  • 21. Data: 2009-06-15 18:21:34
    Temat: Re: kolizja przy dojezdzie do skrzyżowania
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    news:090615.201649.psp.152@int.dyndns.org.invalid...

    > Dobra papuga dowiedzie, że B (ten co to był z prawej) włączał sie do
    > ruchu,
    > a nie, że omijał. ICPTZ

    Dobre ;))
    Ale tego, że A wykonywał prawidłowo skręt nie dowiedzie.

    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2009-06-15 18:22:57
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nostradamus w <news:h162lt$2h8f$1@opal.icpnet.pl>:

    > Użytkownik "Dawid Partyka" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h15vkb$ms6$1@news.onet.pl...

    > Kodeks drogowy dla ciebie za trudny??
    > Zacznij od definicji(znajdziesz na początku ;)-pas ruchu, omijanie.
    ^^^^^^^^^^

    No zacznij, i wykaż, że jazda chodnikiem jest jazda po pasie ruchu, który
    jest na jezdni.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2009-06-15 18:25:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    Nostradamus pisze:

    > "Kierowca
    > B upiera się iz był kierunkowskaz w lewo i po chwili zmienił na
    > kierunkowskaz w prawo (mowa o kierowcy A)??"
    >
    > Za długi tekst jak dla ciebie ???

    A cóż w tym dziwnego że kierowca B kłamie?
    Tak trudno to przyjąć do wiadomości?
    Dodatkowo wjechał na chodnik, wyprzedzał na skrzyżowaniu, nie zachował
    nawet zwykłej ostrożności.

    --
    spp

  • 24. Data: 2009-06-15 18:31:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Cze, 20:25, spp <s...@o...pl> wrote:

    > A cóż w tym dziwnego że kierowca B kłamie?
    > Tak trudno to przyjąć do wiadomości?

    albo A klamie ;)

    i nie wyprzedzal, tylko omijal - jesli A sygn. zamiar skretu w lewo,
    to B mogl go omijac tylko z prawej...

    WS

  • 25. Data: 2009-06-15 18:35:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    Też możliwe, ale zakładam że autor wątku napisał prawdę. :)

    --
    spp

  • 26. Data: 2009-06-15 18:46:19
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    > Też możliwe, ale zakładam że autor wątku napisał prawdę. :)

    A inni grupowicze zakładali, że umiesz czytać.

  • 27. Data: 2009-06-15 19:10:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie rozróżniasz wyprzedzania od omijania??

    Rozróżniam. omijać, to można coś, co nie znajduje się w ruchu. Stojacy
    przed skrzyżowaniem samochód, któego kierujący ma zamiar jechać, tylko
    ustepuje pierwszeństwa przejazdu jest nadal w ruchu - w rozumieniu PoRD.

    > Myślałem, że w morzu popierdułek piszących co im ślina na język
    > przyniesie choć kilku pozostało ;(((
    > A wystarzyło ze zrozumieniem przeczytać jedno zdanie - "i po
    > stwierdzeniu że droga pusta
    > postanowił ruszyć w prawo ". Czyli stał i był OMIJANY.

    Ale nie parkował tam, więc był wyprzedzany, a nie omijany. Ominąć moze
    dziurę w jezdni albo zaparkowany pojazd.

  • 28. Data: 2009-06-15 19:12:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Ewidentna, nie wymagajaca żadnego udowadniania jest wina kierowcy A.
    > Wykonywał nieprawidłowo manewr skrętu w prawo, nie od prawej krawedzi
    > jezdni/ Art.23. Jego usytuowanie potwierdza wersję kierowcy B mówiacą o
    > zamiarze i sygnalizowaniu skretu w lewo a co za tym idzie "ulegalnia"
    > OMIJANIE A przez B z prawej strony. Ewentualne najechanie na krawężnik
    > niczego tu nie zmienia gdyż nie jest złamaniem jakiegokolwiek przepisu.
> [...]

    Nie zgodzę sie z Tobą. Jesli nawet uznamy, że kierujacy "A" dopuścił sie
    wykroczenia polegajacego na wykonywaniu skrętu z niewłaściwegop pasa (co
    wobec jazdy "B" po chodniku jest problematyczne, ale skrzyżownaia nie
    widziałem i nie podejmuję sie tu dywagacji), to i tak nie powoduje to winy
    za kolizje. Co najwyżej "A" dostanie mandat za niewłaściwy pas, zaś "B" za
    spowodowanie kolizji.

  • 29. Data: 2009-06-15 19:36:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Cze, 21:10, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Rozróżniam. omijać, to można coś, co nie znajduje się w ruchu. Stojacy
    > przed skrzyżowaniem samochód, któego kierujący ma zamiar jechać, tylko
    > ustepuje pierwszeństwa przejazdu jest nadal w ruchu - w rozumieniu PoRD.

    ciekawe...

    > Ale nie parkował tam, więc był wyprzedzany, a nie omijany. Ominąć moze
    > dziurę w jezdni albo zaparkowany pojazd.

    litosci...

    PJ masz?

    Art. 2 27) omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nie
    poruszającego się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody,

    29) zatrzymanie pojazdu - unieruchomienie pojazdu nie wynikające z
    warunków lub przepisów ruchu drogowego, trwające nie dłużej niż 1
    minutę, oraz każde unieruchomienie pojazdu wynikające z tych warunków
    lub przepisów,

    WS

  • 30. Data: 2009-06-15 20:19:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Nostradamus wrote:

> [...]
    > OMIJANIE A przez B z prawej strony. Ewentualne najechanie na krawężnik
    > niczego tu nie zmienia gdyż nie jest złamaniem jakiegokolwiek przepisu.

    Krótko i na temat to powinni ci prawko zabrać.