  • 31. Data: 2008-07-25 23:05:52
    Temat: Re: mam taki dylemat...
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    news:g6deji$l1c$1@news.onet.pl...

    > No widzisz, twoja też tego nie zrobiła... Tylko, że ty masz (metrykalnie)
    > więcej niż 10 lat, a tamto dziecko dopiero się rozwija i wychowawca na
    > obozie nie powinien być mu wilkiem.

    ta - jakby dziecku nie chciał sprzedać kulek to dopiero byłby wilkiem...

  • 32. Data: 2008-07-25 23:37:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 26 lipiec 2008 01:04
    (autor gasper
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6dm67$iga$1@inews.gazeta.pl>):

    > a jakby przywiózł swoją amunicje i zrobił nią komuś krzywde ??

    A kupioną od tzw. wychowawcy nie?

    > dzieciak jest rozpuszczony, nienauczony szanowania pieniędzy, przehulał
    > kase a matka szuka winnych

    Oczywiście. Podobnie jak zboczona Lidka W., lat 8, która nienauczona
    szanowania dupy puszczała się z Marianem Z., lat 32, a matka szuka winnego.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-07-25 23:45:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 26 lipiec 2008 00:23
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6djof$5ot$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Ehm, rozumiem ferwor dyskusji, ale moze posluguj sie
    > wlasciwym nazewnictwem. KULKI Z FARBA do zabawy.
    > To nie jest AMUNICJA.

    Amunicja to inaczej pociski. Kulki z farbą są również pociskami.

    Ale nie o tym rozmawiamy.
    > Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zadac, nawet na pismie,
    > pytanie o cene kulek nabywanych juz na miejscu.

    Nawet jeśli miały cenę rynkową, a nie turystyczną, to i tak nie zmienia to
    faktu, że działanie obozu wygląda mi na zaplanowane celem wyłudzenia.
    Zabroniono przywozu własnej amunicji aby następnie wykorzystać naiwność
    dziecka oraz jego oddalenie od rodziców i sprzedać mu własny towar za
    kwotę wyższą niż posiadana. A tego typu działania nie są działaniami, jakie
    ma podejmować wychowawca, od którego matka, powierzając mu dziecko, wymaga
    właśnie wychowania i opieki i ma on zastąpić matkę na obozie, a nie żerować
    na naiwności dziecka.

    > Jezeli dadza wychowawcy takie upowaznienie na pismie,
    > to tak. W przeciwnym razie - nie.

    Co nie? Upoważnienie do czego? Opieki i wychowywania? Ależ to właśnie jest
    jego zadanie i za nie mu płacą. Został wynajęty przez matkę do opieki i
    wychowywania syna w czasie obozu.

    W ogóle dzisiejsze społeczeństwo już jest chore na maksa. Czy naprawdę
    trzeba chcieć każdego wyciulać na każdym kroku? Nie ważne, dziecko,
    dorosły... To tak jak moja niedawna akcja z pseudobankiem Sygma Banque Real
    Finanase, gdzie usłyszałem zdanie ,,jest pan rzetelnym klientem, wszystko
    pan regularnie spłaca, to co pan się dziwi, że banque chce pana
    wykorzystać?''. Pewnie też usłyszę, że moja matka mnie źle wychowała... Bo
    powinienem kręcić, kombinować, a do tego zakładać, że chcą mnie wyciulać i
    wszystko sprawdzać co do milimetra. Tylko czy świat naprawdę ma tak
    wyglądać?

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2008-07-25 23:47:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 26 lipiec 2008 01:05
    (autor gasper
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6dm8l$ivh$1@inews.gazeta.pl>):

    > ta - jakby dziecku nie chciał sprzedać kulek to dopiero byłby wilkiem...

    A jakby nie chciał sprzedać gorzoły.....

    Ustalono warunki obozu i nie chodzi o to, że w ferworze walki nie sprzedano
    kilku kulek, ale że wykorzystując ,,nałóg'' zachowano się niejako jak diler
    narkotyków. Pierwsza działka w cenie obozu... A potem kupuj, kupuj, kupuj u
    nas.

    --
    Tristan

  • 35. Data: 2008-07-26 00:43:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beata pisze:
    > Wysłaliśmy 10-letnie dziecko na obóz, na którym miał być m.in.
    > paintball. W opisie imprezy było zastrzeżenie, że nie wolno mieć
    > własnych kulek. Wczoraj dostaliśmy telefon od dziecka, aby mu przesłać

    Pewnie chodziło o to, żeby ktoś nie przyniósł jakiegoś badziewia, które
    może uszkodzić, hmmm, miotacze (bo bronią tego nie można nazwać ;) )

    > dodakowe pieniądze, bo te które miał (200) wszystkie wydał na kulki,

    Naucz go oszczędzać amunicję ;)

    > oprócz tego pożyczył od któregoś z wychowwców 25 zł. Mam dziwne
    > wrażenie, że zostaliśmy zrobieni w lekkiego balona, nie wyrazilibyśmy
    > zgody na wydanie całej kwoty na dodatkowe kulki, a tym bardziej na

    Co nie jest zabronione, jest dozwolone.

    > zadłużanie się dziecka. Czy organizatorzy nie powinni w sposób wyraźny

    Cóż, to akurat bardziej problem tego, kto pożyczył, bo albo czynność
    będzie nieważna (brak zdolności do czynności cywilno-prawnych) albo
    będzie się mógł domagać zwrotu tylko od osoby, której pożyczył ;->

    > poinformować rodziców, że istnieje opcja dokupienia dodakowych kulek
    > przez dzieci?

