  • 1. Data: 2008-11-16 16:58:20
    Temat: Zwrot dowodów rzeczowych
    Od: DoubleMisiek <d...@g...com>

    1. Uprawomocnił się wyrok który zasądzał zwrot dowodów rzeczowych. Kiedy
    zostaną zwrócone? Czy muszę o to wystąpić? Czy sąd sam wskaże sposób
    odbioru?
    2. Podczas procesu do akt, na czas opinii biegłego, zostały złożone
    rzeczy które są moją własnością. Nie były wprowadzone na żadną listę
    dowodów, raptem w protokole o nich wspomniano. Potem nie ma już o nich
    słowa, także w wyroku. Są moją własnością. W jaki sposób wystąpić o ich
    zwrot, jeśli w wyroku nie ma nic o nich słowa? Czy fakt, że w wyroku nie
    ma o nich nawet słowa coś komplikuje?

    z góry dziękuję
    pzdr

  • 2. Data: 2008-11-16 23:40:21
    Temat: Re: Zwrot dowodów rzeczowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "DoubleMisiek" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    > 1. Uprawomocnił się wyrok który zasądzał zwrot dowodów rzeczowych. Kiedy
    > zostaną zwrócone? Czy muszę o to wystąpić? Czy sąd sam wskaże sposób
    > odbioru?

    Ten sam wyrok jest wysyłany do miejsca, gdzie są rzeczone dowody rzeczowe
    przechowywane. Albo dostaniesz tam wezwanie, Albo też zostaną one przesłane
    do jednostki Policji właściwej dla Twojego miejsca zamieszkania wraz z
    wyrokiem, i stamtąd przyjdzie wezwanie. W praktyce może to trwać około
    miesiąca. Jeśli do tego czasu nikt się nie odezwie, to warto napisać pismo
    do sądu.

> [...]
    > słowa, także w wyroku. Są moją własnością. W jaki sposób wystąpić o ich
    > zwrot, jeśli w wyroku nie ma nic o nich słowa? Czy fakt, że w wyroku nie

    W aktach znajdują się postanowienia o uznaniu lub nie danych przedmiotowa
    za dowody rzeczowe. Jeśli przedmiotów tych za dowody rzeczowe nie uznano,
    to powinny zostać niezwłocznie zwrócone. W tej sprawie pismo kieruje się do
    Prokuratury, która nadzorowała postępowanie, bo ona jest w tej sytuacji
    władna podjąć decyzję o wydaniu przedmiotów.

  • 3. Data: 2008-11-17 00:00:37
    Od: DoubleMisiek <d...@g...com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > sprawie pismo kieruje się do Prokuratury, która nadzorowała
    > postępowanie, bo ona jest w tej sytuacji władna podjąć decyzję o wydaniu

    Dowody zostały złożone przed sądem, dosłownie do ręki sędziego. Rozumiem
    więc, że zwrotu domagać się mam od sądu, tak?

    pzdr

  • 4. Data: 2008-11-17 00:08:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dowody zostały złożone przed sądem, dosłownie do ręki sędziego. Rozumiem
    > więc, że zwrotu domagać się mam od sądu, tak?

    Tak. Z tym, że sąd sam chyba nigdy ich nie wydaje, a przesyła do jednostki
    Policji. Formalnie przeszkody nie ma, ale po co ma się tym sam zajmować,
    jak może polecić zrobienie tego. W każdym razie pismo kierował bym do sądu
    z podaniem sygnatury akt.