  • 1. Data: 2008-11-16 19:49:40
    Temat: Prawo autorskie a banery i backupy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Witam

    Mam stronę internetową na której umieszczam banery reklamowe klientów.
    Po skończonej emisji takie banery zostają mi w automatycznych backupach
    a także w dokumentacji (choćby do celów podatkowych - kiedy i za co
    wystawiałem fakturki).

    Pytanie na ile to jest groźne - taki baner flashowy może zawierać kod, a
    więc
    być programem komputerowym. Czy dla własnego bezpieczeństwa lepiej spisywać
    z klientami świstki że mogę sobie zarchiwizować banera po zakończeniu
    emisji
    (wolałbym tego uniknąć, są to niskie kwoty, sprawy załatwiane mailowo lub
    telefoniczne,
    więc dodatkowy papier to jest już jakiś tam kłopot)?

    (To tak apropos nowości od Olgierda - wpada załoga, nic nie znajdują więc
    wygrzebują
    jakiegoś banera z przed pięciu lat, panowie z PRO podnoszą lament, sprzęt
    znika
    - i po zawodach, firma leży. :-) )

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-11-16 21:14:05
    Temat: Re: Prawo autorskie a banery i backupy
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomek napisał:
    [..]
    > (To tak apropos nowości od Olgierda - wpada załoga, nic nie znajdują
    [..]

    Jak wpada załoga to i tak Ci sprzęt zabierze.
    Zobaczysz go po kilku latach - jak się dzielnym panom policjantom zechce
    wymienić na nowszy sprzęt.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-11-16 21:33:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <r...@o...pl>

    "Tomek" <t...@o...pl> wrote
    > Pytanie na ile to jest groźne - taki baner flashowy może zawierać kod,
    > a więc
    > być programem komputerowym.

    Ale program ten, jak rozumiem, uzyskałeś wcześniej legalnie, więc
    przestępstwa nie będzie, choćbys już obecnie nie miał praw do tego w myśl
    uopaipp.

  • 4. Data: 2008-11-17 01:48:19
    Od: "Arturro" <o...@m...com>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wygrzebują
    > jakiegoś banera z przed pięciu lat, panowie z PRO podnoszą lament, sprzęt

    Nic z tego, najpierw leją potem przepraszają, czyli jak chcą to i tak sprzęt
    zabiorą... do ekspertyzy :D