miał kasy w gotówce, a konduktor nie mogł ściągnąć
    z karty debetowej.
    więc niestety musiał zostać wystawiony bilet kredytowy z karą dodatkową 150
    ( chuba ze się zapłaci
    w ciagu 7dni to trochę mniej).
    Nie zapłacił bo miał takie wytłumaczenie:
    muiałem pieniądze na koncie, wsiadałem na duzej stacji ( byłe miasto
    wojewódzkie) , kasa nie oblugiwała kart,
    pora była nocna ( po 24) w pobliżu żadnego bankomatu.

    jak przyszło wezwanie, zapłacił cenę biletu + 5 zł za wystawienie w pociągu,
    kopię przelewu wraz z reklamacją jakie to porządki w cywilizowanym kraju są
    poszło na maila b...@g...com

    i zostało uznane.
    Ułóż jakąś zgrabną reklamację, zapłać wartość biletu + 5 zł i wyślij tak
    samo.
    myślę że się powinno udać

    macso

  • 40. Data: 2005-12-05 15:44:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:dn01v7$jfp$1@inews.gazeta.pl...
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&
    > id=WDU20051491233&type=2&name=D20051233.pdf, strona 16).

    Być może. Swojej już nie pamiętam :-) na nie pomyślałem, ze przecież w
    sieci gdzie wzór powinien być.