  • 11. Data: 2008-05-30 20:14:18
    Temat: Re: konsekwencje dla kierowcy po potrąceniu pieszego
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr wrote:
    > Aaa, przepraszam. Tak, było to przejście dla pieszych, pasy, znaki pionowe.

    > Co do policji: nie było mnie przy tym jak przyjechali (byłem w drodze na
    > SOR).
    > Później w szpitalu rozmawiał ze mną policjant, badał trzeźwość, podał
    > dane kierowcy, nr polisy itp. Stwierdził, że to definitywnie wina
    > kierującego.

    kierowca na pewno dostał mandat i punkty.
    Mozna tylko zgadywac ile i za co.
    Na pewno za omijanie pojazdu przed przejsciem, za potracenie pieszego
    tez. Kwestia tego jak bardzo policjant się na niego wkurzył.
    Jeśli chodzi o odszkodowanie to skontaktuj sie z jego ubezpieczycielem,
    oni powiedza ci co i jak masz załtwić.

  • 12. Data: 2008-05-30 20:14:33
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Mikaichi pisze:
    > Ku*wa ja pi*dole, kolejny, co kupil prawko :(

    Wczoraj miałem podobną sytuację, tylko nie miałem kontaktu z polonezem. Auto
    minęło mnie na odległości ok 5 cm. Prowadziła babka. Pewnie na egzaminie laskę
    zrobiła egzaminatorowi. :|

  • 13. Data: 2008-05-30 20:28:50
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Piotr pisze:
    > Dzięki za odpowiedź.
    > A opcja jakiegoś odszkodowania dla mnie?
    > W końcu po coś ten policjant dane kierowcy i nr polisy mi podawał;)
    >
    > pozdrawiam
    > piotr.
    spraw ma sie tak: za wykroczenie keirowca dostał nagrode. jak dostał i
    przyją to automatycznie jest winny. Koniec działań z automatu. JAk Cie
    przeprosił a Ty powiedziałałes niema sprawy to koniec. Jak Cie boli,
    masz podarte spodnie, dziure na łokciu w marynarce, to zgłoś sprawe do
    sądu. Nie jest to aż takei trudne i nawet nie takie kłopotliwe, bo facet
    biorąc mandat, przyznał sie do winy. Tak wiec jak nie przesadzisz z
    wysokościa odszodowania - dostaniesz je.

    ToMasz

  • 14. Data: 2008-05-30 20:29:38
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Mikaichi <m...@v...pl> napisal:
    > Ku*wa ja pi*dole, kolejny, co kupil prawko :(

    Bredzisz, jak zwykle zreszta ;) Teraz dodatkowo wulgaryzujesz...

    Przejscie dla pieszych MUSI byc oznakowane znakami pionowymi.
    Przyczyny:
    a) przepisy prawa
    b) mozliwosc zasloniecia oznakowania poziomego przez zanieczyszczenia lub snieg.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 15. Data: 2008-05-30 20:40:58
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "ToMasz" <> napisał w wiadomości

> [...]
    > biorąc mandat, przyznał sie do winy. Tak wiec jak nie przesadzisz z
    > wysokościa odszodowania - dostaniesz je.

    A po co ma iść do sądu? Niech skontaktuje się ze sprawcą i ustali z nim
    wysokość odszkodowania, ew. jeśli są jakieś szkody, niech zgłosi się do
    ubezpieczyciela OC sprawcy. Sąd to pewnie nie będzie potrzebny.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 16. Data: 2008-05-30 20:56:14
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > A po co ma iść do sądu?

    Bo nasze sądy maja i tak malo roboty, wiec mozna dolozyc im troche wiecej...

    Qkam

  • 17. Data: 2008-05-30 20:56:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 30 maj 2008 22:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g1po3i$sjv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Bredzisz, jak zwykle zreszta ;) Teraz dodatkowo wulgaryzujesz...
    >
    > Przejscie dla pieszych MUSI byc oznakowane znakami pionowymi.
    > Przyczyny:
    > a) przepisy prawa

    Nie do końca. PoRD mówi jedynie:

    Art.2 p.11) przejście dla pieszych ? powierzchnię jezdni, drogi dla rowerów
    lub torowiska przeznaczoną do przechodzenia przez pieszych, oznaczoną
    odpowiednimi znakami drogowymi;

    a rozporządzenie o znakach:

    ZNAKI DROGOWE POZIOME
    13) P-10 ?przejście dla pieszych?

    Owszem, w rozporządzeniu odnośnie warunków stawiania znaków itepe jest, że
    D-6 stosuje się zawsze, ale z drugiej strony jest tam również, że C-12 ma
    być zawsze z A-7 a jednak nie zawsze tak jest, a nawet na testach
    egzaminacyjnych są zadania z samego C-12. Więc z punktu widzenia PoRD to
    sama zebra wystarczy jak na mój gust, bo wyznacza powierzchnię przejścia.

    > b) mozliwosc zasloniecia oznakowania poziomego przez zanieczyszczenia lub
    > snieg.

    Albo urwania znaku przez dresa. Ponieważ jednak śnieg nie zasypał, to MSZ
    przejście było.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 18. Data: 2008-05-30 21:35:10
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > a ja myślałem, że obecność pieszego.

    Pieszy moze byc w miejscu niedozwolonym :)

    Co nei oznacza, ze mozna go podwiezc na masce na trawnik.

  • 19. Data: 2008-05-30 21:35:42
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 30 maj 2008 22:29
    > (autor Jacek_P
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g1po3i$sjv$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Nie do końca.

    Czyzby Jacóś puścił cancela, bo nei widze jago arcymądrego posta a tylko
    cytaty ;)

  • 20. Data: 2008-05-30 21:51:02
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Ku*wa ja pi*dole, kolejny, co kupil prawko :(

    Art. 362 kodeksu cywilnego "mł*tku" :) A jak już piszesz takie wyzwiska,
    to chociaż "popierdoliłbys" tutaj jakies uzasadnienie.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/