  • 41. Data: 2008-06-02 20:21:25
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:2nve0r7tl7.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Jesteś biegłym sądowym w tych sprawach? 8-)

    Wystarczająco wiele takich opinii widziałem :-)

  • 42. Data: 2008-06-02 20:26:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wygląda teraz procedura, tzn. czy policja dowiaduje się jakoś (ze
    > szpitala?) o moim stanie? Z tego, co piszecie, od tego zależy kara, jaką
    > kierujący jest zagrożony. Czy oni będą się kontaktowali ze mną, czy to ja
    > mam do nich dzwonić w sprawie ewentualnej sprawy (karnej?)? W jakiej roli
    > miałbym ewentualnie brać udział? Jako świadek?

    Skoro Policja była na miejscu, to po pewnym czasie dostaniesz wezwanie do
    biegłego sądowego. Ten po zapoznaniu się z dokumentacją medyczną i zbadaniu
    Cię ustali, czy obrażenia kwalifikują się do ścigania jako przestępstwo,
    czy jako wykroczenie. Wcześniej przeważnie policjant dzwoni lub w inny
    sposób się z Tobą kontaktuje, bo trzeba Cię przesłuchać.

    > I druga sprawa: jaka jest Wasza opinia na temat firm zajmujących się
    > odszkodowaniami? Warto zdawać się na ich usługi, czy dochodzić samemu
    > odszkodowań od PZU?

    Ja bym po prostu poszedł do jego ubezpieczyciela. No bo co może taka firma
    wyspecjalizowana zrobić z Ciebie? Wniosek wypisać?

  • 43. Data: 2008-06-03 11:03:08
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Co do kary dla kierującego, to ominięcie pojazdu, który zatrzymał się w
    > celu przepuszczenia pieszych jest jednym z najcięższych przewinień. Bodaj
    > 11 pkt karnych i 500 zł mandatu. Co do odszkodowania, to zależy od szkody.
    > Ale w mojej ocenie należało bezsprzecznie wezwać Policję, bo idiota
    > następnym razem kogoś zabije.

    co racja to racja, ale tak z ciekawości przejrzałem nowy kodeks drogowy i
    chyba ten przepis został usunięty?:O)
    a jak jest coś o omijaniu to nawet nie podano obowiązku zachowania
    szczególnej ostrożności:O(

    co się z tym kodeksem porobiło?

  • 44. Data: 2008-06-03 15:35:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 13:03
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g23nqa$mup$1@news.wp.pl>):

    > co racja to racja, ale tak z ciekawości przejrzałem nowy kodeks drogowy

    A co rozumiesz przez kodeks drogowy?

    > chyba ten przepis został usunięty?:O)

    Który? Ten:

    Art. 26. 3. Kierującemu pojazdem zabrania się:

    1) wyprzedzania pojazdu na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim,
    z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;

    2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w
    celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu;

    ==========

    Zwróć uwagę, że p.2 nie wspomina o przejściu, więc w dowolnym miejscu.

    > a jak jest coś o omijaniu to nawet nie podano obowiązku zachowania
    > szczególnej ostrożności:O(
    >
    > co się z tym kodeksem porobiło?

    jakbyś powiedział z którym byłoby prościej :D

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 45. Data: 2008-06-03 19:08:51
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

> [...]
    > z wyjątkiem przejścia, na którym ruch jest kierowany;
    >
    > 2) omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się

    ok, dzięki, właśnie tego nie mogłem znaleźć, bo szukałem w okolicy
    paragrafów o omijaniu:O(

    no tak, bez wyszukiwarki się nie obejdzie, jak kiedyś chciałem coś zerknąć o
    rowerach, to nie było oddzielnego działu, tylko paragrafy porozrzucane po
    całym kodeksie:O(

  • 46. Data: 2008-06-03 20:48:46
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 03 czerwiec 2008 21:08
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g249s8$2lg$1@news.wp.pl>):

    > ok, dzięki, właśnie tego nie mogłem znaleźć, bo szukałem w okolicy
    > paragrafów o omijaniu:O(

    No ja znalazłem Ctrl+F: ,,omijan''

    > no tak, bez wyszukiwarki się nie obejdzie, jak kiedyś chciałem coś zerknąć
    > o rowerach, to nie było oddzielnego działu, tylko paragrafy porozrzucane
    > po całym kodeksie:O(

    Nie wiem co rozumiesz przez kodeks, bo ja to w PoRD znalazłem. Bałagan w
    pord to detal. Do tego dodaj fafności innych rozporządzeń. Właśnie jest na
    jednym forumie ostra dyskusja o zawracaniu. Część jest w jednym
    rozporządzeniu, część w 2. Całość jest mocno niedopowiedziana, a do tego
    momentami sprzeczna ze sobą. A policja robi złą prasę instruktorom PJ i
    pozywa ich do sądu za inną niż policyjna interpretację sprzeczności.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 47. Data: 2008-06-04 10:01:25
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Nie wiem co rozumiesz przez kodeks, bo ja to w PoRD znalazłem.

    jak to co Kodeks Drogowy (USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
    drogowym)

    ja z kolei nie wiem co to jest PoRD:O)

> [...]
    > momentami sprzeczna ze sobą. A policja robi złą prasę instruktorom PJ i
    > pozywa ich do sądu za inną niż policyjna interpretację sprzeczności.

    no cóż, prawo w polsca ma mało wspólnego z prawem i zdrową logiką:O(

  • 48. Data: 2008-06-04 15:25:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 12:01
    (autor gargamel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g25pd2$npq$1@news.wp.pl>):

    > jak to co Kodeks Drogowy (USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu
    > drogowym)

    No to kodeks drogowy czy PoRD? :D Coś takiego jak kodeks drogowy nie
    istnieje. Potocznie tą nazwą nazywa się zbiór różnych ustaw i rozporządzeń,
    ale to określenie nieprecyzyjne. Dlatego pytałem o doprecyzowanie, bo część
    rzeczy siedzi w PoRD, a część poza niestety.

    > ja z kolei nie wiem co to jest PoRD:O)

    No PoRD to jest właśnie Prawo o ruchu drogowym

    Jak wszędzie niestety.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 49. Data: 2008-06-04 17:47:00
    Od: "aa" <b...@b...bb>

    > Jak wszędzie niestety.

    niestety nie wszędzie (a raczej stety:O)

  • 50. Data: 2008-06-04 22:23:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 19:47
    (autor aa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g26s0s$al5$1@news.wp.pl>):

    > niestety nie wszędzie (a raczej stety:O)

    Możliwe. W USA jest Tragedia Na Kółkach, w EU lepiej, ale mniej więcej tak
    jak w Polsce podejrzewam, skoro Polska jest dostosowana do EU... W Chinach
    chyba siakoś tak niekoniecznie lepiej. Więc gdzie? Na jakiejś wyspie
    ZuluGula?

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com