  • 1. Data: 2008-05-30 16:42:52
    Temat: proceduty postepowania komorniczego - jak to wyglada?
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    uscislajac temat chodzi mi o splate dlugow z zajetego mienia, co w przypadku
    kiedy wartosc zajetego mienia znacznie przekracza wartos dlugow

    dluznik posiada ziemie i dlugi wzgledem skarbu panstwa i dzieci, warotsc
    ziemi przekracza zapewne kilkukrotnie wielkosc dlugow

    i teraz jak wyglada sprzedaz tej ziemi, czy komornik moze ja sprzedac za
    dowolna kwote aby splacic wierzycieli, czy ma jakies minimum np 80% wartosci
    rynkowej, ponizej ktorej tej ziemi sprzedac nie moze

    zmierzam do tego, czy jest szansa aby to dzieci splacily dlugi i staly sie
    wlascicielami ziemi, oczywiscie wszystko zgodnie z prawem

  • 2. Data: 2008-05-31 08:38:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Szerszen pisze:

    > czy ma jakies minimum np 80% wartosci
    > rynkowej, ponizej ktorej tej ziemi sprzedac nie moze

    Art. 983 kpc.

    > zmierzam do tego, czy jest szansa aby to dzieci splacily dlugi i staly sie
    > wlascicielami ziemi, oczywiscie wszystko zgodnie z prawem

    Art. 976 kpc.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-31 14:05:53
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > Art. 983 kpc.
    > Art. 976 kpc.

    wielkie dzieki

  • 4. Data: 2008-06-03 11:12:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    mam jeszcze kolejne pytania ;)

    > Art. 976 kpc.

    komorni twierdzi, ze wierzyciele, a zatem dzieci moga ubiegac sie o
    wykupienie tej ziemi...

    > Art. 983 kpc.

    ...poprzez splate zaluzenia i roznicy, to znowu zdziwienie, do 2/3 wartosci
    okreslonej przez rzeczoznawce, czyli tak jakby odrazu przechodzil do drugiej
    licytacji, nie mam jeszcze tylko pewnosci bo sprawe znam z drugiej reki, czy
    on zastosowal taki spory skrot myslowy w tym przypadku czy zostalo mi to zle
    przekazane, jednak niezaleznie od tego twierdzil, ze dzieci moga sie o to
    starac, mimo iz art. 976 mowi co innego

    wiec kto ma racje i co jesli dzieci jednak by wykupily na takich zasadach
    jak to mowi komornik
    moze z tego pozniej wyniknac jakis smrod?

  • 5. Data: 2008-06-03 11:32:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > komorni twierdzi, ze wierzyciele, a zatem dzieci moga ubiegac sie o
    > wykupienie tej ziemi...

    Nie pisałeś że wierzyciele to dzieci ... a w zasadzie pisałeś ale mi
    umknęło :)
    Dla wierzycieli jest art. 984 kpc i o tym pewnie mówi komornik.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 6. Data: 2008-06-03 12:08:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie pisałeś że wierzyciele to dzieci ... a w zasadzie pisałeś ale mi
    > umknęło :)
    > Dla wierzycieli jest art. 984 kpc i o tym pewnie mówi komornik.

    no tak, czytalem ten artykul juz wczseniej, ale rozumiem z tego, ze tak czy
    siak, licytacje musza sie odbyc, nie ma mozliwosci wykupu/przejecia bez tej
    procedury?
    oczywiscie pomijam tu jakiekolwiek dogadywanie sie z dluznikiem bo w tym
    przypadku nie wchodzi ono w gre

  • 7. Data: 2008-06-03 12:15:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > no tak, czytalem ten artykul juz wczseniej, ale rozumiem z tego, ze tak
    > czy siak, licytacje musza sie odbyc, nie ma mozliwosci wykupu/przejecia
    > bez tej procedury?

    Bez licytacji w toku egzekucji z nieruchomości nie widzę możliwości.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-06-03 12:31:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Bez licytacji w toku egzekucji z nieruchomości nie widzę możliwości.

    jeszcze raz dzieki za naswietlenie sprawy