    A czy powinni informować, że istnieje opcja dokupienia lodów, ciastek,
    czereśni czy marchewek?

  • 36. Data: 2008-07-26 07:22:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2008 22:55:15 +0200, Tristan napisał(a):

    > No widzisz, twoja też tego nie zrobiła...

    Przykro mi, że jesteś aż tak głupi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 37. Data: 2008-07-26 07:56:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A kupioną od tzw. wychowawcy nie?

    nie - bo wychowawca miał sprawdzoną amunicje a dzieciom różne pomysły mogły
    przyjść do głowy

  • 38. Data: 2008-07-26 08:11:50
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Nawet jeśli miały cenę rynkową, a nie turystyczną, to i tak nie zmienia to
    > faktu, że działanie obozu wygląda mi na zaplanowane celem wyłudzenia.

    Na każdym obozie są płatne atrakcje jak choćby lody. Tam są dodatkowo kulki.
    Jeśli nigdy nie grałeś to wiedz że można wystrzelać każdą ilość kulek,
    choćby
    w drzewo i niezależnie od ich ceny wydać całą kasę. To jest silna atrakcja
    dla dzieciaków i stąd tak szybki problem.

    Ale zajmij się wreszciem wychowywaniem swojego dziecka, nie możesz zawsze
    za nim chodzić i patrzeć na ręce. Dałęś mu 200zł i on je 'zagospodarował'
    Jeśli to miała być 100 a druga na wszelki wypadek to miej do dziecka
    pretensje,
    że jest tobie nieposłuszny. na tym polega wychowywanie dziei - trzeba je
    jakoś
    karcić czegoś ucząc. Nie zareagowałeś na pieska chcącego kiełbasy, pomyliłeś
    wtedy 'dobre serce' dziecka z jego naiwnością za 100zł - cóż się dziwisz, że
    twoje dziecko
    nie zna prawdziwej wartości pieniądza - dla niego to tylko nadal papierek.

    Dając 200zł sam określiłeś zakres odpowiedzialności dziecka, możesz o tym
    porozmawiać z nim po powrocie, mnożesz dosłać mu kolejne 200 a może
    1200zł na kulki - to zależy czego chcesz je nauczyć.

    Wychowawca nie jest rodzicem i pewnie nie zawsze chciałbyć aby on wyznaczał
    kierunek wychowywania twojego dziecka - pomyśl czy chciałbyś aby np wciągnął
    twoje dziecko do jakiejś sekty bo uważa ją za wartościową?

    Wychowawca na obozie ma dbać o bezpieczeństwo dziecka a nie jego rozwój czy
    wychowanie, narzucanie światopoglądów czy stosunku do pieniędzy. Dla jednych
    200zł to dużo dla innych to "reszty nie trzeba", nikt nie wie do których
    należy twoje
    dziecko, gdyby ograniczyli wydawanie pieniędzy to także mógłbyś mieć
    pretensje
    że nie pozwolili wydać twojemu dziecku pieniędzy na największą dla niego
    atrakcję
    " usiądź Piotruś tam pod drzewem i popatrz jak koledzy się fajnie bawią,
    pieniążki
    zachowaj na lody"

    Pożyczka 25zł bez twojej zgody to już przegięcie i nie musisz tego oddawać.

    zbyszek

  • 39. Data: 2008-07-26 08:24:49
    Temat: OT - amunicja, było: mam taki dylemat...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2008, Tristan wrote:

    > (autor Jacek_P
    >
    > Amunicja to inaczej pociski. Kulki z farbą są również pociskami.

    Jak zwykle, znaczenie językowe (władna ustalić Rada Języka Polskiego,
    ustawa o j. polskim) jest odmienne od określonego w przepisach
    (ustawa o broni i amunicji).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2008-07-26 09:09:15
    Od: "Beata" <b...@d...com>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Do tego, żebym mogła powiedzieć, że ze strony organizatorów jest wszystko w
    porządku, brakuje mi informacji "Na miejscu istnieje możliwość dokupienia
    sprawdzonych/odpowiednich kulek" po zapisie (również w umowie), że "Na
    jednego uczestnika przypada 100 kulek. Zabronione jest przywożenie
    własnych." Dla mnie ta kropka kończyła sprawę paintball'u, koniec
    kulek=koniec zabawy. Skoro organizatorzy chocby na podstawie wcześniejszych
    obozów, wiedzieli, że te 1000 kulek to jest za mało na ilość czasu
    poświęconego na taką zabawę, że jest to zabawa wciągająca i dzieciaki chcą
    efektywnie wykorzystać danym im czas, to albo podnosi sie cenę obozu o koszt
    dodatkowych 1000 kulek, albo informuje o takiej możliwości z podaniem ceny
    za te dodatkowe kulki. Nie chce mi sie wierzyć, żeby w cenie obozu za 1.600
    zł, na którym oprócz paintabll'u było mnóstwo inncych atrakcji, wyżywienie,
    noclegi, przejazd, 200 zł kosztowały same kulki. Wykupując jakąkolwiek
    imprezę w biurze turystycznym dostaje się informację, co jest zawarte w
    cenie, a co płatne dodatkowo na miejscu z opcja wyboru lub nie i nie mówię
    tu np. o napiwkach dla obsługi hotelu.
    W kwesti pieska dziecko zostało, jak najbardziej uświadomione.

    jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
    B.