  • 11. Data: 2008-11-17 13:30:42
    Temat: Re: linia TP na mojej dzialce
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik CUT napisał:

    > A ja mam takie pytanie. Czy mogę się nie zgodzić na wymianę słupa który
    > jest na mojej działce? (Wymianę z racji kiepskiego stanu starego słupa)

    Po co?
    Jaką osiągniesz korzyść z tego, że słup przewróci Ci się na
    samochód/ogródek/teściową/psa....
    No dobra, z teściową przesadziłem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 12. Data: 2008-11-17 13:58:27
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > No to jak zawsze przy wyrządzeniu szkody na cudzym majątku (art. 415 i
    > nast. kc).

    a co jak kabla nie ma na mapkach a on sobie zacznie dziure kopać?
    albo jak kabel sam sie uszkodzi z upływu czasu i będą chcieli wejść na posesje
    go sprawdzić? a działka zmieni 4 razy włąsciciela

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-11-17 14:07:54
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    zasu i będą chcieli wejść na posesje
    > go sprawdzić? a działka zmieni 4 razy włąsciciela

    Taka jest istota prawa rzeczowego, że jest skuteczne względem każdoczesnego
    właściciela. Trzeba sprawdzać, co się kupuje.

    pozdrawiam
    kuba

  • 14. Data: 2008-11-17 14:08:56
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 14:58:27 +0100, gasper napisał(a):

    > a co jak kabla nie ma na mapkach a on sobie zacznie dziure kopać?

    No to art. 415 kc z uwzględnieniem stanu wiedzy ;-)

    > jak kabel sam sie uszkodzi z upływu czasu i będą chcieli wejść na
    > posesje go sprawdzić? a działka zmieni 4 razy włąsciciela

    Jak się uszkodzi i będą chcieli naprawić to będzie obowiązek udostępnić
    nieruchomość w celu tym.
    Zmiana własności działki nie ma nic do rzeczy. Może ją nawet Alkajda
    odkupić w tzw. międzyczasie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 15. Data: 2008-11-17 14:09:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kuba " <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > gasper <n...@m...pl> napisał(a):
    >
    > zasu i będą chcieli wejść na posesje
    >
    > Taka jest istota prawa rzeczowego, że jest skuteczne względem każdoczesnego
    > właściciela. Trzeba sprawdzać, co się kupuje.

    dlatego napisałem co jeśli kabla nie ma na mapkach? sam mam sytuacje, że mam
    słup na działce a na mapie go nie ma
    o ile słup widać to kabla w ziemi nie

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2008-11-17 14:11:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 15:09:55 +0100, gasper napisał(a):

    > dlatego napisałem co jeśli kabla nie ma na mapkach? sam mam sytuacje, że
    > mam słup na działce a na mapie go nie ma o ile słup widać to kabla w
    > ziemi nie

    No to ew. można się zastanawiać nad roszczeniem zwrotnym wobec uprzednich
    właścicieli, że nie dopełnili obowiązków (?) w celu oznaczenia przebiegu
    kabla na mapce.

  • 17. Data: 2008-11-17 14:31:02
    Od: Daniel <d...@o...pl>

    > Jak się uszkodzi i będą chcieli naprawić to będzie obowiązek udostępnić
    > nieruchomość w celu tym.
    > Zmiana własności działki nie ma nic do rzeczy. Może ją nawet Alkajda
    > odkupić w tzw. międzyczasie.

    ale ja sie nie bronie zmiana wlasciciela. pytam czy tak przygotowane (na
    kolanie) pisemko ma jakas wartosc. wydaje mi sie, ze tak wazna kwestie
    notarialnie sie ustala.

    sprawa powstala w wyniku odmowy przylacza tel do domku - brak mozliwosci
    technicznych. wydaje mi sie, ze jak im uswiadomie, ze maja co usuwac z
    mojej dzialki lub zniszcze linie, dojda do wniosku, ze takie mozliwosci
    istnieja.

    pozdrawiam

    Daniel

  • 18. Data: 2008-11-17 14:49:42
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > No to ew. można się zastanawiać nad roszczeniem zwrotnym wobec uprzednich
    > właścicieli, że nie dopełnili obowiązków (?) w celu oznaczenia przebiegu
    > kabla na mapce.

    raczej inwestora a nie właściciela ziemi

  • 19. Data: 2008-11-17 14:58:29
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 17 Nov 2008 15:49:42 +0100, gasper napisał(a):

    > raczej inwestora a nie właściciela ziemi

    Szczerze mówiąc to nie wiem kto ma taki obowiązek. Może źle postawiłem
    pytajnik.

  • 20. Data: 2008-11-17 15:32:48
    Od: CUT <C...@C...pl>

    Tapatik pisze:

    > Po co?
    > Jaką osiągniesz korzyść z tego, że słup przewróci Ci się na
    > samochód/ogródek/teściową/psa....
    > No dobra, z teściową przesadziłem :-)

    Bo jak się przewróci to będą musieli postawić nowy, a ja się nie zgodzę
    postawienie go na mojej działce.

    Wojtek
    pl.misc.samochody
    Opel Corsa C 1.8 16V GSI